خورشیدی آزاد:

هر دولتی که بیاید باید به برجام متعهد بماند/سیاست داخلی ما باید به دنبال حل مشکلات اساسی باشد

رئیس ستاد جنبش مردمی هموطنان وفادار رئیسی گفت: برجام در نقطه‌ای قرار دارد که ما به تمامی تعهداتمان عمل کردیم اما طرف مقابل مذاکره به تعهداتش مانند برداشتن تحریم‌ها عمل نکرده است.

هر دولتی که بیاید باید به برجام متعهد بماند/سیاست داخلی ما باید به دنبال حل مشکلات اساسی باشد
به گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد خورشیدی آزاد رئیس ستاد جنبش مردمی هموطنان وفادار رئیسی عصر امروز (سه‌شنبه) طی نشست خبری در خصوص پایبند ماندن دولت رئیسی به برجام اظهار داشت: برجام یک قرارداد بین‌المللی است و قطعا هر دولتی که سر کار بیاید باید به آن متعهد بماند دولت رئیسی نیز به برجام احترام می‌گذارد و از ظرفیت‌های آن برای احقاق حقوق مردم استفاده می‌کند.

وی افزود: برجام در نقطه‌ای قرار دارد که ما به تعهداتمان عمل کردیم اما طرف مقابل مذاکره به تعهداتش مانند برداشتن تحریم‌ها و برگرداندن پول نفت پایبند نمانده است. در همان زمانی که برجام در حال تصویب بود گفته شد که در موضوع بازگردانی پول‌ها سکوت شده است که همین مسئله باعث سوءاستفاده شد.

رئیس ستاد انتخابات مردمی رئیسی تصریح کرد: مذاکره کنندگان قول دادند که چنین مشکلاتی پیش نیاید اما مشکلات همچنان ادامه دارد و به غیر از چندین بانک، بانک‌های دیگر با کشور ما کار نمی‌کنند البته نکات مثبتی نیز دارد به عنوان مثال بحث فروش نفت نقطه مثبت این قرارداد است، افزایش صادرات نفت خام با سیاست‌های ما همخوانی ندارد همان طور که در بند 21 آمده که وابستگی ما باید به نفت کاهش پیدا کند اما این وابستگی افزایش پیدا کرده است  که با توجه به شرایط فعلی کشور تا حدودی قابل توجیه است.

خورشیدی آزاد افزود: در هر صورت هر دولتی که بیاید باید به این قرارداد و معاهده‌ها پایبند بماند و آن را انجام دهد.

وی ادامه داد: دنیای کنونی دنیایی است که با سیاست و عقب‌نشینی و میدان‌دهی به رقیبان نمی‌توان منافع را تامین کرد، نفت به عنوان اولین کالای درآمدزا برای ما دارای اهمیت شاخصی است و اگر در تعاملات خارجی با شجاعت رفتار کنیم همان طور که تاریخ نیز نشان داده هر چه منطق شجاعت و حکمت بیشتری از خود نشان بدهیم، حقمان را بیشتر خواهیم گرفت.

خورشیدی آزاد ادامه داد: هدف آن بود که قرارداد برجام نوشته شود اما ظرفیت اقتصادی از آن انتظار نمی‌رفت ما به دنبال آن نبودیم، یک دولت منطقی باید نگاه مطلوبی داشته باشد گرچه تاکنون سابقه خوبی در قراردادهایمان نداشتیم در بیانیه الجزایر چه چیزی تصویب شد؟ تعهد آن بود که جاسوس‌های آمریکایی را آزاد کنیم و آنها نیز در مقابل پول‌های ما را آزاد کنند، ما بر سر تعهدمان ماندیم اما آنها نماندند.

رئیس ستاد انتخابات مردمی رئیسی افزود: در زمان دولت هاشمی رفسنجانی به این دلیل که ایشان به دنبال تلطیف ارتباط بود نفت در اختیار خریداران آمریکایی قرار گرفت که بهبود اقتصاد کشور بوجود بیاید در آن زمان آمریکایی ها 85 درصد نفت ما را می‌خریدند که یک دفعه این عدد ده درصد کاهش یافت و درآمد کشور به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرد در نتیجه دلاری که هفتاد تومان بود به هفتصد تومان افزایش پیدا کرده است و تورم 49.7 درصدی به وجود آمد.

وی تصریح کرد: ما باید به دنبال پیشرفت کشور باشیم، فرقی ندارد کدام جناح بر سر کار بیاید چرا که توسعه و پیشرفت کشور در درجه اهمیت قرار دارد.

خورشیدی آزاد خاطرنشان کرد: وقتی حزب‌الله هفت نفر از آمریکایی ها را گروگان گرفته بود آنها به هاشمی رفسنجانی متوسل شدند و در ادامه کار دیدیم که باز هم به تعهد خود عمل نکردند همان طور که مقام معظم رهبری دو بار تاکید کرده‌اند که مواظب آمریکایی‌ها باشید.

رئیس ستاد انتخابات مردمی رئیسی تاکید کرد: دید امریکاییها نسبت به همکاری با ایران منفی است اگر ما کوتاه بیاییم آنها به حساب ضعف می‌گذارند.

وی اضافه کرد: سیاست داخلی ما باید به دنبال حل مشکلات اساسی باشد اگر اولویت‌ها کنار برود نتیجه‌اش می‌شود مانند 120 هزار گرسنه‌ای که در تهران وجود دارد و روز به روز به امار آنها افزوده می‌شود.

خورشیدی آزاد افزود: اگر نگاهی به شعارهای انتخاباتی سال 92 روحانی بیاندازیم می‌بینیم که 154 شعار دارد و هشتاد درصد ان نیز اقتصادی است و این نشان دهنده این است که هفتاد درصد مردم حرف‌های او را پسندیدند معیشت با اقتصاد فرق دارد معیشت یعنی اینکه به زور زنده باشی اما اقتصاد به معنای حل مشکلاتی مانند تورم و بیکاری اطلاق می‌شود و اکنون با گذشت چهار سال بدیهی است که کار بخصوص در زمینه اقتصاد کشور انجام نگرفته است.

وی افزود: فرار مالیاتی نسبت به قبل افزایش 70 درصدی داشته است، کارشناسان مالیاتی می‌گویند که اگر دولتی بخواهد از این پدیده‌ جلوگیری کند می‌تواند با نظارت آن را دفع کند یکی از دلایل پدیده فرار مالیاتی افراد ثروتمندی هستند که بجای 20 درصد تنها 3 درصد مالیات می‌پردازند. هر یک میلیارد کالای وارداتی 100 هزار شغل را از بین می‌برد.

رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی خاطر نشان کرد: در سال گذشته 530 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده اما از این رقم تنها 15 هزار میلیارد تومان به تولید اختصاص یافته در حالی که بنگاه‌های کوچک و متوسط 94 درصد اقتصاد ایران را در بر می‌گیرد و این در حالی است که اقتصاد به این بزرگی تنها 3 درصد وام در اختیار دارد.

خورشیدی آزاد ادامه داد: 20 میلیارد دلار قاچاق کالا وجود دارد و این در حالی است که این مسئله در مراکز رسمی انجام می‌شود مملکت در حال تخریب است و در این شرایط مهم نیست چه جناحی بر سر کار بیاید. تنها مسئله مهم این است که کشور نباید رو به نابودی برود چرا باید 3 هزار دکتر بیکار باشند، تا چه زمانی می‌خواهیم به این وضعیت ادامه بدهیم.

وی تصریح کرد: 15 هزار کارخانه خوابیده است و مسکن مهر که یکی از پروژه‌های بزرگ کشور است به حالت نیمه کاره رها شده است این یک کار بزرگ است مهم نیست به اسم چه کسی تمام شود، فقط باید با موفقیت به اتمام برسد.

وی افزود: در این کشور زمانی با 5 میلیون تومان امکان خرید خانه وجود داشت لازم است بگویم تا زمانی که دولت وام کم بهره و هزینه‌های ساخت و ساز را نظارت نکند نمی‌توان مسکن را مدیریت کرد، کدامین زوج می‌تواند 3 میلیون تومان اقساط مسکن را بپردازند، حل مشکلات جوانان از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن پرداخته شود.

خورشیدی آزاد اظهار داشت:کارکردی که برای جهانگیری در نظر گرفته شده است یک کارکرد تبلیغاتی انتخاباتی است و‌ آمار و ارقام‌هایی که ارائه می‌دهد مورد تایید کارشناسان اقتصادی و اجتماعی نیست، چرا باید آمار اشتباه به مردم ارائه بدهیم در جامعه ما نسبت به آمار بدبینی به وجود آمده است نمی‌شود برای همیشه مردم را فریب داد و اعتمادی که 38 سال با خون شهدا و زجر‌های این ملت به وجود آمده نباید به این راحتی از بین برود.

وی افزود: 38 سال است که عده‌ای می‌گویند اگر با آمریکا وارد روابط خوب نشویم جنگ به وجود می‌آید اما مقام معظم رهبری می‌فرمایند که ارتباط با آمریکا سودی به حال ما ندارد.

خورشیدی آزاد بیان داشت: حمله آمریکا به یک کشور دارای 4 شرط است اول آنکه کشوری که می‌خواهد به آن حمله کند دچار ضعف باشد، پیروزی حتمی باشد، زمان کوتاه باشد و هزینه‌های جنگ باید از کشور آماج تامین شود آیا این 4 شرط در ایران محقق است، پژوهشگران می‌گویند ایران از چهارطرف به کوه و دشت که عملیاتی نظامی را محدود می‌کند منتهی می‌شود و از یک طرف نیز به دریا منتهی است.

وی ادامه داد: انواع و اقسام موشک‌ها، قایق‌های تندرو، مین‌های هدایت‌ شونده و سایر تجهیزات نظامی پرقدرت در ایران وجود دارد کشور ما یک کشور مقتدر و قدرتمند است، مردم نباید ترس از جنگ را داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.