تمدید وضع اضطراری ملی آمریکا در قبال یمن

کاخ سفید درباره ادامه وضع اضطراری ملی آمریکا در خصوص یمن، اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی کاخ سفید در گزارشی اعلام کرد در شانزدهم ماه می 2012 ، رئیس جمهور(وقت) آمریکا متعاقب قانون اختیارات اقتصادی فوریت های بین المللی» (50 U.S.C. 1701-1706) ، به منظور مقابله با تهدیدات غیرمعمول برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا ناشی از اقدامات و سیاست های برخی اعضای دولت یمن و دیگران ، با صدور فرمان اجرایی شماره 13611 ، وضع فوریت ملی در آمریکا را اعلام کرده بود.

در آن فرمان اجرایی اعلام شده بود:این اقدامات و سیاست ها (در یمن) صلح، امنیت و ثبات یمن شامل ممانعت در روند سیاسی در یمن و اجرای توافقنامه 23 نوامبر 2011 بین دولت یمن و مخالفان را تهدید می کند.

این فرمان در حالی صادر شده بود که آن توافقنامه، انتقال مسالمت آمیز قدرت به منظور محقق کردن مطالبات مشروع و خواسته های مردم یمن برای تغییر را برآورده می کرد.

این اطلاعیه می افزاید:اقدامات و سیاست های برخی اعضای دولت یمن و دیگران در تهدید صلح ، امنیت و ثبات این کشور همچنان تهدیدی غیرمعمول برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا است. به همین علت ، وضعیت اضطرار ملی که در شانزدهم ماه می 2012 اعلام شده بود همچنان معتبر است و بعد از شانزدهم ماه می 2017 نیز ادامه خواهد یافت.

از این رو، مطابق با بخش 202(d) از قانون فوریت های ملی (50 U.S.C. 1622(d)) من(دونالد ترامپ) قانون وضعیت اضطرار ملی را ادامه خواهم داد و این وضعیت مطابق فرمان اجرایی 13611 یک سال دیگر ادامه خواهد یافت.

این اطلاعیه باید در روزنامه رسمی دولت منتشر شود و رونوشت آن به کنگره نیز ارسال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار