رویای دختر چینی برای زهرا نعمتی شدن

رقیب چینی زهرا نعمتی به دنبال فرصتی است تا شکست مقابل کماندار ایرانی در فینال بازی های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ را تلافی کند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از کمیته ملی پارالمپیک، این دو کماندار برای دفعات معدودی در رقابتهای ریکرو زنان با هم رو به رو شده اند. هر بار رویارویی آنها رقابت تنگ و فشرده ای در پی دارد.

نعمتی که در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن هم به عنوان قهرمانی رسید، در سطح پارالمپیک درخشیده و «وو چونیان» در سطح جهانی افتخار کسب کرده است. این کماندار چینی در رقابتهای جهانی دوناشینگن آلمان که در سال ۲۰۱۵ برگزار شد موفق شد سه مدال طلا ببرد.

«وو» در خصوص رقابت با زهرا نعمتی به سایت کمیته بین المللی پارالمپیک گفت: «زهرا کاملا با شخصیتی باز و تجارب ارزشمندی که از آن بهره می برد به یک کماندار کامل تبدیل شده است. ذهن او برای تحمل فشار از قدرت بالایی برخوردار است و این یک ویژگی منحصر به فرد برای بهترین ورزشکار است.»

اما قبل از اینکه «وو» بخواهد درباره رویارویی با زهرا نعمتی فکر کند ابتدا باید به تیم ملی چین دعوت شود که انتخابی این رقابتها در پایان این ماه انجام خواهد شد.

از سوی دیگر نعمتی تمرکز خود را بر روی رقابتهای کمانداران سالم قرار داده است. او در پارالمپیک ریو از حمایت تماشاگران برزیلی بهره می برد. نعمتی هفته ها قبل از آغاز بازی های پارالمپیک در بازی های المپیک تاریخ سازی کرده بود و به همین علت محبوب دل برزیلی ها شده بود.

نعمتی در رقابتهای قهرمانی جهان دوناشینگتن شرکت نکرد. او می دانست که کمانداران شرکت کننده در آن رقابتها از حضور وی در آن مسابقات لذت می برند و این به خاطر موفقیت هایی است که او به دست آورده است. نعمتی از اینکه سطح بالایی از قدرت و رقابت را در یک مسابقه به میان می آورد، احساس خوبی دارد.

نعمتی گفت: «این موضوع همه رقبای مرا تحریک می کند تا به سطوح بالاتری برسند. از آنجایی که من در هر دو رودیداد المپیک و پارالمپیک شرکت کرده ام بسیاری از کمانداران دوست دارند مرا شکست دهند. من همه تجارب خودم را به کار می گیرم تا در المپیک و پارالمپیک آینده از آنها استفاده کنم. با علاقه فراوان تمرینات خود را پیگیری می کنم تا بتوانم در المپیک آینده شرکت کنم. رقبای بسیاری دارم که همه آنها کمانداران درجه یکی هستند و من مشتاقانه می خواهم با آنها رقابت کنم.»

«وو» که در حال حاضر دانشجوی دانشگاه ورزش پکن است گفت رقابت با نعمتی نه تنها به او کمک می کند تا بر میزان یادگیری اش اضافه شود بلکه نقاظ ضعفش را نیز پیش رویش می گذارد تا منجر به پیشرفتش شود.

وی گفت: من برای زهرا از اینکه هم در المپیک و هم در پارالمپیک شرکت کرد احترام قائلم. آرزو می کنم یک روز هم من موفقیت های او را به دست بیاورم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار