تبریز؛

افتتاح برج مرکز تجارت جهانی تبریز

شهردار تبریز از افتتاح برج مرکز تجارت جهانی تبریز، در آستانه میلاد مسعود امام عصر (عج) خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نجفی شهردار تبریز گفت: این برج با مشارکت شهرداری تبریز، اداره کل راه و شهرسازی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از ظرفیت‌های مهم تجاری و گردشگری در آستانه تبریز 2018 است.
 
وی ادامه داد: مرکز تجارت جهانی تبریز به عنوان نخستین مرکز تجارت جهانی کشور بوده و با ارتفاع ۱5۲ متر بلندترین برج تجاری، خدماتی، گردشگری ایران به حساب می ‌آید.
 
شهردار تبریز ، یادآور شد: مراحل ثبت اولیه مرکز تجارت جهانی تبریز از سال ۲۰۰۸ در اتحادیه مراکز تجارت جهانی انجام شده که با تکمیل و افتتاح کامل برج ثبت کامل آن انجام خواهد شد.
 
وی با اشاره به مشخصات فنی این پروژه عظیم عمرانی، خاطرنشان کرد: این مرکز، شامل 35 طبقه با کاربری خدماتی، یک گنبد بزرگ به قطر 33 متر با کاربری علمی- گردشگری و با یک آنتن مخابراتی است.
 
شهردار تبریز ادامه داد: سازه این برج بلند از نوع سوپر فریم یا ابرسازه است که اصل آن در کشور ژاپن ابداع و طراحی شده و در برج های بلند آن کشور بمورد اجرا گذاشته شده است.
 
وی گفت: ساختمان دارای یک هسته H شکل مرکزی است که نیروهای زلزله را به ابزارهای مکانیکی میراگر انرژی منتقل می کند و این ساختمان دارای 32 دستگاه میراگر انرژی زلزله است.
 
گفتنی است :ساختمان برج مرکز تجارت جهانی تبریز همزمان با موزه بازار و مشاغل تبریز با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.