رئیس کتابخانه ملی در نمایشگاه کتاب:

کاهش مطالعه آسیب جامعه ماست/ برای پیشبرد اهداف کتابخانه ملی، باید با یکدیگر تعامل کنیم

اشرف بروجردی رئیس کتابخانه ملی ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

کاهش مطالعه آسیب جامعه ماست/ برای پیشبرد اهداف کتابخانه ملی، باید با یکدیگر تعامل کنیم
به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اشرف بروجردی رئیس کتابخانه ملی ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون ارزیابی خود از نمایشگاه کتاب اظهار داشت: سالی یک بار حضور در نمایشگاه تجدید عهدی با صاحبان قلم و صاحب‌نظران و کسانی است که در حوزه کتاب و کتابخوانی تلاش می‌کنند. آسیب جدی که در جامعه داریم بحث کاهش میزان کتابخوانی است. امیدواریم با این حرکت‌ها بتوانیم بخشی از آنها را به جامعه کتابخوانی برگردانیم.  خوشحالم که دوستان تلاش می‌کنند و در اینجا سعی می‌کنند فرهنگ کتابخوانی را به جامعه منتقل کنند.

بروجردی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص نظرش درباره شعار امسال نمایشگاه کتاب تهران گفت: «یک کتاب بیشتر بخوانیم» وجه اندکی است. باید سعی کنیم بیشتر با نوشته‌ها آشنا شویم. در فرهنگ ما آن چیزی که نوشته می‌شود، ماندگار است. این شعار رویکردی به آینده است که آیندگان بدانند و فرهنگ خودشان را از دل خواندن آثار دیگران به دست بیاورند.

رئیس کتابخانه ملی در ادامه درباره اقدامات خود در طول دوره تصدی این سازمان گفت: من یک ماه و نیم بیشتر نیست که آمده‌ام. تلاشم این بوده که ارتباط نزدیکی با بدنه ایجاد کنم تا بعد بتوانم با آنها تعامل برقرار کنم. برای پیشبرد اهداف سازمان اسناد و کتابخانه ملی، باید تعاملی با آنها برقرار کنم و ارتباطمان را بیشتر کنیم. بدنه بهتر از هر کس دیگری می تواند اهداف سازمان را پیش ببرد.  تا الان فرصت خوبی برای تعامل با مجموعه کسانی که در کتابخانه ملی هستند، داشتم. باید از این فرصت استفاده کنیم که بتوانیم رشد بیشتری داشته باشیم.
 
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار