ایجاد سامانه ثبت محصولات پارک‌های دانشگاهی در دستور کار وزارت علوم

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی امور فناور وزارت علوم گفت: کل محصولات پارک‌ها و مراکز رشد در این سامانه قرار می‌گیرند.

خسرو پیری مدیر کل دفتر برنامه ریزی امور فناور وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هر دانشگاهی می‌تواند متناسب با توانمندی و ظرفیت‌های خود در مباحث علم و فناوری پیشگام باشد.

وی ادامه داد: با ورود ایران به بازارهای بین المللی باید به استانداردهای جهانی نزدیک شده و قدرت رقابت‌پذیری شرکتهای دانش بنیان کشور را افزایش دهیم.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی امور فناور وزارت علوم تصریح کرد: با توجه به حمایت از تولید داخل با همکاری وزارت علوم در صدد ایجاد یک سامانه برای ثبت محصولات پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه ها هستیم.

وی با بیان اینکه تمام محصولات پارک‌ها و مراکز رشد در این سامانه  قرار می‌گیرند، بیان کرد: در وهله نخست، خود دانشگاه‌ها ملزم هستند که تمام خریدهایشان را از طریق این سامانه انجام دهند. 

مدیر کل دفتر برنامه ریزی امور فناور وزارت علوم اضافه کرد: در صورت وجود نداشتن محصولات ایرانی، دانشگاه‌ها می‌توانند یک کالای مشابه خارجی خریداری کنند و در مرحله‌ بعدی کل دوایر دولتی ملزم هستند به منظور حمایت از تولیدات داخلی، امور مالی خود را برای تمامی خریدهایشان به این سامانه محول کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار