ساری؛

فعالیت تبلیغاتی کاندیداها در دانشگاه های کشور بلامانع

فعالیت‌های تبلیغاتی کاندیداها در دانشگاه های کشور با رعایت قانون و ضوابط بلامانع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم صبح امروز در نشست سراسری مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه مازندران بابلسر، با بیان اینکه استفاده امکانات دولتی برای تبلیغات کاندیداها ممنوع است گفت: این قانون شامل فعالیت‌های تبلیغاتی در دانشگاه نمی‌شود چون در این فضا به بحث و گفتگو می‌پردازند.

وی افزود: اما اگر کاندیداها بیایند و یک سویه سخنرانی و تبلیغ کنند، منع خواهند شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه بخشنامه‌ در حوزه برگزاری مناظره به سراسر کشور ابلاغ شد، گفت: ستادهای استانی، نمایندگانشان را به دانشگاه ها معرفی کنند.

سید ضیاء هاشمی تاکید کرد، در جهت تقویت ، تعمیق و گسترش ارزش های اسلامی ، هویت ایرانی و ایجاد همبستگی ملی و توجه به تحکیم ارزش های اخلاقی و کاستن از آسیب های ناشی از دگرگونی ها و تحولات فرهنگی و اجتماعی در میان دانشجویان مجموعه فعالیتهایی را ساماندهی کردیم و بر آن نظارت داریم .

وی افزود: از آنجا که دانشگاه طبیعتا یک گروه مرجع است و جامعه نگاه به دانشگاه دارد این مسئولیت اجتماعی دانشگاه الزام می‌کند تا در عرصه روشنگری و انتخاب منطقی کاندیداها به جامعه کمک کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه کانون تفکر جامعه است و برای همه حوزه‌های فرهنگی سیاسی برای جامعه مرجع محسوب می‌شود، گفت: یکی دیگر از بخشنامه‌های ارسالی این است که دانشگاه نباید ستاد انتخاباتی کاندیداها شود اما در زمینه آگاهی بخشی دانشگاه باید فعالیت کامل داشته باشد

سید ضیاء هاشمی از ابلاغ برگزاری اتاق فکر استانی با عنوان شبکه جامعه و دانشگاه در دانشگاه های کشور خبر داد.

وی گفت: شبکه جامعه و دانشگاه از جمله فعالیت‌هایی است که با نگاه به بیرون تلاش دارد تا دانشگاه ورودی اجتماعی داشته و موجب پویش اجتماعی دانشگاه شود.

هاشمی انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار