کرمان؛

صدور بیش از 2 هزار گواهینامه استاندارد صادرات پسته در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: 2 هزار و 286 گواهینامه استاندارد صادراتی برای پسته و مغز پسته در رفسنجان صادر شده است.

 صدور بیش از 2 هزار گواهینامه استاندارد صادرات پسته در رفسنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در نشست شورای استاندارد شهرستان رفسنجان گفت: نخستین زمان کشت پسته در دنیا به ایران بر می گردد و رفسنجان در دنیا با تولید باکیفیت این محصول حرف برای گفتن داریم.

وی تصریح کرد: پسته در سطح بیش از 80 هزار هکتار باغ در رفسنجان کاشته و بیشتر محصول برداشت شده پس از صدور گواهینامه استاندارد صادرات به کشورهای خارجی صادر می شود.

وی بیان کرد: زمانی که کالاهای باکیفیت تولید شود استقبال از آن بیشتر شده و در نتیجه رونق تولید و فضای کسب و کار را شاهد خواهیم بود.

فرماندار رفسنجان گفت: استاندارد بیمه‌ و ضمانت ‌نامه برای اطمینان ‌خاطر مردم نسبت به استفاده از لوازم و امکاناتی که در اختیار دارند، است.

وی ادامه داد: ایمن ‌شدن مردم در تهدیدات، مخاطرات، حوادث و غیره سبب افزایش بهره‌وری از منابع می ‌شود و استاندارد بودن افکار، ایده‌، روش‌ و فرآیندها در یک اداره و محیط کار مهم است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان نیز گفت: سازمان استاندارد در سال 42 در کشور تشکیل و در رفسنجان چهار سال بعد به دلیل اهمیت کنترل کیفی پسته این اداره تاسیس شد. 

ناهید سربازپور افزود: 190 واحد مشمول استاندارد اجباری و تشویقی زیر پوشش شهرستان های رفسنجان، انار و شهربابک است که زیرنظر اداره استاندارد رفسنجان قرار دارد.

وی بیان کرد: مهمترین وظیفه اداره استاندارد در رفسنجان صدور گواهینامه صادراتی پسته است که سال گذشته 2 هزار و 286 گواهینامه صادراتی برای پسته و مغز آن در رفسنجان صادر شد.

امام جمعه رفسنجان نیز گفت: مردم در صدد خرید لوازم استاندارد هستند تا کیفیت زندگی‌ شان بالا برود و این از توصیه ‌های قرآنی است که از روی اطمینان خاطر در یک منزل بنشینند و یا از وسایل، از مرکب مناسب، پوشاک و غیره بهره‌ مند باشند.

حجت‌ الاسلام عباس رمضانی‌ پور بیان کرد: اعتماد مردم نسبت به علامت استاندارد اعتبار سازمان استاندارد است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار