تبریز میزبان اولین همایش بین‌المللی سالمندی

اولین همایش بین‌المللی و منطقه‌ای سالمندان با حمایت و مشارکت شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

تبریز میزبان اولین همایش بین‌المللی سالمندیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز،  صادق نجفی شهردار تبریز در دیدار با رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور و جمعی از مدیران و کارشناسان بهزیستی کشور، با بیان برگزاری اولین همایش بین‌المللی و منطقه‌ای سالمندان در  این شهر گفت: طبق شاخص‌های جمعیتی سال 90، حدود 9.8درصد کل جمعیت استان آذربایجان‌شرقی را سالمندان تشکیل می‌دهند و بر این اساس، این استان در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

وی با تاکید بر این‌که این آمار، از ضرورت توجه سیاست گذاری‌های اجتماعی به مباحث سالمندان حکایت دارد، افزود: مناسب‌سازی محیطی و تقویت زیرساخت‌های شهرسازی با محوریت عابرپیاده، از جمله مواردی است که در این خصوص، به حوزه عملکرد شهرداری‌ها مربوط می‌شود.

شهردار تبریز اضافه کرد: هدایت این راهکارها به سمتی که موجب سهولت حضور قشر سالمند در فضای اجتماعی شهر شود، در دستور کار شهرداری تبریز است.

 نجفی یادآور شد: شهرداری تبریز در سال‌های اخیر توزیع کارت‌های منزلت سالمندان را به عنوان یک تجربه مهم اجتماعی در دستور کار خود قرار داد و مصمم است که با بسترسازی‌های قانونی و همکاری سایر نهادهای خدمتگزار، ابعاد کمی و کیفی خدمات این طرح را گسترش دهد.

وی با اشاره به این‌که نقش سالمندان در سبک زندگی اسلامی و ایرانی، حایز اهمیت است، گفت: «حرمت موی سپید» باید به عنوان یک فرهنگ متعالی و اخلاقی در خانواده و فضای اجتماعی نسل امروز تبیین شود؛تکریم سالمندان و استفاده از تجارب و آموزه‌های این قشر، گنجینه ارزشمندی است که جامعه را از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی محافظت خواهد کرد.

شهردار تبریز اضافه کرد: در کنار مباحث سخت‌افزاری، ظرفیت‌های فرهنگی و آموزشی شهرداری تبریز، بسترهای پژوهشی لازم را برای طرح و پیگیری سیاستگذاری‌های حوزه سالمندان فراهم کرده است.

نجفی تاکید کرد: برگزاری اولین همایش منطقه‌ای و بین‌المللی سالمندان در تبریز، می‌تواند نقطه عطفی در پیگیری مباحث حوزه سالمندان باشد و شهرداری تبریز نیز با تجربه میزبانی‌های مهم بین‌المللی و رویکردهای تبریز 2018، حامی برگزاری این رویداد مهم خواهد بود.

اولین همایش بین‌المللی و منطقه‌ای سالمندان۱۲ تا ۱۴ تیر با حمایت و مشارکت شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.