حواشی هشتمین روز نمایشگاه کتاب؛

از جابه‌جایی غرفه‌های استانی تا تحویل دیرهنگام کارت‌های برخی غرفه‌داران!

هشتمین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی آغاز شد که غرفه‌های روستاهای کتابخوان و استان‌های حاضر در نمایشگاه جابجایی داشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هشتمین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی آغاز شد که غرفه‌های روستاهای کتابخوان و استان‌های حاضر در نمایشگاه جابجایی داشتند. روستاها و استان‌هایی که از روز اول در نمایشگاه حضور داشتند، جای خود را به هم گروهی های دیگر خود دادند. صبح دیروز این گروه‌های تازه وارد به نمایشگاه، مشغول چیدمان و طراحی غرفه‌های خود بودند.

از جابه‌جایی غرفه‌های استانی تا تحویل دیرهنگام کارت‌های برخی غرفه‌داران!

البته غرفه بوشهر؛ پایتخت کتاب همچنان در مکان قبلی خود پابرجاست و به فعالیت خود ادامه می‌دهد. یادگاری‌های نوشته شده برای این غرفه در کنار برنامه‌های متنوع آن، در نوع خود جالب است.

از جابه‌جایی غرفه‌های استانی تا تحویل دیرهنگام کارت‌های برخی غرفه‌داران! 

غرفه انجمن دوستی ایران و تاجیکستان واقع در سالن‌های کمیته فرهنگی یکی از مکان‌های جالب توجه است. در این غرفه انواع و اقسام صنایع دستی تاجیکستان، جواهرات و اقلام دیگر به نمایش گذاشته و به فروش می‌رسد. هدف از ایجاد این غرفه شناسایی فرهنگ تاجیکی به مردم ایران است.
 از جابه‌جایی غرفه‌های استانی تا تحویل دیرهنگام کارت‌های برخی غرفه‌داران!
 
تعدادی از کارت‌های غرفه‌داران و مسئولان روز گذشته به دست آنها رسید!  
 
یکی از ناشران در این باره گفت: از روز اول پیگیر کارتمان بودیم اما می‌گفتند از مدیریت سالن‌ها بپرسید تا بالاخره در هشتمین روز از نمایشگاه، کارت ها به دستمان رسید.
 
این ناشر همچنین در خصوص ایمن نبودن سالن‌ها صحبت کرد و گفت: با وجود اینکه هزینه کپسول‌های آتش‌نشانی را پرداخت کردیم، هیچ کپسولی دریافت نکرده‌ایم.
 
در قسمتی دیگر از نمایشگاه یکی از بازدیدکننده‌ها در اعتراض به شرایط پیش آمده در هنگام جابجایی بارها گفت: «وسایل ما که به سرای اهل قلم برای برگزاری برنامه‌ای فرهنگی در حال حرکت بود، مدت زمانی توسط یک نیروی خودجوش توقیف شد! این شخص  خود را مسئول چرخ های جابجایی بار معرفی کرد. اینجا نظارت توسط چه کسی صورت می‌گیرد؟»

روز گذشته اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، اشرف بروجردی رئیس کتابخانه عمومی، آیت‌الله ری شهری و چند مسئول دیگر از نمایشگاه دیدار کردند.

امیرزاده سخنگوی نمایشگاه از تعطیلی 27 غرفه شرکت کننده در نمایشگاه و محروم شدن آنان در سال بعد خبر داد.   

وضعیت جوی شهر آفتاب در روز چهارشنبه آرام بود و تعداد بازدیدکنندگان نسبت به روزهای دیگر بیشتر به نظر می‌رسید. اما همچنان ناشران از استقبال و فروش کم کتاب‌های خود ناراضی هستند و امیدوارند در دو روز پایانی هفته این افت فروش به نحوی جبران شود.  
 
 گزارش از فریده قهرمانی
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.