احمدی‌پور:

تبریز ۲۰۱۸ فرصت مناسب معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور

معاون رییس‌جمهور با بیان این‌که تبریز ۲۰۱۸ نماد گردشگری ایران است، گفت:تبریز ۲۰۱۸ به عنوان یک رویداد ملی فرصتی بی‌نظیر برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ زهرا احمدی‌پور رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در نشست با فعالان بخش خصوصی گردشگری در شهر تبریز، گفت: نگاه ما به تبریز ۲۰۱۸ به عنوان یک رویداد ملی است که می‌تواند فرصتی بی‌نظیر برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور باشد.  

وی درباره‌ی وجود مشکلات برای فعالان بخش خصوصی، یادآور شد: بخشی از مشکلات آن‌ها در میان همه استان‌ها مشترک است که باید در قالب سیاست کلی دستورالعمل‌ها بازنگری شود و بخشی از مشکلات مربوط به خود استان است که ضرورت دارد این موارد، دسته‌بندی و پیگیری شود تا بتوانیم فرصت‌های روان‌سازی را فراهم کنیم.  

 رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مشارکت بانک‌ها، بیمه و ارزش افزوده برای فعالان بخش خصوصی را از موضوعات مهم دانست که باید حل شود.  

 احمدی‌پور اظهار کرد: برای تبریز ۲۰۱۸ نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی کشور را در تبریز برگزار خواهیم کرد.  

 وی افزود: سازمان میراث فرهنگی کشور باید ابتدا از ظرفیت‌ها و توانمندی بخش خصوصی اطلاع داشته باشد تا بتواند براساس این موارد با دیگر دستگاه‌ها برای حل مشکلات و گرفتن امتیازات رایزنی کند.  

او با اشاره به اینکه برای تبریز ۲۰۱۸ زمان کوتاهی داریم، گفت: باید سریعاً وارد عمل شویم و امکانات را برای این امر فراهم کنیم تا تبریز تبدیل به الگویی برای سایر شهرهای کشورمان باشد.  

معاون رییس‌جمهور فعالان بخش خصوصی را مکمل بخش های دولتی دانست و یادآور شد: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت‌های بخش گردشگری، فرهنگی و صنایع دستی بهره برده و فرصت‌های جدیدی را خلق کرد و فرصت اشتغال را برای روستاییان نیز فراهم کرد.  

او با اشاره به اهمیت صنایع دستی در استان، اظهار کرد: می‌توان کیوسک‌هایی را هم چون سایر استان‌ها برای فروشندگان صنایع دستی تدارک دید و به صورت رایگان غرفه‌های نمایشگاه‌ها را به آنان به مدت یکسال اجاره داد.  

احمدی‌پور درباره‌ی بیمه راهنمایان گردشگری نیز گفت: راهنمای گردشگری را به عنوان یک شغل معرفی می‌کنیم تا در مرحله بعد بتوانیم بیمه آنان را حل کنیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.