درخواست از پاپ برای حمایت از اسرای فلسطینی

زندانیان فلسطینی با ارسال نامه‌ای به پاپ فرانسیس، از وی خواسته‌اند تا فوراً در قبال آزار و اذیت اسرای فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی مداخله کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ، زندانیان فلسطینی که در اعتصاب غذا به سر می‌برند، با ارسال نامه‌ای به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان از وی خواسته‌اند تا فوراً در قبال آزار و اذیت اسرای فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی  مداخله کند.

این درخواست را فدوی البرغوثی، همسر مروان البرغوثی، رهبر زندانیان فلسطینی که در اعتصاب غذا به سر می‌برند، تهیه کرده و به نشست رهبران کلیسای کاتولیک در رام الله داده است.

 در این نامه آمده است:«از پاپ فرانسیس می‌خواهیم به‌ منظور کمک به جان زندگی پسران، همسران و پدرانمان دربارۀ موضوع اعتصاب غذای زندانیان صحبت کند، دربارۀ زنان و کودکانی که در زندان‌های اسرائیل زندانی هستند سخن بگوید، دربارۀ این سرزمین مقدس که مورد هتک حرمت اشغالگران، تبعیض و تبعیض نژادی و آپارتاید قرار گرفته سخن بگوید در سرزمینی که باید سرزمینی تکثرگرا باشد.»

برغوثی در این نامه آورده است: «امیدوارم این پیام به دست شما برسد و شما بتوانید قبل از آنکه دیر شود، کاری انجام  دهید.»

از 28 فروردین 96، بیش از یک هزار و 600 زندانی فلسطینی به اعتصاب غذای موسوم به «آزادی و کرامت» که نخستین بار برغوثی، رهبر سابق جنبش فتح آن را به این نام نامید، پیوسته‌اند.

اعتصاب غذا کنندگان برخورداری از حقوق اولیه برای زندانیان از جمله پایان دادن به سیاست بازداشت اداری، حبس انفرادی و سهل‌انگاری عمدی پزشکی را خواستارند.

بازداشت اداری از جمله سیاست‌های بازداشت و حبس بدون محاکمه است که به مقام‌های صهیونیستی اجازه می‌دهد فلسطینیان را بدون کیفرخواست و حکم قضایی تا شش ماه زندانی کنند.

این نامه می‌افزاید در حال حاضر 6 هزار و 500 فلسطینی ازجمله 300 کودک، 57 زن، 13 نماینده فلسطینی در زندان‌های اسرائیل زندانی هستند. این در حالی است که از این تعداد 500 زندانی فلسطینی تحت عنوان آنچه «بازداشت اداری» خوانده می‌شود، زندانی هستند.

این نامه افزود: «دادگاه‌های اسرائیل به‌ ویژه دادگاه‌های نظامی که تعداد صدور احکام در آن‌ها 90 تا 99 درصد است، ابزاری برای سرکوب هستند و نه اجرای عدالت.»

این نامه همچنین یادآور شده است زندانیان به دلیل نبودن اساسی‌ترین حقوق در زندان‌های اسرائیل، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

در این نامه آمده است زندانیان «پایان دادن به این اقدامات خودسرانه و تنبیهی، شکنجه و آزار و اذیت و سهل‌انگاری عمدی پزشکی را خواستارند.»

برغوثی در این نامه نوشته است: «آن‌ها برای دستیابی به آنچه حقشان است اعتصاب غذا کرده‌اند. آن‌ها اعتصاب غذا کرده‌اند چون قربانیان مجازات جمعی اسرائیل هستند و دنیا نیز آن‌ها را رها کرده است.»

خضر شقیرات از وکلای زندانیان فلسطینی چهارشنبه گفت دفتر امور زندان‌های اسرائیل به‌ طور ناگهانی برنامه دیدار وی با برغوثی را لغو کرده است. وی همچنین دربارۀ وضعیت موکل‌اش که از 28 فروردین 96 در حبس انفرادی به سر می‌برد، ابراز نگرانی کرد.

این در حالی است که سخنگوی امور زندان‌های اسرائیل دراین‌باره هیچ توضیحی نداده است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معان، کمیتۀ ملی حمایت از زندانیان فلسطینی که در اعتصاب غذا به سر می‌برند از تشکیلات خودگردان فلسطینی خواسته است تا برگزاری انتخابات شهرداری‌ها را که قرار بود شنبه برگزار شود، به حالت تعلیق درآورد و همکاری‌های امنیتی جنجال‌برانگیز خود با این رژیم را متوقف کند.

در اواخر سال 2012 نیز در موردی مشابه حدود 2 هزار فلسطینی دست به اعتصاب غذا زده بودند که پس از حصول توافقی با مقام‌های اسرائیلی برای پایان دادن به سیاست بازداشت بدون اتهام و محاکمه پایان یافت.

زندانیان فلسطینی به‌طور مرتب در اعتراض به سیاست بازداشت اداری و شرایط سخت زندانیان در زندان‌های اسرائیل دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

در حال حاضر حدود 700 زندانی تحت عنوان سیاست «بازداشت اداری» در زندان‌های رژیم صهیونیستی زندانی هستند. برخی از این زندانیان بیش از 11 سال است که زندانی هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار