رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم مطرح کرد؛

پرداخت تسهیلات بانکی به ۱۴۱ واحد صنعتی در استان قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بابیان اینکه تاکنون ۵۱۲ واحد صنعتی و ۴۴۹ واحد کشاورزی برای دریافت تسهیلات بانکی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: در بخش صنعت به ۱۴۱ واحد صنعتی تسهیلات پرداخت شد.

پرداخت تسهیلات بانکی به ۱۴۱ واحد صنعتی در استان قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، احمد ذاکری پیش از ظهر امروز در دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اقدامات وزارت صنعت و معدن در راستای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در راستای ارتقای توان تولید ملی، بعد از اطلاع‌رسانی ثبت‌نام از متقاضیان انجام شد و بررسی درخواست متقاضیان دریافت تسهیلات توسط کارشناسان صورت گرفت، و به بانک‌های عامل اعلام شد.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بابیان اینکه تاکنون 512 واحد صنعتی و 449 واحد کشاورزی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: در بخش صنعت به 141 واحد صنعتی تسهیلات پرداخت شد.
 
وی بابیان اینکه کل مبلغ پرداختی 2 هزار و 99 میلیارد ریال سرمایه ثابت برای طرح‌های نیمه‌تمام بوده است، افزود: درزمینهٔ عملکرد بانک‌ها، بانک صنعت و معدن بهترین عملکرد را داشته است، همچنین طرح رونق تولید برای بخش صنعت استان قم رتبه 18 را دارد.
 
ذاکری با اشاره به میزان کشفیات قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال 95 گفت: با مقایسه سال 95 با سال 94 در سال 95، 3 میلیارد ریال کشفیات کالای قاچاق داشته‌ایم.
 
وی بیان کرد: در سال گذشته برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های تولید استان همراه با فروش داشتیم ،هدف از برگزاری این نمایشگاه ارتقای فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی بود چراکه انجام این کار به مصرف کالای ایرانی کمک‌کننده است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بابیان اینکه صادرات بخش صنعت 89 میلیون دلار بوده است، گفت: در بخش ژئوفیزیک هوایی 19 محدوده لکه‌گذاری شد، همچنین باید سه معدن از معادنی که در اولویت است مشخص و به بخش سرمایه‌گذاری خارجی داده شود.
 
ذاکری ابراز کرد: برقراری راه دسترسی به دریاچه نمک از درخواست‌ها و مطالبات استان است، امید است که در این زمینه بخش سرمایه‌گذاری استان کمک کنند.
 
وی با اشاره به کمک به فراوری بخش عقیق قم گفت: با توجه به زوار قم اگر بتوانیم این بخش را رونق ببخشیم فرصت‌های شغلی بسیاری می‌توان در استان قم ایجاد کرد.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اقدامات  صورت گرفته در راستای فرهنگ‌سازی حمایت از تولید گفت: شناسایی راهکارهای افزایش راندمان واحدهای تولیدی سنگ ساختمانی در استان قم و نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده از کالای ایرانی ازجمله کارهایی بود که در سطح استان صورت گرفت.
 
وی به راه‌اندازی سامانه ملی بازار با همکاری بسیج مهندسین صنعت در استان قم اشاره کرد و افزود: تصویب طرح همیار تولید ملی برای اجرا در سطح مدارس با همکاری سازمان صنعت و معدن ، آموزش‌وپرورش و بسیج دانش‌آموزی ، ممنوعیت عرضه و فروش کالای خارجی در فروشگاه‌های دولتی و حاکمیتی استان، و تأمین نیاز ادارات از سایت ملی بازار و برگزاری جلسات توجیهی ازجمله پیشنهادات است که می‌تواند کارگشا باشد.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار