محیط زیست در هفته‌ای که گذشت؛

از نابودی 10 هزار هکتار سواحل مرجانی با توسعه پارس جنوبی تا میزبانی ایران از پرندگان مهاجر

هفته گذشته اخباری مبنی بر نابودی 10 هزار هکتار سواحل مرجانی با توسعه پارس جنوبی تا میزبانی ایران از پرندگان مهاجر، در حوزه محیط زیست رسانه ای شد.

از نابودی 10 هزار هکتار سواحل مرجانی با توسعه پارس جنوبی تا میزبانی ایران از پرندگان مهاجربه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته گذشته اخباری مبنی بر نابودی 10 هزار هکتار سواحل مرجانی با توسعه پارس جنوبی تا میزبانی ایران از پرندگان مهاجر، در حوزه محیط زیست رسانه ای شد که در ذیل خلاصه این اخبار را می‌خوانید:

*چینی ها خلیج فارس را پارو می‌کنند

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: صیادان چینی با قایق‌های مجهز به تکنولوژی‌ جدید به صید ماهی در حجم بالا در منطقه هرمزگان می‌پردازند و این میزان صید به حدی است که زیست‌بوم منطقه را تغییر داده است.

*مرزنابودی 10هزار هکتار سواحل مرجانی باتوسعه پارس جنوبی

جزیره نایبند به علت توسعه صنایع نفت و گاز «طرح توسعه پارس جنوبی»، رسوب‌گذاری و آلودگی‌های نفتی و شیمیایی، 42 درصد پوشش مرجانی خود را از دست داده است.

*باورهای غلط ،گیاهان کوهی را به نابودی کشاند

محمد حسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست استان تهران گفت: تخریب پوشش گیاهی کوهی موجب انقراض این گیاهان و سست شدن خاک می‌شود که در نتیجه وقوع سیل را با خود به همراه می‌آورد.

*احیای تالاب ها یک موضوع فرابخشی است

مسعود باقرزاده کریمی معاون امور تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست گفت: احیای تالاب‌ها یک موضوع فرابخشی است و احتیاج به هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف دارد.

*میزبانی ایران از یک‌سوم پرندگان جهان/ 192 گونه پرنده در خطر انقراض قرار دارند

روز جهانی پرندگان مهاجر رویدادی بین‌المللی است که در آن بر اهمیت وجود پرندگان مهاجر برای حفظ تعادل زمین، اکوسیستم و انسان تأکید شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار