سازمان ملل 58 مورد ابتلا به وبا را در دوهفته اخیر در یمن تایید کرد

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد بررسی های آزمایشگاهی، وجود عامل بیماری وبا را در 10 استان یمن تایید کرده است.  

سازمان ملل 58 مورد ابتلا به وبا را در دوهفته اخیر در یمن تایید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد روز پنج شنبه شناسایی 58 مورد ابتلا به بیماری وبا و 47 مورد فوت ناشی از آن را در دو هفته اخیر در سراسر کشور جنگ زده یمن تایید کرد که موج دوم شیوع این بیماری در یک سال اخیر در این کشور است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد بررسی های آزمایشگاهی، وجود عامل بیماری وبا را در 10 استان یمن تایید کرد؛ جایی که کمتر از نیمی از مراکز پزشکی بعد از گذشته دو سال از جنگ ویرانگر در این کشور همچنان فعال هستند. این سازمان بین المللی 2301 مورد مشکوک به ابتلا به وبا را در چند استان از جمله صنعا شناسایی و میزان تشخیص بیماری را بیش از 30 درصد موارد مشکوک اعلام کرد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه وجود عامل بیماری وبا را در استان های شمالی و جنوبی و سواحل دریای سرخ یمن تایید کرد. این بیماری از طریق مصرف آب و غذای آلوده منتقل می شود و اگر در زمان مناسب درمان نشود ممکن است به مرگ بیمار منجر شود.

شایان ذکر است این دومین موج مرگ و میر مرتبط با وبا ظرف یک سال اخیر در یمن به شمار می رود؛ جایی که جنگ موجب تخریب بسیاری از بیمارستان ها شده است و میلیون ها نفر به شدت نیازمند غذا و آب سالم هستند.

سازمان ملل متحد بحران یمن را یکی از «بزرگترین بحران‌های انسانی در جهان» نامیده و اعلام کرده است حدود 17 میلیون نفر در این کشور به غذای کافی دسترسی ندارند و یک سوم استان ها با خطر گرسنگی مواجه هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار