تصویب نشدن بودجه جدول ۱۴ در مجلس برای سال ۹۶/ افزایش ۱۸ درصدی بودجه پارک‌های علم و فناوری در سال ۹۶

معاون پژوهش وزارت علوم گفت: بودجه جدول ۱۴ برای سال ۹۶ در مجلس به تصویب نرسیده است.

تصویب نشدن بودجه جدول ۱۴ در مجلس برای سال ۹۶/ افزایش ۱۸ درصدی بودجه پارک‌های علم و فناوری در سال ۹۶
وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فعالیت‌های پارک‌های علم و فناوری در صنایع اظهار داشت: در حال حاضر صنعت‌های کشورمان هر یک برای مراکز رشد بوده و پارک‌های علم وفناوری مهمترین پل ارتباطی بین‌المللی بین مراکز شد و پارک‌های کشورهای دنیا است.

وی بیان کرد: بر طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در یک فاصله زمانی خاص و بخصوص در برنامه ششم توسعه قرار است که حداقل ۲۰۰ کمپانی در پارک‌های علم و فناوری کشورمان سرمایه‌گذاری کنند و این کار می‌تواند r&d بین‌المللی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فراهم کند.
 
احمدی عنوان کرد: جدول ۱۴ متأسفانه در مجلس شورای اسلامی برای سال ۹۶ به تصویب نرسید، اما بودجه ۷ هزار میلیارد تومانی همین جدول در سال ۹۵ برای پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌های سراسر کشور که به تصویب مجلس رسیده بود محقق شد، اما متأسفانه پارک‌ها از این بودجه سهم کمی را داشتند.
 
وی تأکید کرد: برای انجام فعالیت‌های هر چه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری بودجه این مراکز که ایده‌های خلاقانه برای کشور ایجاد و محصولات فناور تولید می‌کنند در حدود ۱۸ درصد بودجه پارک‌هایشان افزایش پیدا کرده است.
 
احمدی گفت: برای سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در پارک‌های علم و فناوری ایران و همچنین فروش محصولات تجاری باید ارتباط‌های بین‌المللی‌مان را تقویت کنیم تا از این راه بتوانیم بازارهای هدف منطقه و حتی اروپا را بدست آوریم.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار