ییلدریم: ترکیه قصد اعلام جنگ به آمریکا را ندارد

نخست وزیر ترکیه تاکید کرد کشورش قصد اعلام جنگ به آمریکا را ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بینالی ییلدریم نخست وزیر ترکیه گفت: ترکیه قصد اعلام جنگ به آمریکا را ندارد و به رغم حمایت تسلیحاتی آمریکا از گروه های تروریستی، مبارزه خود با تروریسم را ادامه خواهد داد.

ییلدریم که برای شرکت در کنفرانس سومالی در لندن به سر می برد، روز جمعه در مصاحبه با شبکه بی.بی.سی افزود: ترکیه به مبارزه خود با گروه های تروریستی٬ فارغ از نام و وابستگی آنها به کشورها و تشکیلات سیاسی ادامه خواهد داد.

وی حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) را سه گروه تروریستی مرتبط با هم ولی با نام های متفاوت خواند و بیان کرد: ترکیه این گروه ها را به رغم تسلیح آنها توسط آمریکا هدف قرار خواهد داد و اگر هر تهدید دیگری وجود داشته باشد، چنین خواهیم کرد.

وی پیام ترکیه به آمریکا را در این زمینه روشن و شفاف دانست و گفت: ترکیه و آمریکا متحد ناتو و شریک استراتژیک هم هستند و آمریکا در منطقه فقط با همکاری ترکیه می تواند با گروه های تروریستی مبارزه کند.

وی همچنین خواستار استرداد و یا اخراج فتح الله گولن از آمریکا شد و افزود: در سفر هفته بعد رئیس جمهوری ترکیه به آمریکا و در دیدار با ترامپ در خصوص این دو موضوع مهم مذاکره خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار