نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان:

از گلایه به زیرپاگذاشتن قوانین در تبلیغات انتخابات تا اطمینان کامل به شورای نگهبان

نمایندگان نامزدها در جلسه امروز شورای نگهبان، چگونگی معرفی و حضور نمایندگانِ ناظر نامزدها در شعب اخذ رای در روز انتخابات را به بحث و بررسی گذاشتند.

از گلایه به زیرپاگذاشتن قوانین در تبلیغات انتخابات تا اطمینان کامل به شورای نگهبان
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه شورای نگهبان با نمایندگان شش نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز برگزار شد.
 
محمدرضا صادق نماینده حسن روحانی در این جلسه گفت: با اطلاعاتی که از اقدامات شورای نگهبان در انتخابات دوره گذشته دارم، الحمدلله روند اطمینان‌بخشی است.  
 
صادق افزود: در ستاد آقای روحانی بخش‌نامه‌هایی که به ستاد‌های سراسر کشور ارسال شده دربرگیرنده نکاتی‌ است که آقای ره پیک به آن اشاره کردند؛ امیدواریم انتخاباتی برگزار شود که مد نظر مقام معظم رهبری است.

محمد دهقان نماینده محمد باقر قالیباف با بیان اینکه ما در دوره کوتاهی به ظاهر رقیب هم هستیم ولی رفاقتمان سرجایش هست، گفت: طبیعی است که شورای نگهبان نقطه اطمینان بخش انتخابات است اما خواهش من از همه دوستان این است که پایبند قانون باشیم؛ چه به عنوان ستادهای انتخابات، چه وزارت کشور و چه شورای نگهبان.

نماینده قالیباف در این جلسه از زیر پا گذاشتن برخی قوانین در انجام تبلیغات انتخاباتی گلایه کرد و گفت: خواهش من از شورای نگهبان این است که این مشکلات را بررسی کند.

در ادامه این نشست رضا ویسه نماینده اسحاق جهانگیری گفت: ما نماینده‌ای برای نظارت بر شعب اخذ رای معرفی نکرده  ایم و بر اساس اطمینان و اعتماد ان شا الله کار را جلو می‌بریم.

حسین طلا نماینده سید ابراهیم رئیسی، نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه شورای نگهبان می‌تواند تکیه‌گاهی برای یک رقابت سالم باشد، گفت: در بعضی از موضوعات ساز و کار اجرایی قانون متناسب با حدود و ثغوری که  قانون اعلام کرده نیست.

وی در این باره افزود: مثلا در موضوع عدالت تبلیغاتی قانون مشخص کرده که نصب بنر در مقابل ستاد‌ها باشد اما شما می‌بینید در همین سطح شهر تهران بنر‌های مختلفی در اماکنی که جلوی ستاد‌ها نیست نصب شده ما از خودمان می‌پرسیم که آیا می‌توانیم قانون را زیر پا بگذاریم و ما هم بنر نصب کنیم؟

نماینده سید ابراهیم رئیسی همچنین با انتقاد از فضاسازی‌هایی که علیه نامزدها ایجاد می‌شود، افزود: انتظار داریم شورای نگهبان و ستاد انتخابات کشور متناسب با حدود و ثغور قانون، فضا را برای رقابت‌های انتخاباتی فراهم کند.

همدانی نماینده مصطفی میرسلیم در این جلسه با اشاره به جنگ روانی که ممکن است از طرف ستاد‌های سایر نامزدها یا عوامل مشکوکی ایجاد شود، افزود: برای مثال  شایعه می‌شود فلان نامزد انصراف داد؛ اینها فضاسازی‌هایی است که باید شورای نگهبان با آن‌ها مقابله کند.

حسن مسجدی نماینده مصطفی هاشمی‌طبا گفت: چون ما ستاد نداریم، در شعب اخذ رای  نماینده نخواهیم داشت و به شورای نگهبان اطمینان کامل داریم.

گفتنی‌ست در ادامه این نشست، نماینده نامزدها و نمایندگان شورای نگهبان، چگونگی معرفی و حضور نمایندگانِ ناظر نامزدها در شعب اخذ رای، در روز انتخابات را به بحث و بررسی گذاشتند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار