مقایسه آماری واجدین شرایط رای دادن در انتخابات ۹۶ با انتخابات ۹۲/ چه میزان بر تعداد رای دهندگان افزوده شده است؟

در انتخابات دوره گذشته ریاست جمهوری که در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ برگزار شد، تعداد واجدین شرایط رای دادن ۵۰ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۱۹۲ نفر بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی اصغر احمدی رییس ستاد انتخابات کشور، هفته گذشته تعداد واجدین شرایط رای دادن در انتخابات ۲۹ اردیبهشت امسال را ۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزارو ۲۳۴ نفر اعلام کرد که یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۹۴ نفر آنان رای اولی هستند.
 
وی پیش‌تر در اواخر فروردین ماه، وقتی با این سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه تعداد واجدین شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ چه مقدرا است، مواجه شده بود، گفته بود: ملاک، سرشماری است که مرکز آمار ایران ارائه داده است. ثبت احوال هم با کد ملی که در اختیار دارد آماری ارائه می‌دهد؛ در نوع سرشماری یک اختلاف تخصصی بین این دو دستگاه وجود دارد که عدد سنگینی نیست. امید است به زودی معلوم شود، اما تا جایی که حضور ذهن دارم بر اساس سرشماری در سال ۹۴، ۵۵ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
 
وی در همان مقطع توضیح داد که «تا ۲۹ اردیبشهت کسانی وارد جمعیت ۱۸ سالگی به بالا می‌شوند و کسانی هم رحلت می‌کنند که با یک اضافه و کسر، بر اساس آمار در اختیار ثبت احوال، قالب روشن است، ولی تطبیق آن با سرشماری به لحاظ فنی باید برطرف شود».
 
شایان ذکر است در انتخابات دوره گذشته ریاست جمهوری که در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ برگزار شد، تعداد واجدین شرایط رای دادن ۵۰ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۱۹۲ نفر بود.
 
منبع:میزان
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار