تفسیر نتایج آزمایش تیروئید

تیروئید، غده پروانه ای شکل واقع در گردن است که هورمون تیروئید تولید می کند.

تفسیر نتایج آزمایش تیروئیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تیروئید، غده پروانه ای شکل واقع در گردن است که هورمون تیروئید تولید می کند اختلالات تیروئید سبب می شود که این غده هورمون بیش از حد یا خیلی کم تولید کند که بسیاری از توابع در بدن شما از ضربان قلب تا سوخت و ساز بدن شما را بعهده دارد.

اگر دکتر شما فکر می کند شما از تیروئید پر کار یا تحت فعال رنج می برید او ممکن است آزمایش هایی را برایتان سفارش دهد خواندن نتایج مانند یک کار پیچیده به نظر می رسد به یاد داشته باشید که تنها دکتر شما می تواند بیماری تیروئید را تشخیص دهد بنابراین مطمئن شوید که شما را با او در مورد نتایج و آغاز درمان در صورت لزوم بحث خواهید کرد.

1. آیا TSH شما در محدوده طبیعی است؟

آزمون اول تیروئید که به طور کلی توسط پزشکان گرفته می شود TSH است TSH مخفف "هورمون تحریک کننده" است که توسط غده هیپوفیز ایجاد شده و تیروئید را تحریک به ایجاد و انتشار هورمون T4 و T3 می کند.

TSHرا می توان به "موتور" غده تیروئید تشبیه کرد که میزان هورمون تیروئید، سنتز و انتشار آن به داخل بدن را تعیین می کند.

مقدار نرمال برای TSH بین 0.4 - 4.0 mIU / L است.

اگر TSH شما در این محدوده است که نشانه خوبی است با این حال، ارزش TSH نرمال به طور کامل مشکلات تیروئید را رد نمی کند مقادیر حداکثر نرمال TSH می تواند مشکلات بالقوه تیروئید که در حال تکامل است را نشان دهد.

با توجه به تعامل پیچیده از هورمون های مختلف که به عملکرد تیروئید کمک می کند.

اکثر مشکلات تیروئید نیاز به دو یا چند آزمایش برای شناسایی و تشخیص دارد حتی اگر TSH شما طبیعی است دکتر شما ممکن است انجام آزمایش های بیشتری را سفارش دهد اگر او هنوز هم گمان می کند که شما ممکن است یک مشکل تیروئید داشته باشید.

2. تفسیر آزمایش با TSH بالا چیست؟

TSH به تیروئید می گوید که T4 و T3 بیشتری تولید کند هورمونهایی آزاد شده از تیروئید (به فرمان TSH) درسراسر بدن عمل می کنند. اگر تیروئید شما تحت فعال است سپس آن به اندازه کافی T4 و T3 زیاد آزاد نمی کند بنابراین غده هیپوفیز TSH بیشتری آزاد خواهد کرد و جبران خواهد کرد.

بنابراین، یک TSH بالا ممکن است نشانه ای از کم کاری تیروئید (وضعیتی که در آن غده تیروئید شما مقادیر ناکافی از هورمون تولید می کند) باشد.

با این حال، برای اعلام چنین تشخیصی نیاز به بررسی بیشتر می باشد.

3. به علائم و نشانه های کم کاری تیروئید نگاه کنید

علاوه بر خواندن TSH بالا، کم کاری تیروئید نیز بسیاری از نشانه های بالینی را نشان می دهد دکتر شما هر یک از علائم زیر یا نشانه های مشکوک به کم کاری تیروئید را می گوید:

افزایش حساسیت به سرما
خستگی
افزایش وزن غیر قابل توضیح
پوست خشک غیر منتظره
یبوست
درد و خشکی عضلانی
درد و تورم مفاصل
افسردگی و یا سایر تغییرات خلق و خوی
با سرعت کمتری ضربان قلب عادی
نازک شدن مو
تغییرات چرخه قاعدگی
تفکر و یا صحبت کردن آهسته

4. تفسیر آزمایش با TSH بسیار کم چیست؟

از سوی دیگر، اگر شما TSHبسیار پایین داشته باشید آن ممکن است پاسخ بدن برای هیپوفیز شما به تولید TSH کمتر به علت هورمون های تیروئید T3 و T4 بیش از حد در بدن باشد به این ترتیب TSH پایین ممکن است نشانه پرکاری تیروئید (تولید بیش از حد هورمون تیروئید) باشد.

باز هم، برای اعلام چنین تشخیص آزمایش خون بیشتری مورد نیاز خواهد بود.

خواندن TSH به تنهایی می تواند پزشک شما را در مسیری خاص قرار دهد اما به خودی خود آن که معمولا تشخیصی نیست.

5. به علائم و نشانه های پرکاری تیروئید توجه داشته باشید

پرکاری تیروئید علاوه بر خواندن TSH پایین، بسیاری از نشانه های بالینی را ارائه می دهد دکتر شما هر یک از علائم زیر یا نشانه های مشکوک به پر کاری تیروئید را می گوید:

ضربان قلب سریع تر از عادی
کاهش وزن بدون دلیل
افزایش اشتها
تعریق
لرزش، اغلب در دست
اضطراب، تحریک پذیری و یا سایر تغییرات خلق و خوی
خستگی
حرکات روده اغلب مکرر
غده تیروئید بزرگ شده ( که می تواند در گردن شما احساس و یک "گواتر" نامیده می شود)
مشکل خواب
برآمدگی چشم و یا بیرون زده بیش از حد معمول (این علامت در نوع خاصی از پرکاری تیروئید به نام بیماری گریوز است به طور خاص، اختلالات چشم است به نام "افتالموپاتی گریوز است")

6. از مقدار TSH خود را برای نظارت بر درمان مستمر تیروئید استفاده کنید                                                                    

اگر شما با یک اختلال تیروئید تشخیص داده شده اید و در حال دریافت درمان برای آن هستید دکتر شما به احتمال زیاد توصیه خواهد کرد که شما آزمون TSH را به طور منظم برای بررسی اثربخشی درمان انجام دهید با نظارت مداوم همچنین می توانید اطمینان حاصل کنید که سطح TSH شما در محدوده هدف است.

درمان برای شرایط کم کاری و پرکاری تیروئید بسیار متفاوت هستند.

محدوده هدف برای درمان تیروئید معمولاً یک TSH بین  0.4 - 4.0 mIU / L است اگر چه این ممکن است بسته به نوع اختلال تیروئید شما متفاوت باشد.

شما به احتمال زیاد در آغاز درمان خود مراقبتهای بیشتری دریافت خواهید کرد زمانی روال TSH شما کاملا سازگار می شود در آن موقع نظارت کمتر ممکن است مناسب باشد معمولاً در حدود یک بار در هر 12  ماه مناسب است.

7. بررسی کنید که آیا T4 شما در محدوده طبیعی است.

T4 از رایج ترین هورمون های است که اندازه گیری می شود و به طور مستقیم توسط غده تیروئید تولید می شود و پس از آن در سراسر بدن در گردش است محدوده طبیعی T4 آزاد بین 2.8 - 0.8 ng / dL است.

مقدار دقیق ممکن است بسته به آزمایشگاه و فرم خاص انجام آزمون متفاوت باشد.
 
با این حال، برای بسیاری از نتایج آزمایشگاهی، در کنار آنها یک محدوده نرمال تعیین شده است به طوری که شما به راحتی می توانید ببینید که آیا T4 شما پایین، عادی و یا بالا است.

8. تفسیر ارزش T4 در رابطه با ارزش TSH چیست؟

اگر مقدار TSH شما غیر طبیعی بالا باشد ممکن است نشان دهنده کم کاری تیروئید باشد یک T4 کم تشخیص هیپوتیروئیدی را پشتیبانی می کند از سوی دیگر، اگر مقدار TSH شما به طور غیر طبیعی کم باشد ممکن است نشان دهنده پرکاری تیروئید باشد یک T4 بالا تشخیص پرکاری تیروئید را پشتیبانی کند.

9. ارزیابی ارزش T3 در موارد پرکاری تیروئید ممکن است.

T3، هورمون دیگر تولید شده توسط غده تیروئید است اما به طور کلی در مقادیر قابل توجهی کمتر از T4 است T4 از هورمون های اصلی تیروئید است و مورد استفاده در تشخیص بیماریهای تیروئید است بعضی از موارد پرکاری تیروئید (در بیماری های خاص) وجود دارد که به طور قابل توجهی T3 بالا می رود و T4 طبیعی باقی مانده است و این زمانی است که اندازه گیری T3 بسیار مهم می شود.

اگر T4 طبیعی است اما TSH کم است T3 بالا می تواند تشخیص پرکاری تیروئید را اعلام کند.

در حالی که T3 می تواند اطلاعات ارزشمندی در تشخیص پرکاری تیروئید ارائه دهد آن برای تشخیص کم کاری تیروئید کمک نمی کند.

T3 آزاد به طور معمول بین 2.3 - 4.2 pg / mL در بزرگسالان بالای 18 سال است.

باز هم، تعداد دقیق ممکن است بسته به آزمایشگاه و فرم خاصی از آزمون باشد که انجام آن ها متفاوت است با این حال، برای بسیاری از نتایج آزمایشگاهی، در کنار آنها یک محدوده نرمال تعیین شده است به طوری که شما به راحتی می توانید ببینید که آیا T3 شما پایین، عادی و یا بالا است.

10. تفسیر آزمایش آنتی بادی تیروئید برای افتراق بین انواع مختلفی از بیماری تیروئید.

اگر شما با یک اختلال تیروئید تشخیص داده شده اید دکتر شما به احتمال زیاد یک سری سفارش از تحقیقات دیگر برای تیروئید به منظور بررسی بیشتر و اعلام تشخیص سفارش دهد آزمایش آنتی بادی که معمولا انجام می شود ممکن است منجر به تشخیص سرنخ های مهمی در تیروئید شود.

آزمایش آنتی بادی تیروئید می تواند به تمایز بین انواع تیروئیدیت و نیز شرایط خود ایمنی تیروئید کمک کند.  

TPO آنتی بادی پراکسیداز تیروئید که ممکن است در شرایط تیروئید خود ایمنی مانند بیماری گریوز یا تیروئیدیت هاشیموتو افزایش یابد.

TG (آنتی بادی تیروگلوبولین) نیز ممکن است در بیماری گریوز یا تیروئیدیت هاشیموتو افزایش یابد.

TSHR (آنتی بادی گیرنده TSH) ممکن است در بیماری گریوز افزایش یابد.

11. آیا کلسی تونین شما اندازه گیری می شود.

آزمون کلسی تونین ممکن است برای بررسی بیشتر مشکلات تیروئید باشد. کلسی تونین ممکن است در موارد سرطان تیروئید ( به علت زمینه ای پشت اشکال مختلف از اختلال عملکرد تیروئید ) افزایش یابد ارزش کلسی تونین نیز ممکن است در موارد هیپرپلازی سلولهای C بالا باشد که شکل دیگری از رشد غیر طبیعی سلول در غده تیروئید می باشد.

انجام سونوگرافی، نمونه برداری و یا آزمایش ید برای اعلام تشخیص تیروئید است

در حالی که آزمایش خون می تواند به پزشکان اطلاعات ارزشمند برای شناسایی و تشخیص مشکلات تیروئید ارائه دهد مواردی که در آن تحقیقات گسترده تر برای تعیین دقیق مشکل مورد نیاز است پزشک شما به شما توصیه تست بیشتر، مانند سونوگرافی تیروئید، نمونه برداری و یا آزمایش ید را دارد.

سونوگرافی تیروئید ممکن است برای شناسایی گره های تیروئید مورد استفاده قرار گیرد اگر هر گره پیدا شود سونوگرافی می تواند این بینش را بدهد که آیا آنها ندول (پر از مایع) جامد یا کیستیک است که هر دو نیاز به حالت های مختلف درمان دارند سونوگرافی نیز می توانید برای نظارت بر هر گونه رشد و یا تغییرات ندول در طول زمان استفاده شود.

بیوپسی تیروئید می تواند یک نمونه گیری از ندول های مشکوک برای رد کردن احتمال سرطان باشد.

اسکن جذب ید می تواند اندازه گیری کند که کدام نواحی از تیروئید بطور مناسب فعال می باشد همچنین می توانید مناطق غیر فعال و یا بیش فعال شناسایی کند.

منبع:سلامتی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
سلام برای چکاب آزمایش دادم t3و t4و tsh طبیعی بودن ولی انتی تی پیو بالا دارم دوباره تکرار آزمایش هم همین نتیجه بود دکتر گفتن فعلا مریض نیستی ولی مستعد کم کاری یا پرکاری هستی برو سه ماه دیگه آزمایش رو تکرار کن آیا نیاز به داروی خاصی نیست یا پیشگیری وجودندارد؟
United States of America
سیما
۱۸:۰۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
سلام وقت بخير من ٣٠ سال دارم T3:0.9 T4:8.1 Tsh: 0.9
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۲۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
سلام آزمایش tsh من هست ۱.۸۹کم کاره یا پرکار
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۷:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من کم کاری تیروئید دارم سه ماه سه ماه آزمایش میدم جواب آخرین آزمایشم۰.۸ tshهست دکترقبل از۶ماه گفته بود ۳روز کامل و۴ روز نصف قرص بخور میخوام ببنم الان چقدر بخورم ممنون میشم جواب بدین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
سلام TSH2.44مشکل دارم یعنی لطفاجواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
مصری نبی زاده
۲۲:۴۰ ۲۰ دی ۱۳۹۹
آزمایش دادم ۸بهم میگن پر کاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۷ دی ۱۳۹۹
سلام ازمایش دادم تیرویید م ۶/۴ یعنی کم کار هست
Iran (Islamic Republic of)
زینب شفعی پور
۱۸:۲۷ ۰۲ دی ۱۳۹۹
ازمایش خون برای تروعید دادم تست من ۷-۳نگرانم خواستم ببینم تروعیدمن پرکاریا کم کار ممنون میشم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۸:۱۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
سلام TSH.0.2مسخواستم بدونم کم کاره یا پرکار؟
Iran (Islamic Republic of)
آوا صمدی
۰۹:۰۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من رفتم آزمایش تیروئید دادم 0.1 اومده کم کاره یا پر کار لطفاً بگید امروز جمعه اس دکتر ها نیستن نمی دونم چیکار کنم خواهشاً زود جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۵:۲۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
Tsh 0.27.6.3هست میشه بگین کم کاریاپرکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
سلام
تفسیر TSH 7.5
T4 1
TPO 70
Iran (Islamic Republic of)
نسیمه خلفی
۱۷:۲۷ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
سلام وقت به خیر من ۳۲ سالمه تیروئید بارداری داشتم بعد از زایمان مجدد آزمایش دادم میزان T4 , 7.1 و میزان Tsh, 3.4 خواستم ببینم آیا نرمال یا خیر باید دارو مصرف کنم
Iran (Islamic Republic of)
حسن محمدی
۲۰:۲۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
سلام. TSH من 8.4 است لطفا راهنمایی کنید به دارو نیاز است
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۲۰:۰۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
با سلام ،من دختری ۲۶ساله مدتی ست ریزش مو شدید دارم طبق ارمایشی که دادم tsh0/2 وt411/5 که حداکثران در ازمایش ۱۲/۵نوشته شده است ،میخواستم بدونم ایا دچار تیروئید هستم
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۲:۰۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
آزمایش تیرویید داده بودم جوابش 59بود اصلا هیچ علائمی ندارم.ممکنه اشتباه شده باشه اگر به پزشک مراجعه کنم حضوری و از نزدیک معاینم کنه مشخص میشه اشتباهه؟؟؟چون ورم خاصی نداره
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۱۶:۱۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
سلام.
Tsh در هفته ۷ بارداری ۳/۴بوده که دکتر دارو داده الان تو هفته ۲۸ بارداری ازمایش تکرار شده و tshشده ۱/۶ و t4 شده ۱۴/۴.
دکترم‌گفته باید قرص لووتیروکسین رو ادامه بدم .
میخواستم بدونم تجویز دکتر درست بوده
Iran (Islamic Republic of)
فروزان
۱۸:۲۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام t4 من ۱۳.۵۲هستش..باردارم..بالا هستش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام TSh من ۲.۴۵ایا پرکاره یا کم کار لطفا پاسخ بدید
Iran (Islamic Republic of)
مریم‌
۲۱:۰۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام
TSH RLA. 3.5
mlu/L. 0.32_5.2
هست باردارم هم هستم میشه بگید چی کم کاره یا پرکار
United States of America
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر TSH من0.6 هست کم کاره یا پرکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۹ تير ۱۳۹۹
سلام tsh من ۱۴.۳۷ وt4 هم ۸۷. صدمه راهنماییم کنین لطفا
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۹:۴۶ ۱۹ تير ۱۳۹۹
Tsh15.5هست لطفا رامنمایی کنید
Afghanistan
Naqib
۰۹:۴۰ ۱۷ تير ۱۳۹۹
ممنون
Afghanistan
Naqib
۱۴:۱۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام دوستان واقعن معلومات شما من را عرض ۲۰دقیقه یک پروفسور اندوکراین ساخت ممنون عالئییییی بود،
United States of America
فاطیما
۲۱:۴۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام، خسته نباشید
من آزمایش تیروئید دادم
Tshام 3.39
T3ام 2.50
T4ام 7.57 است.
ایا من تیروئید دارم؟؟ و اینکه خودم احساس میکنم که یکم چاق شدم؟؟؟
میشه راهنمایی کنید که چیکار کنم؟؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
جمیله تنها
۱۶:۰۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام ممنون ازمطلب مفیدتون لطفا منم راهنمایی کنید
T3:1/50
T4:81/6
Tsh:6/67
خییییئیییلی ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام _6.3 TSH.0.36 هستش T4.4.5_ 12.6 ,,,T3 0.6_2.2 و ۳۴ سالمه میخواستم ببینم نرمال چون صورتم لک زده و هی بیشتر داره میشه و گفتن ک از ترویید میخواستم بدون متشکرم بتونید راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۲۳:۵۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام ۳۰ سالمه t4_87,2هست و tsh_1,29 هست لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
هیمن
۲۱:۰۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام TSH من ۷.۳۷ هستش و ۳۶ سالمه .پرکاره یا کم کار ؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا نیشابوری
۲۰:۲۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام tch من 86.56 هست میشه راهنمایی کنید6
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۹ ۲۶ دی ۱۳۹۸
سلام من آزمایش دادم t3 t4 نرماله ولی tsh خیلی بالاس.tpo هم باید حدودا ۴۰ اینا باشه برا من هزاره!!! ی دکتر خوب میشه معرفی کنیدد
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۱۹ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سلام من ۳۳ سالمه چندروز پیش ازمایش دادم tshوT4 طبیعیه ولی T3یکم از طبیعیه کمترهست کسی میدونه تیرویید دارم یانه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۴۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
من تحت درمان هستم با متی مازول بعد از 4 ماه، مقدارths ب 40 رسیده، ایا باید دارو رو قطع کنم؟ ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علی حیدری
۱۹:۱۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
سلام پدرمن باسن 64سال آزمایش دادن که TSH3.3mlu/ml*free T4=1.3ng/dlهست بنظرتون نتیجه چطوره باتوجه به اینکه اخیرا عفونت ریوی پیداکردن وقبل ازآن هم گشادی دریچه قلب بصورت خیلی کم
Iran (Islamic Republic of)
سعیدی
۰۸:۴۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
Tsh من ۰/۳ هست دکتر گفته پرکاری و قرص متی مازول روزی ۳ بار تجویز کرده .و دکتر دیگه ای گفت نرماله و دارو نخورم .لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
آزمایش ترویید من tsh 0.22 چطوره؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۷:۴۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
سلام منt4شده۸.۱۶وtshشده۱.۳۹خوبه
Canada
Ftme
۲۰:۱۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
با سلام من دختری ۲۱ ساله هستم .tsh من در آزمایش 3.04 میباشد آیا دارای تیروئید کم کار یا پرکار هستم ؟
Iran (Islamic Republic of)
سید رحمان
۱۸:۰۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
سلام خسته نباشین
آزمایش tsh18.37 میخوام بدونم چجوریه خیلی زیاد نیست یا اینکه خطری نداره واسم
Iran (Islamic Republic of)
ژیلا آقایاری
۰۰:۰۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام امروز جواب آزمایشمو بردم دکتر، گفت تیرویید پرکارداری یعنی 9/1 هس لطفا راهنمایی کنین چیکار کنم خیلی نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۱۱:۰۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام من دختر ۱۹ ساله ایی هستم که کم کاری تیرویید داشتم این ماه ازمایش دادم هورمون tshشده ۲۳/. (بیست و سه صدم)هورمون t3:1.4و t4:10.6 میخواستم بدونم ینی پرکار شده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نظر
۱۳:۳۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام دختر سیزده ساله من کم کاری تیرویید داره دو ما پیش ازمایش داده TsH رو1 بود الاان شده 6.8روزی یک قرص می خوره
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۹:۱۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام دختر من ۷ ساله است و tsh خونش ۰/۳ است . فقط کمی لاغر است و از نظر هوشی خیلی خوبه آیا تیروئید پرکار داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام من دیروز آزمایش دادم تیروئئدم زده ۵۱چکار کنم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۴۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید جواب tsh من 0.8 هست در ازمایش چطوره نتیجه ازمایش مرسی از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام و وقت بخیر
قبلا من پرکاری تیرویید داشتم، آزمایش جدید من T.SH 9.2 و T4 19.2،دقیقا ینی چه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
T4 4.7-11.5 TSH 0.27-4.7 جواب آزمایش تیروئید لطفا تفسیرش کنیین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
سلام من 20 سالمه ۲ ماهه باردار هستم تیروئید دارم چون علائم تیروئید نداشتم دوباره تکرار کردم جوابش T4 4.7-11.5
TSH 0.27- 4.7 لطفا راهنماییم کنیین نگرانم برای بارداریم مشکلی پیش نیاد
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۲۳:۰۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام منtsh۵.۶هست وt44.5 و t376.220هست لطفا بگین وضعیتم چطوره ممنو
Iran (Islamic Republic of)
ز
۱۷:۲۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
تشکررررررررررر
Iran (Islamic Republic of)
Aramis
۲۳:۰۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام .برای من 3.29 هست میشه بگید کم کاره یا پر کار؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه هستم
۲۳:۲۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
پاراتیرویدم ۷۶.۵ و tag 3.1 ایا خطره کم کاره یا پر کار چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
شبرین فتاحی
۰۱:۰۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
سلام دخترم چهارده سالشه tsh5.11 داره ایادرمان طولانی داره یابزودی درمان میشه.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام ببخشید tsh‌من‌۵ویک‌دهم‌و‌t4من‌۹‌است‌آیا تیروئید دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام آزمایش خون پنج .پنج این کم کار است یا خیر
Slovakia
nafas
۱۳:۳۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام من اقدلم کردم برای بارداری الان ازمایش دادم تیروییدم ۳۷هستش خیلی بالاس کسی بود تاحالا اینجوری باردارشده باشه و تونسته باشه کنترول کنه ؟من ۲۰سالمه ممنون میشم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
Sahar
۱۴:۵۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
Tsh من روي 2.9 هست آياتيروييدم کم کارهست ياپرکار؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۰ تير ۱۳۹۸
سلام جواب ازمایش من 1/9 هست آیا تیروئید دارم؟
Iran (Islamic Republic of)
محیو
۱۳:۳۰ ۲۰ تير ۱۳۹۸
سلام TSHمن،1.1هستش وT4 7.5 و T3 0.8البته قبلا کم کاری تیرویید داشتم لب مرز بود که دکتر گفت کم کاری دارم بنظر شما الان چیه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۹:۱۵ ۱۳ تير ۱۳۹۸
تیروئید پنج وهشتاد و سه کم کاره؟ چیکار باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
مهنوش
۲۰:۰۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
سلام من تیروئید دارم۲۳سالم هست ..قبل عید ۱۲بود بعد یک ماه پیش شد ۱۹..الان ک باز ازمایش دادم شده ۰/۲یعنی چی پر کار شده؟؟اخه اینترنت سرچ کردم گف نرمالش۰/۴هست ..ممنون میشم ک جوابم بدید ) :
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
داروهات دوزش زیاد بوده
Germany
پدرام
۲۱:۲۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام دوباره.نتایج آزمایشم t4:6.63 _ t3:1.62 و tsh:7.30 میباشد و ۲۵ سالمه.الان باید چه قرصی با چه دوزی از دارو مصرف کنم لطفا راهنمایی کنید
Germany
پدرام
۲۱:۱۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام، آزمایش تیروئید دادم و تیروئیدم کم کاره.الان چه قرصی و با چه دوزی باید مصرف کنم.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
اسرافیل اروانه
۱۹:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
روزی یک عدد livoxine 0.1 مصرف میکنم در ازمایش اخیر T4 نرمال است ولی THS بالای 10 چه باید کرد
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۱:۱۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
سلام من بیست و پنج سالمه
T.S.H در ازمایش ۹.۳
(نه ممیز سه)
رو نشون داده ، نگران هستم لطفا راهنمایی کنید
مشکلم چیه ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
سلام تیروئید من 9/197 هست لطفا راهنماییم کنید پر کاره یا کم کار خیلی نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۰۱:۲۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
سلام tshمن ٧.٤
T4:95.86
25oh.v.d : 26.9
ميشه لظفا راهنماييم كنيد ؟؟
نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
شهلا
۱۹:۱۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
سلام من t.s.h را زده 5.47 ولی نرمالشو تو جواب زده ببن 0.3 و 5.5 45 ساله هستم ایا تیرویید دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
تیروئید شمل کم کاره
Iran (Islamic Republic of)
شکوری
۱۵:۰۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام و قبولی طاعات و نیات
من tsh ام ۴.۳ و ulu/ml 0.35_5.3 و t4 1.3 ng/dl 0.7_2.o تیروئید کم کارم یا پرکار
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۱۵:۴۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام در آزمایش من TSH0.984 شده و چیزی که مدنظر آزمایشگاه هست 0.4_4.4 هست، میشه لطف کنید بگید مشکلی داره یا نه دکترم یک هفته دیگه هست من سردر گمم( علایم تیرویید پرکار خفیف دارم)
Netherlands
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
جواب ازمایش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام و عرض ادب
تیروکسین من تو جواب آزمایش 12.5_4.7 هستش
این به چه معنیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
تیروید من ۴۳۰۱است یهنی چخ
Iran (Islamic Republic of)
ایناز
۱۲:۳۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
من حامله هستم الان نزدیک ۸ هفته الان آزمایش دادم تیروئید من ۵/۸چه کار باید بکنیم خیلی نگرانم
United States of America
ehsan
۱۹:۲۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
حتما باید به متخصص غدد مراجعه کنید . ممکن است باعث سقط شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
پزشک غدد براتون دارو تجویز میکنه چون تی اس اچ که کمی بالا بره نشون دهنده کم کاریه تیروییده نگران نباش
Iran (Islamic Republic of)
Melika
۱۲:۲۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام
من قبلا کم کاری تیروئید داشتم ۲ ماه لیووتیروکسین مصرف کردم دوباره رفتم آزمایش دادم
TSH:0.07.
T_3:133 ng/dl
T_4: 13.4 ug/dl
10 >: TPO
ممنون میشم تفسیر کنین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
خیلی عالی
Iran (Islamic Republic of)
مهدیس
۲۱:۱۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
پرکارشده،دوز قرصتون رو باید کم کنید زیرنظرپزشک
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۴:۲۵ ۱۹ دی ۱۳۹۷
Tshمن H۶.۲۵یعنی چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
یعنی کم کاری تیروئید
Iran (Islamic Republic of)
pk
۰۵:۲۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
ممنون خوب بود.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۰:۱۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
سلام من tsh 0.32
t3 2
, t4 99
یعنی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
Tsh 4/5 میشه بگید یعنی چی؟کم کاره یا پرکار؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
تی اس اچ من بیست و پنج است پرکار است یا کم کار
Sweden
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
کم کاره دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۰۹:۲۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
باسلام.T4من نرماله ولی TsHمن ۶۳۷/هست.لطفا تفسیرش کنین
Canada
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
2 حالت داره: یا اینکه مشکل تیروئیدی ندارین، یا اینکه تیروئیدتون پرکار هست که با آزمایش t3 مشخص میشه.
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۴:۴۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید.tsh من در ازمایش 5.13 است .دکتر گفته کم کاری تیروئید خفیف دارم .قرص لووتیروکسین سدیم 0.1 میلی را چه مقدار باید مصرف کنم ممنون میشم پاسخ دهید.
Iran (Islamic Republic of)
راضیه
۰۸:۲۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام من یک پسر 4ساله دارم خیلی لاغر و پراسترس پوست خشک( همراه با خارش گاهی) در ضمن تعرق زباد موقع خواب دارد .ازمایش تیروئید ازش گرفتن TSH 6.16 بود ولس112 t3و 5.5 t4در رنج نرمال. در ضمن هماتوکریت خون هم کسی پایین تر از نرمال یعنی 37.7 در حال که رنج نرمال رو41.5 تا 50.5است. ولس باقر فاکتورهای خون مثل MCVیاRBCهمه نرمال.می خواستم نظرتون رو بدونم بسيار نگرانم.
Iran (Islamic Republic of)
Nahal
۱۱:۳۳ ۲۱ تير ۱۳۹۷
سلام من قبلا تیروئید نداشتم ولی الان تیروئیدم ۵ و تمام علائم تیروئید کم کار رو دارم.وزنم داره بالا میره و قاعدگیم بهم ریخته طوری ک هردوماه هم مریض نمیشم.ایا راهکاری برای خوب شدن تیروئید هست؟بااین اوضاع دوباره میتونم وزنمو کاهش بدم؟
Afghanistan
Hameedullah salihy
۱۲:۳۰ ۰۶ تير ۱۳۹۷
سلام و عرض ادب خدمت شما کار کنان ای برنامه!
مسله تیروئید و دانستن آن اهمیت زیاد دارد که باید به هر بخش معلومات مفصلی ارائه شود. مثلا.
۱ . زمان tsh, t4, t3 همزمان بالا میرود ای امکان دارد ؟
به همین طور قدم به قدم .و ......
ایام یه کام تان.
Afghanistan
Hameedullah salihy
۱۲:۳۰ ۰۶ تير ۱۳۹۷
سلام و عرض ادب خدمت شما کار کنان ای برنامه!
مسله تیروئید و دانستن آن اهمیت زیاد دارد که باید به هر بخش معلومات مفصلی ارائه شود. مثلا.
۱ . زمان tsh, t4, t3 همزمان بالا میرود ای امکان دارد ؟
به همین طور قدم به قدم .و ......
ایام یه کام تان.