دندانپزشکان مناطق محروم نیازمند حمایت هستند/ حقوق و کارانه پایین انگیزه ارائه خدمت را از بین می‌برد

عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: تسهیلات رفاهی برای ارائه خدمات دندانپزشکی در مناطق محروم برای دندانپزشکان در نظر گرفته نشده است.

دندانپزشکان مناطق محروم نیازمند حمایت هستند/ حقوق و کارانه پایین انگیزه ارائه خدمت را از بین می‌برد
بهنام عباسیان عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به افزایش تعداد فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی اظهار داشت: دندانپزشکانی که پس از فارغ التحصیلی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دهان و دندان به مناطق محروم می‌روند با مشکلات عدیده‌ای از جمله نبود تجهیزات کافی برای ارائه خدمات به بیماران مواجه هستند.
 
وی با اشاره به این که دندانپزشکان مناطق محروم و دور افتاده از تسهیلات رفاهی کافی برای گذران زندگی خود برخوردار نیستند، افزود: این دندانپزشکان با تجهیزات کم در مراکز درمانی دولتی به ارائه خدمات می‌پردازند و پروانه برای تاسیس مطب خصوصی نیز به آن‌ها داده نمی‌شود و با یک شیفت کار نمی‌توانند امورات زندگی خود و خانواده شان را بگذرانند.
 
وی ادامه داد: دندانپزشکان برای ساماندهی نیازهای مردم به مناطق محروم فرستاده می‌شوند، اما هیچ زیرساخت و امکاناتی برای آن‌ها در نظرگرفته نمی‌شود و حتی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در این مناطق تنها کشیدن دندان و طرح وارنیش فلوراید برای گروههای هدف در نظرگرفته شده است.
 
عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی تصریح کرد: میزان پوسیدگی دندان‌ها در مردم مناطق محروم بالاست و به درمان‌های تخصصی نیاز دارند، اما به دلیل نبود امکانات و تجهیزات لازم دندانپزشکانی که به این مناطق فرستاده می‌شوند نمی‌توانند خدمات لازم را به بیماران ارائه دهند.
 
عباسیان تصریح کرد: در حق دندانپزشکانی که در مناطق محروم برای ارائه خدمات به مردم مشغول به فعالیت هستند، اجحاف شده است و در نظر گرفتن حقوق و کارانه کم انگیزه ارائه خدمت را در این قشر زحمتکش از بین می‌برد.
 
وی یادآور شد: دولت باید به منظور افزایش جاذبه ماندگاری دندانپزشکان در مناطق محروم تسهیلاتی را در نظر بگیرد ضمن آن که امکانات و تجهیزات کافی برای ارائه خدمات درمانی دهان و دندان به مردم نیازمند این مناطق هم مد نظر قرار دهد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
دندون پزشکی تو دوره ی طرح حقوقشون کمه بعدش که مطب میزنن دیگه خیلی عالیه براشون ولی در کل دوسال طرح که چیزی نیس از بیت المال ملت خرج کردن حالا دوسال با حقوق مثلا 5 میلیونی کار کنن چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
چه خوب
Iran (Islamic Republic of)
پریا
۱۹:۱۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
خیلی از مردم دندان های خراب دارند ولی جرات رفتن به دندانپزشکی را ندارند حتی افراد مرفهی که در شهرهای بزرگ هستند چه برسه به روستاها
-
سجاد
۱۳:۴۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
اشک تو چشم آدم جمع میشه بخاطر یه دندون خون ملتو میمکن اونوقت یگن کارانه..................................................
آخرین اخبار