رییسی در جمع مردم ساری :

کشور باید تابلویی از عدالت و دولت اسلامی باشد +تصاویر

عدالت اقتصادی و اجتماعی از خواسته های مردم در جای جای ایران اسلامی است و کشور باید تابلویی از عدالت و دولت اسلامی باشد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در جمع مردم استان مازندران در مصلای امام خمینی ساری ضمن تبریک اعیاد و به ویژه سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) به عزیزان ، بزرگواران ، جوانان برومند ، خواهران گرامی ، بابصیرت ، جوانان با شور و شعور ، روحانیت معزز ، دانشجویان گرامی ، بازاریان و کسبه ، کارگران و کشاورزان و همه فرهیختگانی که گردهم آمدند گفت : شما آمده اید تا به آنچه که تصمیم گرفتند نگاه کنید و به سرنوشت اجرایی کشور بیندیشید.

وی با بیان اینکه خواسته جانبازان ما پایبندی به ارزشهای نظام اسلامی است .افزود : امروز به برکت خون شهدا در منطقه تاثیرگذار هستیم و بدون نگاه ایران هیچ چیزی شکل نمی گیرد و اقتدار ما بر همگان روشن است.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت : از خواسته های مردم عدالت اقتصادی و اجتماعی در جای جای ایران اسلامی است و کشور باید تابلویی از عدالت و دولت اسلامی باشد .

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود : مردمی که پای همه مشکلات ایستادگی کردند زیبنده آنها نیست که برخی در فقر مطلق و در تهیه قوت روزانه ناتوان باشند ، زیبنده جوان تحصیل کرده نیست که آماده کار و تلاش باشد اما کار نداشته باشد ؛ زیبنده نظام نیست که تیتر هر روز روزنامه ها اختلاس ، دزدی و فحشا باشد.

وی گفت : سی و هشت سال از پیروزی انقلاب می گذرد و نگاه همه جهان به داخل کشور است اما زیبنده نیست که این همه مشکل در درون نظام باشد ، مردم حاضرند کم پوشیدن و کم خوردن را تحمل کنند اما تبعیض را هرگز تحمل نمی کنند.

وی افزود: آنچه توان نظام ما ، قدرت ملی و امنیت جامعه را رقم زده و می زند حضور شما عزیزان در صحنه است و حضور آگاهانه و باصیرت شماست .

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: آنچه مولفه امنیت ملی را رقم می زند مردم و جوانان غیور هستند و آنچه دشمن را نادم می کند حضور مردم است ، آنچه سایه جنگ را از کشور دور کرده حضور شما در صحنه است .

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: ما در حکومت مهدوی دو شرط اساسی داریم برای اداره کشور که شامل خداترسی و تقوا و کاردانی است .

وی افزود: آنچه که در نظام اسلامی مقدمه ظهور حضرت امام زمان (عج) است و آنچه که قانون اساسی به ما آموخت و ده هزار شهید مازندرانی به ما آموختند این است که نسبت به ارزشهای انقلاب اسلامی پایبند باشید.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت : مردم نگرفتن تسهیلات را تحمل می کنند اما بی عدالتی و فساد را هرگز تحمل نمی کنند ، سخن ما این است که صدای کارگران ، معلولان ، مستضعفان و زنان سرپرست خانوار باید شنیده شود.

وی افزود : دولتمردان بسیاری از کشورها بودند که صدای اجتماع و مردم را نشنیدند و نخواستند به خواسته آنها توجه کنند و دیری نپایید که خواستند به ندای آنها گوش کنند اما دیر شده بود اگر صدای جوانان و بیکاران شنیده نشود دیر است ولی جای پشیمانی نیست.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت : امروز ندای مردان و زنان ما این است که چرا ظرفیت 50 درصد واحدهای صنعتی تعطیل است ؟ چرا یک میلیون تحصیل کرده بیکارند ؟ چرا 5 میلیون یا به تعبیر مرکز پژوهشهای مجلس 6 میلیون و 600 هزار نفر از مردم ما بیکارند؟ چرا کشاورزی ایران در منطقه و همچنین مازندران به عنوان قطب کشاورزی کشور مورد توجه نیست ؟

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت : آیا دولت ها نباید با تضییع حقوق زن و جوانان برخورد کنند؟ اگر از کارگاهها سوال شود که برای چه تعطیل می شوید و برای چه 250 هزار کارگاه تولیدی کفش و لباس از تولیدی به توزیعی تبدیل می شوند می گویند کمبود نقدینگی داریم .

وی افزود: در این کشور 700 هزار میلیارد کمبود نقدینگی داریم و وزیر صنعت می گوید اگر به من نقدینگی بدهند مشکل را حل می کنیم.

وی گفت : چرا نقدینگی کم شد؟ به کارگران و کارمندان دادند؟ نه ؛ این نقدینگی را به چند نفر دادند که در بانک بگذارند و سودش را ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت : 11 میلیون جوان آماده ازدواج داریم که به علت مشکلات مالی ازدواج نمی کنند، ما می گوییم اگر پول دو نفری که رانت خواری کردند به جوانان داده شود مشکل شان حل می شود، باید به صورت میلیونی برای حل مشکل بیکاری، کار ایجاد کرد، شما می گویید نمی شود اما ما می گوییم کشور ظرفیت دارد .

وی افزود: برای حل مشکل روستائیان جهاد سازندگی را دوباره احیاء می کنیم ، دولت باید خرید محصولات کشاورزی را تضمین کند ، نباید کشاورز پرتقال را کیلویی 500 تومان بفروشد و در تهران به 10 هزار تومان برسد ، مشکل این است که برنج ، پرتقال و دیگر محصولات کشاورزان و تولیدکنندگان زن و مرد مازندرانی به فنا برود .

این کاندیدای دوازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سوال جوانان این است که چرا مثل کشورهای همسایه ما نمی توانیم پیشرفت کنیم .

وی با بیان اینکه جوانان کشور می توانند 100 هزار شغل فضای مجازی را به 400 هزار شغل افزایش دهند. گفت: در هندوستان و پاکستان این کارها را کردند ، در 8 سال گذشته هر سال 5 میلیارد دلار و در این 4 سال 10 میلیارد دلار سالانه کالای چینی وارد کشور شد .

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود : آقایان می گویند شما از کجا می توانید شغل ایجاد کنید؟ شما 4 سال هر سال 6 درصد کار کردید و نتوانستید مسکن مهر را تکمیل کنید و مردم ناامید شدند ، شما می گویید مسکن مهر مزخرف است ، گفتید می خواهیم مسکن اجتماعی بسازیم ، چقدر در این مدت مسکن اجتماعی ساختید ؟

وی گفت : شما در مورد برجام خطاب به من می گویید : شما دیپلماسی از کجا بلدید ؟ ما می گوییم : دیپلماسی بین کشورها را تنظیم کنید ؛ عراق با ما بیشتر دوست است یا ترکیه ؟ سهم ما از صادرات به عراق چقدر است ؟ آیا این دیپلماسی است ؟ ارتباط اقتصادی ما با 15 کشور همسایه چقدر است ؟ چقدر بازار منطقه را برای صادرات آماده کردید؟ شما می گویید آب خوردن مردم وابسته به برجام است ، مگر نباید اثر برجام به زندگی مردم برسد ؟ شما اهل مطالعه هستید چرا قبول نمی کنید ؟

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: شما در برجام پیش پرداخت کردید و همه پیش شرط ها را قبول کردید چرا چک برجام را نقد نکردید؟ ما می گوییم این دولت نمی تواند این کار را بکند ما با دولت انقلابی و جهادی این کار را می کنیم .

وی افزود: این دولت در تدوین برنامه های 5 ساله با مجلس همراه نبود ولی مجلس این کار را کرد و حتی رییس مجلس این برنامه را ابلاغ کرد و دولت آن را اجرا هم نکرد ؟

این کاندیدای دوازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: می گویند نمی شود سالی یک میلیون شغل ایجاد کرد ، اگر نمی شود چرا خودتان را کاندیدا کردید ؟ دغدغه امروز مردم، شغل با کرامت است.

وی افزود: قانون دولت را به تهیه شغل ،بهداشت و آموزش موظف کرد پس چرا این دولت به ناصواب حق مردم را نمی دهد؟ مردم کمبود حقوق شهروندی ندارند، حق شهروندی آن است که بیکار در کشور نباشد ،سفره مردم پر باشد و زن و مرد در خانواده شرمنده فرزندان نباشند .

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: بهترین شغل برای بنده، خادمی آستان قدس است، خدا می داند افرادی وارد حرم می شوند و می گویند چند بیکار در خانواده داریم و اگر یکی را سرکار ببرید مشکل ما حل می شود، یا خاواده هایی به آنجا می آیند و می گویند به خاطر بیکاری ، بنیان خانواده امان در حال فروپاشی است. امروز اگر کسی به خانواده های فقیر سر بزند می داند چقدر مردم مشکل دارند .

این کاندیدای دوازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود : میزان قاچاق کالا در کشور حدود 20 تا 25 میلیارد دلار است و ما می توانیم به ازای هر یک میلیون دلار قاچاق، ده هزار شغل در کشور ایجاد کنیم ، مشکل قاچاق کالا ، کوله برها نیستند بلکه وارد کنندگان نور چشمی هستند.

وی گفت : ما می توانیم سامانه اطلاعات ایجاد کنیم که یک طرف در واردات و صادرات باشد یک طرف تسهیلات باشد و یک طرف هم در نهاد های نظارتی باشد تا ما بتوانیم همه چیز را کنترل کنیم و وزارت اطلاعات و امور خارجه می توانند در بحث قاچاق کالا و ارز کمک کنند .

وی افزود: این دولت نمی تواند با قاچاق مبارزه کند و این کار یک مدیریت انقلابی و جهادی می خواهد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت : مشکل ما کمبود نقدینگی و کمبود منابع نیست بلکه مشکل ما ضعف مدیریت است وقتی این حرفها را می زنیم می گویند از کجا این منابع را می خواهید بیاورید؟ از همان جایی که شما آوردید و یارانه چند دهک را در ماههای آخر دولت خود افزایش دادید و کار انتخاباتی انجام دادید .

این کاندیدای دوازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وضع کشاورزی در مازندران زیاد خوب نیست ولی می توان برای خانواده های مازندرانی با ایجاد صنایع تبدیلی، قسمتی از مشکلشان را حل کرد. ما برای حل همه مشکلات برنامه داریم که در سایت ما هم این برنامه هست .

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه در کشور ما برنامه زیاد است ولی عمل نیست افزود: آقای روحانی می گوید برنامه داریم ولی خبری از آن نیست و عمل نمی شود . مشکل کشور ما مجریان صالح و سالم است معتقدیم مردم از حرف خسته شدند و دوره حرف درمانی تمام شده و نوبت اقدام و عمل است.

وی گفت : دولتها برای دور دوم فعالیت خود، باید به مردم بگویند چکار کردند آیا به وعده های خود عمل کردند اما اینها دارند رقیب هراسی می کنند و می گویند رقیب می خواهد دیوار بکشد بله ما می خواهیم دیوار بلندی بین مردم و چپاولگران حقوق بیت المال بکشیم .

وی افزود : شما حرف از برجام زدید و هر دولتی هم که بیاید باید به آن پایبند باشد اما چرا بنیه دفاعی کشور را تضعیف می کنید چرا موشک را که برای نجنگیدن و برای حفظ کشور است تضعیف می کنید چرا دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف ماهواره ای را که آماده کردند اجازه پرتاب نمی دهید؟ ملت ما اجازه نخواهد داد بیگانگان برایش تصمیم بگیرند .

وی گفت : مازندران می تواند قطب گردشگری و صنعتی کشور شود و این کار شدنی است .

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: ما نه بازگشت به گذشته، نه تحمل وضع موجود، بلکه تغییر به نفع مردم را می خواهیم و ان شالله هر کدام از شما می توانید به تنهایی یک ستاد باشید و هر چه را که تشخیص می دهید انجام دهید .


کشور باید تابلویی از عدالت و دولت اسلامی باشد


کشور باید تابلویی از عدالت و دولت اسلامی باشد


کشور باید تابلویی از عدالت و دولت اسلامی باشد


کشور باید تابلویی از عدالت و دولت اسلامی باشد


انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار