بذرپاش در جمع مردم مهدی‌شهر:

کشور نیاز به یک فراخوان اقتصادی دارد/اقتصاد ما بیمار است

عضو هیأت‌ رئیسه مجلس نهم با اشاره به نزدیک شدن به روز انتخابات گفت: اقتصاد ما هنوز انقلابی نشده و بیمار بوده و روح انقلاب در این اقتصاد دمیده نشده و مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

کشور نیاز به یک فراخوان اقتصادی دارد/اقتصاد ما بیمار است
به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  مهرداد بذرپاش یکشنبه‌شب در اجتماع پرشور مردم در مهدی‌شهر در مسجد امام علی(ع) شهرک انقلاب این شهر اظهار داشت: شما مردم پنج روز دیگر باید تصمیم خود را بگیرید و تصمیمی بزرگ و دقیق شایسته ملتی بزرگ است.

عضو هیأت‌ رئیسه مجلس نهم تصریح کرد: ملت ایران، اهالی شهرستان مهدی‌شهر و مردم استان سمنان ملت بزرگی هستند و قاعدتاً یک ملت بزرگ هم تصمیمات بزرگی می‌گیرند و از ملت‌های بزرگ توقع تصمیمات کوچک نمی‌رود.

وی افزود: پنج روز دیگر می‌خواهیم برای ریل‌گذاری اساسی کشور تصمیم بگیریم و باید کشور را از یک سری صفات بد که گرفتارش شده است، نجات دهیم.

بذرپاش اضافه کرد: پنج روز دیگر همه باید یک فراخوان نجات اقتصاد کشور را در دستور کار خود قرار دهیم؛ اقتصاد ما هنوز انقلابی نشده و بیمار بوده و روح انقلاب در این اقتصاد دمیده نشده و مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

وی گفت: استان سمنان به‌ویژه شهرستان مهدی‌شهر مهد دام‌پروری محسوب می‌شود و صنعت و کارخانه‌هایی که در این استان روزبه‌روز رو به تعطیلی می‌رود، به‌واسطه این است که هنوز انقلاب در اقتصاد دمیده نشده که بازار خودمان را با واردات قاچاق تأمین می‌کنیم.

امروز بیماری قاچاق در حال زمین‌گیر کردن اقتصاد کشور است 

نماینده سابق مردم شهرستان‌های تهران، ری، اسلام‌شهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز بیماری قاچاق در حال زمین‌گیر کردن اقتصاد کشور است و کشور را باید از بیماری قاچاق نجات داد؛ تحقق این امر با مسؤول قاچاقچی نمی‌شود و انسان سالم می‌خواهد و کشور را باید از واردات بی‌رویه‌ای که عین همان محصول در مهدی‌شهر تولید می‌شود، نجات دهیم.

بذرپاش بیان کرد: در شمال کشور مرکبات تولید می‌شود؛ اما ما پرتقال وارد می‌کنیم و در جنوب کشور کلی محصول تولید می‌شود که باز هم شبیه همان محصول حتی ماهی را وارد کشور می‌کنیم، این‌ها خنده‌دار نیست؟ کشور باید از این نوع تصمیمات نجات پیدا کند.

وی تصریح کرد: بعد از 38 سال انقلاب اسلامی نباید مسؤولی باشد که این‌گونه عمل کند و نمی‌خواهم بگویم در راه حرام قدم بگذارد، ولی به نظر بنده نمی‌شود این میزان ثروت را از راه معمولی به دست آورد؛ نمی‌دانم و نمی‌خواهم در ارتباط با فردی قضاوت کنم و قاضی نیستم که بخواهم برای کسی حکم صادر کنم، ولی این مسأله نشدنی است. این مسؤول نمی‌تواند خدمت کند و کشور را باید از دست این‌ مسؤولان نجات دهیم.

مسؤولی که پول‌ توجیبی فرزندش 20 میلیون تومان است، یارانه را خنده‌دار می‌داند

نماینده سابق مردم شهرستان‌های تهران، ری، اسلام‌شهر و شمیرانات در مجلس افزود: این مسؤولان اصلاً متوجه نمی‌شوند؛ مسؤولی که پول‌ توجیبی فرزندش ماهی 10 و 20 میلیون تومان است، اصلاً متوجه نمی‌شود ماهی 45 هزار تومان یارانه به مردم دادن یعنی چه و این معلوم است که باید بگوید یارانه‌ها خنده‌دار است و کشور را باید از این نوع مدل آدم‌ها نجات داد.

بذرپاش بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دنیایی از استعداد است؛ ملت و کشور و جوانان ما سرشار از استعداد هستند و ایران مهد استعدادهاست؛ ثروت و انسان‌های خوب، دین اسلام، خداوند متعال، پیامبر اعظم(ص) و هوش و استعداد و زیبایی‌های چهارفصل که خداوند عنایت کرده است، همگی در ایران وجود دارد و کشور را باید از این مدل نگاه نجات دهیم.

وی افزود: کشور را باید از نگاه به بیرون و اعتماد نداشتن به درون نجات دهیم؛ برخلاف ادعای دولتی‌ها ما با خرید هواپیمای جدید مخالف نیستیم؛ ما مخالف پیش‌فروش کردن کشور به فرانسوی‌ها هستیم.

این نماینده سابق مجلس افزود: معنای پیش‌فروش این است که یک‌سری قراردادهای خاص ببندیم و کشور را 25 سال متعهد کنیم و بعد نتوانیم قراردادها را به هم بزنیم؛به این پیش‌فروش کردن می‌گوییم. مانند این، قرارداد کرسنت که 25 سال توافق فروش گاز خیلی ارزان شد و وقتی هم خواستیم قرارداد را لغو کنیم، طرف به دادگاه بین‌المللی برای شکایت رفت. این‌ها سرمایه پدری ما که نیست، سرمایه‌های مردم است و ما حق نداریم این‌گونه معامله و پیش‌فروش کنیم و اگر بخواهیم این‌گونه قراردادها را به هم بزنیم، تهدیدها و جریمه‌های متعددی را به همراه خواهد داشت.

کشور را باید از آدرس غلط و دروغ نجات دهیم

عضو هیأت‌ رئیسه مجلس نهم خاطرنشان کرد: کشور را باید از آدرس غلط و دروغ نجات دهیم؛ مشکل اصلی کشور ما رکود بی‌سابقه 50 ساله است و کشور را باید از رکودی که در این 50 سال اخیر بی‌سابقه بوده، نجات دهیم.

وی افزود: دعواها در کشور با آدم‌ها نیست، با نگاه‌هاست و مشکل ما تفاوت‌های دیدگاه‌هاست؛ برخی اصلاً متوجه نیستند که شما چه می‌گویی و هر نگاه انتقادی به عملکردشان داشته باشیم، می‌گویند شما متحجر هستید، شما می‌خواهید دیوار بکشید و... چه کسی می‌خواهد دیوار بکشد؟ کشور را باید از این نوع نگاه‌ها نجات دهیم.

نماینده سابق مردم شهرستان‌های تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس گفت: هزاران میلیارد تومان تسهیلات بانکی کشور کجا رفته است و برای چه این‌قدر در کشور رکود است؟ با مدل بانکداری که ما درست کرده‌ایم، تولید هیچ‌گاه رونق نخواهد گرفت.

بذرپاش بیان کرد: امروز بانک‌ها نمی‌گذارند تولید در کشور رونق بگیرد؛ وقتی تولید رونق گرفته باشد، یعنی سود تولید باید به 20 درصد برسد و مردم پولشان را از بانک‌ها بیرون م‌کشند و در تولید هزینه می‌کنند و برای همین بانک‌ها طوری عمل می‌کنند که تولید هیچ‌گاه در کشور مقرون‌به‌صرفه نباشد و پول در بانک‌ها بماند و این مدل فعلی بانک‌هاست، آیا باید کشور را از این مدل بانکداری نجات دهیم یا خیر؟

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
طر های بسیار خوبی برای اجرای اقتصاد مقاومتی هست