وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران؛

خدمت در حوزه سلامت در فضای کنونی کشور کار ارزنده‌ای است

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح بیمارستان شهدای گمنام گفت: این بیمارستان با کمک خیّرین نوسازی شده همچنین امروز مرحله ساخت بیمارستان هسته‌ای آغاز می‌شود.

کمک ۱۵۰۰ میلیارد تومانی خیّرین به حوزه سلامت در سال گذشته / خدمت در حوزه سلامت در فضای سیاسی و غبارآلود کشور کار ارزنده‌ای استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید‌حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسم افتتاح بیمارستان شهدای گمنام در جنوب‌شرقی تهران در جمع خبرنگاران گفت: خوشحالیم که امروز بیمارستان شهدای گمنام را در منطقه‌ای افتتاح می‌کنیم که نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را تحت‌پوشش خود قرار داده و ۱۲۰ تخت‌خوابی است.
 
وی ادامه داد: برای بسیاری از ساکنان پایتخت این منطقه نا‌آشنا بوده، اما جالب است بدانید که در تمام طول سال‌های بعد از انقلاب بیمارستانی در این منطقه نداشتیم.
 
هاشمی افزود: بیمارستان شهدای گمنام در منطقه محروم جنوب‌شرقی پایتخت قرار دارد و امیدواریم مسئولین شهر زمین‌هایی را در اختیار ما قرار دهند تا کمبودهای جدی به ویژه در مناطق محروم را رفع کنیم.
 
وزیر بهداشت با اشاره به مشقّت بیماران در این منطقه اظهار کرد: در بخش دیالیز شاهد بودیم که بیماران از مشیر‌یه و انتهای پیروزی برای دیالیز به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، بیمار دیالیزی که باید هفته‌ای سه بار به بیمارستان برود تا قبل از افتتاح این بیمارستان راه طولانی را تا مولوی طی می‌کردند تا دیالیز را انجام دهند، اما خوشبختانه با افتتاح این بیمارستان قدری از مشقّت‌های آنان کم می‌شود.
 
وی ادامه داد: امیدواریم در آینده شاهد افتتاح بیمارستان‌های مجهز‌تر و با تعداد تخت بیشتر باشیم تا مردم آسایش و آرامش بیشتری داشته باشند.
 
وزیر بهداشت اشاره به نقش خیّرین در افتتاح این بیمارستان عنوان کرد: خیّرین در ساخت این بیمارستان حضور پررنگی داشتند و یکی از کارهای خوب در دولت یازدهم ایجاد معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت بود که موجب تعامل و ارتباط بیشتر با خیّرین و انجمن‌ها شد، سال گذشته خیّرین ۱۵۰۰ میلیارد تومان کمک به حوزه بهداشت و درمان کردند که اگر این همکاری‌های ادامه پیدا کند حضور خیّرین و افتتاح بیمارستان‌های این چنینی را بیش از پیش شاهد خواهیم بود.
 
هاشمی با اشاره به افتتاح بیمارستان هسته‌ای در سازمان انرژی اتمی گفت: امروز ساخت یک بیمارستان هسته‌ای به کمک سازمان انرژی اتمی با حضور مهمانان خارجی آغاز می‌شود که این بیمارستان ظرف پنج سال به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی افزود: من در این منطقه که بیمارستان شهدای گمنام امروز افتتاح شده چند سال زندگی کردم و از مشکلات مردم تا حد زیادی خبر دارم، با افتتاح این بیمارستان گوشه‌ای از مشکلات مردم در پایتخت که ام‌القری است کم شده و امیدواریم مر‌همی بر درد آن‌ها باشیم.
 
وی تصریح کرد: بعد از ۳۸ سال در تهران برای حداقل خدمت‌رسانی هنوز کم‌توان یا حتی ناتوانیم. در این زمینه شعار زیاد می‌توان داد شهر تا میزان زیادی در این سال‌ها توسعه پیدا کرده، اما دریغ از آنکه فضاهایی به خدمات بخصوص در حوزه بهداشت و درمان در آن دیده شود.
 
وزیر بهداشت اظهار داشت: امیدواریم کسانی که در آینده اداره شهر را به عهده می‌گیرند به سلامت و بهداشت و درمان بیشتر توجه کنند، شهرداری‌ها نیز به این موضوع باید توجه بیشتری داشته باشند و تغییرات جدی در بحث سلامت در تهران اتفاق بیافتد البته ناگفته نماند که کمک‌های خوبی تاکنون صورت گرفته است.
 
وی با تشکر از و‌اقفین اولیه بیمارستان شهدای گمنام در سال ۶۳ و خیّرینی که به بازسازی این بیمارستان کمک کرده‌اند گفت: امیدواریم تیمی که این بیمارستان را تجهیز کرده‌اند نوسازی و بازسازی بیمارستان اشر‌فی اصفهانی در این منطقه را نیز به عهده بگیرند.
 
وی تأکید کرد: هیچ خدمت و عملی صالح‌تر از این کار نیست آن هم در فضای سیاسی و غبارآلود کشور  آنچه که مغفو‌ل واقع شده مردم و حقوق آن‌ها است.
 
وزیر بهداشت افزود: امیدواریم در چند ماه آینده قدم‌های خوبی در زمینه بازسازی و نوسازی بیمارستان اشرفی‌اصفهانی برداریم، زیرا این بیمارستان در منطقه مولوی قرار دارد و این منطقه با وجود قدمت تاریخی از حداقل‌ها کم‌بهره است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار