در گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها مطرح شد؛

تعداد خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر دو برابر می‌شود

رییس دانشگاه امیرکبیر گفت: خوابگاه‌ها با وجود اینکه با کسری بودجه مواجه بودیم ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش پیدا کرد و تا پایان برنامه ششم میزان خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر دو برابر می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر در چهل و نهمین گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که امروز در این دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاه امیرکبیر با ۱۰ هکتار فضای فیزیکی و ۱۴ هزار دانشجو، سرانه ورزشی پایینی دارد که امکانات ورزشی آن چه که باید و شاید رشد پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: مجموعه ورزشی در این دانشگاه در حال ساخت است که امیدواریم بتوانیم با کمک خیرین این مجموعه را به اتمام برسانیم.

رییس دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: به دلیل اهمیت و اثری که ورزش دارد باید در این زمینه گام‌های اساسی برداریم.

وی بیان کرد: در فکر سایت دوم برای دانشگاه هستیم که باید این اتفاق بیفتد، هم دانشگاه توسعه پیدا کند و هم بتوانیم فضاهای ورزشی را توسعه دهیم، ما معتقدیم سرانه ورزشی در دانشگاه‌ها استاندارد و قابل قبول نیست و ورزش در رتبه پایین تری قرار گرفته است که بخشی از آن به دلیل کمبود بودجه است.

معتمدی عنوان کرد: دانشگاه امیرکبیر برنامه راهبردی خودش را دارد تا در ورزش بتواند به سایر دانشگاه‌های خوب در این زمینه برسد.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک وزارت علوم و خیّرین مجموعه ورزشی این دانشگاه را به اتمام برسانیم تا بتوانیم گام‌های بهتری در این زمینه برداشته باشیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: در فکر یک سایت دوم برای دانشگاه هستیم که با آن بتوانیم فضای ورزشی که به آن نیاز داریم را در اختیار داشته باشیم.

وی افزود: متأسفانه در دولت قبل محدودیت‌هایی داشتیم که تمامی گروه‌ها نمی‌توانستند فعالیت کنند، ولی خوشبختانه امروز هیچ منعی قائل نیستیم و در چارچوب ضوابط می‌توانیم فعالیت و موانع را به حداقل برسانیم.

معتمدی یادآورشد: خوابگاه‌ها با وجود اینکه با کسری بودجه مواجه بودیم ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش پیدا کرد و تا پایان برنامه ششم میزان خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر دو برابر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار