یاسوج؛

اعتبار هفت هزار میلیارد ریالی برای توسعه گچساران

دولت در 4 سال گذشته برای شتاب بخشی به توسعه زیرساخت‌های رفاهی و عمرانی شهرستان نفت‌خیز گچساران افزون بر هفت هزار میلیارد ریال هزینه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ اجرای حدود 400 طرح عمرانی در حوزه‌های راه‌سازی، بهداشت، آموزش، گازرسانی، برق رسانی، آب رسانی، تأمین آب کشاورزی، طرح‌های فرهنگی مانند کتابخانه‌های عمومی چهره شهرستان نفت‌خیز گچساران را در مناطق شهری، روستایی و عشایری متحول کرده است. 

در حالی که نیمه تمام ماندن طرح‌های بزرگ عمرانی و اقتصادی مانند تصفیه خانه شهر دوگنبدان، تأمین آب دشت سه هزار و 500 هکتاری امامزاده جعفر، مجتمع فرهنگی هنری و چندین طرح بزرگ دیگر مردم را از توسعه و آبادانی در این شهرستان ناامید کرده بود اما دولت تدبیر و امید برای بازگرداندن امید و نشاط به گچساران آستین همت بالا زد. 

** ادامه حرکت قطار توسعه در روزهای پایانی دولت یازدهم 

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهره برداری از طرح تصفیه خانه شهر دوگنبدان پس از سال‌ها انتظار مردم در اردیبهشت امسال و آماده بهره برداری بودن بیمارستان 96 تختی شهر دوگنبدان و 12 کیلومتر از چهار خطه گچساران به بهبهان گفت که اجرای طرح‌های بزرگ دستاورد ارزشمند دولت یازدهم در این شهرستان است. 

غلامرضا تاجگردون بیان کرد که تکمیل 12 کیلومتر از جاده چهار خطه گچساران به بهبهان، و شروع طرح‌های بزرگ راه‌سازی دوگنبدان به باباکلان و بی‌بی حکیمه به رگ سفید از دستاوردهای مهم توسعه شهرستان گچساران است. 

وی تکمیل بیمارستان 96 تختخوابی شهر دوگنبدان و راه اندازی اورژانس هوایی را از خدمات دیگر دولت تدبیر و امید در گچساران دانست. 

تاجگردون به روند خوب طرح احیای بافت فرسوده اشاره کرد و گفت که اجرای این طرح‌ها سیمای این شهرستان را متحول خواهد کرد. 

تاجگردون افزایش زیرساخت‌های کشاورزی، گازرسانی، آب روستایی و شهری را از دیگر خدمات ارزنده دولت یازدهم در گچساران ذکر کرد. 

** شتاب قطار توسعه با هفت هزار میلیارد ریال اعتبار 

فرماندار گچساران گفت که حدود پنج هزار و 800 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی این شهرستان در دولت تدبیر و امید هزینه و یک هزار 250 میلیارد ریال برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان اختصاص یافته که بخشی از آن پرداخت و بقیه آن در صورت مشارکت مردم برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده پرداخت خواهد شد. 

** طرح‌های تأمین آب برای ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی 

عبدالرحیم رحیمی گفت که اجرای طرح‌های تأمین آب کشاورزی تدبیر دولت برای ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد مردم بوده است که یکهزارو 700 میلیارد ریال در دولت یازدهم برای اجرای هفت طرح بزرگ تأمین و حفاظت منابع آب این شهرستان هزینه شد. 

وی افزود: این اعتبار برای پروژه‌های انتقال آب به زمین‌های کشاورزی منطقه امامزاده جعفر، ساماندهی رودخانه‌های دیل، خیرآباد، تأمین آب کشاورزی 430 هکتار از زمین‌های کشاورزی دژسلیمان، تأمین و انتقال آب از رودخانه زهره به اراضی کشاورزی خان احمدها، تکمیل شبکه‌های فرعی 3 و 4 لیشتر، و تکمیل و محوطه سازی و اجرای ساختمان بهره برداری امامزاده جعفر و ماهور باشت اختصاص یافت. 

وی بیان کرد: طرح انتقال آب به سه هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر از مهمترین طرح‌های اجرا شده در دولت تدبیر و امید در این شهرستان است. 

رحیمی ابراز کرد: 45 کیلومتر خط انتقال اصلی و حدود هفت کیلومتر خط لوله فرعی در طرح انتقال آب به زمین‌های کشاورزی منطقه امامزاده جعفر اجرا شده است. 

وی گفت: تکمیل این پروژه ملی موجب اشتغال‌زایی بیش از یکهزار و 500 نفر شد. 

رحیمی میزان اعتبار هزینه شده برای طرح بزرگ انتقال آب به زمین‌های کشاورزی امامزاده جعفر را 850 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سوی جهاد کشاورزی در سال 80 با اعتباری بیش از 46 میلیارد ریال آغاز و 6 سال بعد به طور کامل متوقف شده بود که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این طرح ملی فعال شد. 

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح ملی یکهزار و 500 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شد. 

فرماندار گچساران گفت: فاز دوم این طرح در قالب تأمین آب سه هزار و 100 هکتار از زمین‌های کشاورزی حوزه خان احمد باشت در دست اجراست. 

وی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح در سال 95 با اعتباری بیش از 530 میلیون ریال آغاز شد. 

رحیمی گفت: طرح آب‌رسانی به 430 هکتار از اراضی کشاورزی دژ سلیمان با اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید افتتاح شد. 

رحیمی ابراز کرد: عملیات انتقال آب از سد کوثر به یکهزار و 330 هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه دشت مور با اعتباری بیش از 130 میلیارد ریال هم اکنون در دست اجراست. 

فرماندار گچساران گفت: ساماندهی و اجرای کانال سیلاب روستای دیل با اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال و تکمیل و اجرای ساختمان بهره برداری پروژه امامزاده جعفر با اعتبار 90 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های دولت تدبیر و امید در این شهرستان است. 

30 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت در گچساران وجود دارد که از این میزان بیش از 9 هزار هکتار به روش نوین آبیاری می‌شود. 

سالانه سه میلیون و 272 هزار و 252 متر مکعب از چاه‌های دشت امامزاده جعفر (ع) برای امور کشاورزی و مصارف مختلف استفاده می‌شود که اجرای طرح تأمین آب گامی در راستای پیشگیری از کاهش آب سفره‌های زیر زمینی است. 

** اجرای طرح کوچک کشاورزی تدبیر دیگر رونق اشتغال 

فرماندار گچساران گفت: 359 میلیارد و 310 میلیون ریال اعتبار در دولت تدبیر و امید در بخش‌های مختلف کشاورزی در این شهرستان هزینه شد. 

رحیمی افزود: اجرای شبکه آبیاری تحت‌فشار، احداث ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری دژ سلیمان، ساخت و تکمیل کانال‌های آبیاری کشاورزی در سطح روستاها، احداث باغات مرکبات و انگور و ساخت جاده و پل بین مزارع در مناطق مختلف شهرستان از مهمترین این طرح‌هاست. 

وی بیان کرد: طرح آبیاری نوین در 2 هزار و 240 هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر در دولت تدبیر و امید اجرا شد. 

رحیمی ابراز کرد: با بهره‌برداری از این طرح بیش از یکهزار و 750 فرصت شغلی برای یکهزار و 79 خانوار ایجاد شد. 

فرماندار گچساران میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را 210 میلیارد ریال عنوان کرد. 

وی افزود: بیش از 80 طرح اقتصاد مقاومتی در دولت تدبیر و امید با اعتباری بیش از 22 میلیارد و 700 میلیون ریال در زمینه‌های مختلف بخش کشاورزی در این شهرستان اجرا شد. 

رحیمی میزان اشتغال‌زایی این میزان طرح را 120 نفر اعلام کرد و گفت: این طرح‌ها با هدف تحقق شعار سال و با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه کشاورزی اجرا شده ‌است. 

وی اجرای 15 طرح پرورش مرغ بومی تخم گذار با اعتبار 4 میلیارد و 400 میلیون ریال، 19 پروژه پرورش بوقلمون با پنج میلیارد و 300 میلیون ریال، 14 طرح پرورش گاو شیری با چهار میلیارد و 700 میلیون ریال و 15 طرح پرورش گوسفند با سه میلیارد ریال را از مهمترین این طرح‌ها اعلام کرد. 

رحیمی ابراز کرد: همچنین در این زمینه یک میلیارد و 800 میلیون ریال به 6 طرح کاشت یونجه، 2 میلیارد ریال اعتبار به 6 طرح پرورش قارچ و یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای اجرای طرح پرورش گیاهان دارویی در گچساران پرداخت شد. 

وی تصریح کرد: 24 میلیارد و 411 میلیون ریال در دولت تدبیر و امید برای احداث ایستگاه پمپاژ و اجرای 204 هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در منطقه دژسلیمان این شهرستان هزینه شد. 

رحیمی گفت: ساخت 22 کیلومتر کانال‌ آبیاری با اعتبار 15 میلیارد و 838 میلیون ریال و احداث 10 دهنه پل بااعتبار هفت میلیارد و 991 میلیون ریال از دیگر اقدامات صورت گرفته در این دولت است. 

** توسعه زیرساخت‌های اولیه زندگی، گام نخست توسعه 

فرماندار گچساران گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون 20 طرح آب‌رسانی ملی و استانی در سطح روستاهای این شهرستان بااعتباری بیش از 184 میلیارد و 113 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است. 

رحیمی افزود: این طرح‌ها درزمینهٔ اصلاح و بازسازی شبکه آب‌رسانی، تعمیر و نگهداری، آب‌رسانی سیار، مطالعه مجتمع آب آشامیدنی روستاها از سد کوثر و مطالعه طرح فاضلاب امامزاده جعفر بوده است. 

وی بیان کرد: در طول دولت یازدهم به 44 روستای این شهرستان با جمعیت 27 هزار نفر آب‌رسانی شده است. 

رحیمی ابراز کرد: این تعداد روستاها بااعتباری بیش از 148 میلیارد و 664 میلیون ریال آب‌رسانی شدند. 

وی تلخاب شیرین، سراب ننیز، مظفرآباد لیشتر، ماهور باشت، چهار بیشه سفلی، آب توت، انجیر سیاه، امامزاده جعفر، ناصرآباد، باباکلان، هسته کوه، سربیشه، دیل، گناوه و اسلام آباد باغ انار را از مهمترین این روستاها اعلام کرد. 

فرماندار گچساران گفت: برای اجرای طرح آب‌رسانی به این روستاها بیش از 60 کیلومتر خط انتقال، 50 کیلومتر شبکه داخلی و بیش از 16 مخزن 200 و یکهزار مترمکعبی احداث شد. 

وی ابراز کرد: در دولت تدبیر و امید به بیش از 35 روستا دچار تنش آبی با جمعیتی بیش از هفت هزار و 980 نفر آب‌رسانی سیار صورت گرفت. 
رحیمی تصریح کرد: این میزان آب‌رسانی سیار بااعتباری بیش از سه میلیارد و 125 میلیون ریال انجام گرفت. 

وی ادامه داد: اصلاح و بازسازی شبکه آب‌رسانی روستاهای خیرآباد بااعتباری بیش از 14 میلیارد و 620 میلیون ریال در دولت تدبیر و امید انجام گرفت. 

فرماندار گچساران گفت: 21 میلیارد و 655 میلیون ریال برای تعمیر و نگهداری تأسیسات آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان هزینه شد. 

رحیمی جمعیت این روستاها را بیش از سه هزار و 145 نفر اعلام کرد و گفت: در این طرح 17 کیلومتر شبکه داخلی و یک باب مخزن 200 مترمکعبی احداث شد. 

وی افزود: مطالعه مجتمع‌های آب آشامیدنی 22 روستا از سد کوثر و مطالعه طرح فاضلاب امامزاده جعفر از دیگر پروژه‌های اجراشده در این دولت است. 

فرماندار گچساران گفت: 178 میلیارد و 53 میلیون ریال در دولت تدبیر و امید برای اجرای گازرسانی به مناطق شهری و روستایی در این شهرستان هزینه شده است. 

رحیمی افزود: این میزان اعتبار در قالب 21 طرح در زمینه گازرسانی به روستاها، اجرای سیستم حفاظت، اجرای شبکه داخلی و نصب انشعاب هزینه شد. 

وی بیان کرد: از این تعداد طرح‌ 10 مورد در زمینه گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار بوده که با اعتباری بیش از 126 میلیارد و 620 میلیون ریال اجرا شد. 

رحیمی ابراز کرد: در قالب این طرح‌ها 24 روستا با جمعیتی بیش از 2 هزار و 148 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند. 

وی گفت: این روستاها شامل دیل، آرو، سعادت آباد، دژ سلیمان، سادات آباد، باباکلان، آب انجیر علیا و سفلی، انبارگاه، میر عزیز، اشکفت شیری، سرتیره، نازمکان، سیدجمال الدین، اسپر، پوراژ، مارین، رودبال، انجیر سیاه، آب توت، آبچیرک، خربل، آبریگون و گناوه است. 

وی ابراز کرد: نصب یک هزار و 550 فقره انشعاب فلزی و پلی اتیلن در روستاهای بابا کلان، اسپر، پوراژ، شامبراکان، گبرستان، سرتیره، نازمکان، دیل، آرو، آب انجیر علیا و سفلی، انبارگاه، میرعزیز و اشکفت شیری از دیگر طرح‌های اجرا شده در دولت یازدهم در مناطق روستایی این شهرستان است. 

فرماندار گچساران گفت: این تعداد انشعاب در قالب 6 طرح با اعتباری بیش از 9 میلیارد و 213 میلیون ریال اجرا شد. 

وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید شبکه داخلی روستاهای آب انجیر علیا و سفلی، انبارگاه، میر عزیز، اشکفت شیری، دیل و آرو با اعتباری بیش از 10 میلیاردو 61 میلیون ریال، گازرسانی به حفرات خالی در سطح شهر با هفت میلیارد و 787 میلیون ریال و سیستم حفاظت از زنگ در روستاهای کمبل و آبشرین با 517 میلیون ریال اجرا شد. 


هم اکنون یک شهر و 62 روستای گچساران از نعمت گاز برخوردار هستند. 

بیش از 31 هزار خانوار که 6 هزار و 605 خانوار آن در مناطق روستایی زندگی می‌کنند در گچساران از نعمت گاز بهره‌مند هستند. 

جشن سبز گاز رسانی به شهرستان گچساران در اسفند سال گذشته در گچساران برگزار شد. 

**اجرای طرح‌های ورزشی راهکاری برای پویایی و نشاط 

فرماندار گچساران گفت: بیش از 120 میلیارد ریال اعتبار در دولت تدبیر و امید در زمینه زیر ساخت‌های ورزشی در قالب 18 طرح در مناطق مختلف این شهرستان هزینه شد. 

رحیمی اظهار داشت: این طرح‌ها در محله لبنان، سادات، رادک، روستاهای آبشیرین، امامزاده جعفر خیرآباد، تلخاب شرین، باباکلان، آبشرین، آرو، سربیشه، سرابننیز، امامزاده جعفر، مظفرآباد، خیرآباد و 500 دستگاه و کوی 108 دستگاه شهر دوگنبدان اجرا شد. 

وی بیان کرد: 41 میلیارد و 750 میلیون ریال از این اعتبارات در مناطق روستایی و 12 میلیارد و 500 میلیون ریال در محلات بافت فرسوده دوگنبدان از جمله مناطق لبنان، سادات و رادک هزینه شد. 

رحیمی با بیان اینکه زیرساخت‌های ورزشی گچساران در دولت یازدهم متحول شد، گفت: تلاش مسئولان برای افزایش سرانه استاندارد فضای ورزشی در گچساران در این دولت ثمربخش بوده است. 

فرماندار گچساران گفت: 150 میلیارد ریال سال جاری از محل اعتبارات 2 درصد نفت برای زیرساخت‌های ورزشی مناطق مختلف این شهرستان در نظر گرفته شده که با جذب این میزان اعتبار، تحولات چشمگیری در بخش ورزش این منطقه ایجاد خواهد داد. 

وی ادامه داد: این میزان اعتبار در اجرای طرح‌ها، ایجاد فضاهای ورزشی سرپوشیده و روباز در این شهرستان هزینه خواهد شد. 

رحیمی گفت: هم اینک 6 طرح ورزشی با میانگین پیشرفت فیزیکی 25 تا 95 درصد در مناطق مختلف این شهرستان در دست اجراست. 

وی تصریح کرد: 13 میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی در سال گذشته به طرح‌های ورزشی اختصاص یافت که از این میزان 2 میلیارد و 300 میلیون ریال جذب شد. 

رحیمی بهره برداری از ساختمان اداره ورزش و جوانان گچساران، کمک به هیات های ورزشی و برگزاری جشنواره‌های ورزشی در این شهرستان را بخش دیگری از خدمات ارائه شده در دولت یازدهم در این شهرستان ذکر کرد. 

فرماندار گچساران گفت: هم اینک 10 سالن ورزشی با زیر بنای بیش از 12 متر مربع و 2 استخر شنا به مساحت سه هزار متر مربع در این شهرستان وجود دارد. 

36 هیات ورزشی در شهرستان گچساران فعالیت دارد. 

بیش از 15 هزار ورزشکار در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 710 نفر سازماندهی شده است. 

**بهبود وضعیت بهداشت و درمان برای افزایش امید به زندگی 

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: 907 میلیارد و 100 میلیون ریال در دولت تدبیر و امید برای اجرای 25 طرح عمرانی بهداشتی در این شهرستان هزینه شده است. 

هایده حافظ قرآن افزود: این طرح‌ها شامل خانه بهداشت، مرکز درمانی، اورژانس 115، مرکز جامع شهری، ساختمان متخصصان، بیمارستان‌های 126 و 96 تختخوابی، ساختمان اورژانس شهید رجایی و ساختمان DIC در این شهرستان است. 

وی بیان کرد: بیش از هفت میلیارد ریال در دولت یازدهم برای ساخت خانه بهداشت روستاهای دشت مور، پشه کان، سراب ننیز، خیرآباد، هفت چشمه، آرو، نازمکان و آبشیرین هزینه شد. 

حافظ قرآن ابراز کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان بازسازی و ساخت فضاها و خانه‌های بهداشت روستایی بوده است. 

وی تصریح کرد: هفت دستگاه آمبولانس با اعتباری بیش از 30 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید وارد مدار خدمت رسانی اورژانس در این شهرستان شد. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: هم اینک هفت پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری در این شهرستان فعال است که از این تعداد، پایگاه‌های دیل، دژسلیمان و امامزاده جعفر با اعتباری بیش از سه میلیارد و 600 میلیون ریال در دولت تدبیر و امید افتتاح شد. 

وی اظهار داشت: این تعداد پایگاه‌ها در دیل، دژسلیمان، بی‌بی حکیمه، خیرآباد، امامزاده جعفر و سطح شهر دوگنبدان مستقر هستند. 

وی افزود: سه باب ساختمان متخصصان با اعتباری بیش از 18 میلیارد ریال، کلینیک متخصصان با اعتباری بیش از 40 میلیارد ریال و مرکز جامع شهری و شهید حسینی با اعتباری بیش از 16 میلیارد ریال در دولت یازدهم در این شهرستان راه اندازی شد. 

حافظ قرآن افزود: عملیات اجرایی بیمارستان 126 تختخوابی دوگنبدان در زمینی به مساحت سه هزار و 700 متر مربع در دولت تدبیر و امید در شهر دوگنبدان آغاز شد. 

وی بیان کرد: 480 میلیارد ریال در دولت یازدهم برای اجرای این طرح اختصاص یافت. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: هم اینک بیمارستان 96 تختخوابی بی بی حکیمه با اعتباری بیش از 320 میلیارد ریال در مراحل پایانی اجراست. 

** افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی 

رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران گفت: تعداد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در دولت تدبیر و امید 58 درصد افزایش داشته است. 

کورش حسنی افزود: قبل از دولت تدبیر و امید هفت باب کتابخانه عمومی در مناطق مختلف این شهرستان وجود داشت که هم اکنون به 12 باب رسیده است. 

وی بیان کرد: بیش از 80 هزار نسخه کتاب در موضوع‌های مختلف ادبی، تاریخی، جغرافیایی، سیاسی و علمی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان وجود دارد در حالی که این آمار قبل از دولت یازدهم 50 هزار جلد بوده است. 

حسنی ابراز کرد: در دولت تدبیر و امید پنج باب کتابخانه با زیر بنای بیش از 2 هزار متر مربع و اعتبار 14 میلیاردو 200 میلیون ریال به فضاهای فرهنگی این شهرستان اضافه شد. 

وی فضای مطالعه را هشت متر به ازای هر 100 نفر اعلام کرد و گفت: با فعال شدن 12 باب کتابخانه در گچساران این میزان به بیش از یک‌متر رسیده است. 

رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران گفت: تعداد مراجعه کنندگان به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان قبل از دولت یازدهم چهار هزار نفر بوده که هم اکنون به هشت هزارو 300 نفر رسیده است. 

وی مساحت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را بیش از 28 هزار متر مربع اعلام کرد. 

** توسعه زیرساخت‌های آموزش، زیربنای توسعه 

رئیس اداره تجهیز، نوسازی و توسعه مدارس گچساران گفت: 17 طرح عمرانی در مناطق مختلف با اعتباری افزون بر 100 میلیارد و 894 میلیون ریال در دولت تدبیر و امید در این شهرستان اجرا شد.
 
سید رضا حسینی افزود: این طرح شامل ساخت مدارس، اردوگاه دانش آموزی و فضاهای ورزشی در گچساران بوده است. 

وی بیان کرد: از این تعداد طرح‌ عمرانی 12 طرح آموزشی و ورزشی با اعتباری بیش از 64 میلیارد و 994 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است. 

حسینی مدرسه 15 کلاسه علم الهدی را از مهمترین طرح‌های در دست اجرا عنوان کرد و گفت: این طرح با اعتباری بیش از 13 میلیارد ریال در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع در دست اجراست. 

رئیس اداره تجهیز، نوسازی و توسعه مدارس گچساران گفت: دارالقرآن خیران گچساران با اعتباری بیش از 11 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 75 درصد در زمینی به مساحت یکهزار متر مربع در حال ساخت است. 

حسینی ادامه داد: برای تکمیل این طرح فرهنگی بیش از پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است. 

وی بیان کرد: اردوگاه دانش آموزی امامزاده جعفر با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و 6 میلیارد ریال تاکنون برای این طرح هزینه شده و برای تکمیل آن به بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است. 

235 مدارس شهری و روستایی در گچساران وجود دارد. 

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.