خاکی صدیق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تفاهم‌نامه‌ها باید در دانشگاه‌ به قرارداد تبدیل شود

رییس دانشگاه خواجه نصیر گفت: یکی از اهداف ما در دانشگاه امضا تفاهم نامه‌ها نیست بلکه به دنبال این هستیم که بتوانیم این تفاهم‌نامه‌ها را تبدیل به قرارداد کنیم.

تفاهم نامه‌ها در دانشگاه‌ها را باید تبدیل به قرارداد کنیم
علی خاکی صدیق رییس دانشگاه خواجه نصیر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: یکی از اهداف ما در دانشگاه امضا تفاهم‌نامه‌ها نیست بلکه به دنبال اینم که بتوانیم این تفاهم نامه‌ها را تبدیل به قرارداد کنیم.
 
وی ادامه داد: در واقع هدف ما این است که قرادادهایی با مراکز پژوهشی بین‌المللی و همین‌طور مراکز آموزشی در رتبه بالا در دنیا برخوردار هستند امضا کنیم.  
 
رییس دانشگاه خواجه نصیر افزود: آموزش عالی بین‌المللی سازی را یکی از مهم‌ترین اهداف خود اعلام کرده و برای رسیدن به این هدف درحال گسترش ارتباطات خود با کشورهای مختلف است، ارتباطاتی که پای هیات‌های بزرگ خارجی از کشورهایی را به کشور باز کرده است.
 
خاکی صدیق افزود: دانشگاه خواجه نصیر نیز مانند بسیاری از دانشگاه‌های کشور مسیر انعقاد تفاهم نامه‌های بین المللی پیش گرفته است گرچه این دانشگاه در این عرصه نسبت به دیگر دانشگاه‌های کشور سابقه طولانی تری دارد و اکنون به طور جدی به دنبال اجرایی سازی آن‌ها هستیم.
 
وی تاکید کرد: دانشگاه‌های کشور با سعی و خطا در حال قدم گذاشتن در راه بین المللی سازی هستند.
 
رییس دانشگاه خواجه نصیرتصریح کرد: با توجه به اینکه درصد زیادی از تفاهم نامه‌های ما اجرایی نشده، اما در سال گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با کشورهای فرانسه و ایتالیا داشتیم که این تفاهم نامه‌ها به مرحله عقد قرارداد و اجرایی سازی رسیده است.
 
خاکی صدیق یادآور شد: بین المللی سازی دانشگاه‌های کشور برای رسیدن به نقطه مطلوب و آرمانی خود نیازمند شناسایی راهکار‌ها برای تدوین تفاهم نامه‌های عملیاتی، نیازسنجی، تغییر زیرساخت‌های آموزش عالی، پرهیز از شعار و تبلیغ زدگی، به روزرسانی تفاهم نامه‌ها و برنامه ریزی مشخص برای همکاری با کشورهای هدف است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار