فضای مجازی محیط امن و قابل اعتمادی نیست

در صورت عدم رعایت نکات امنیتی لازم در فضای مجازی، خطرات و آسیب‌های زیادی به وجود می‌آید.

فضای مجازی محیط امن و قابل اعتمادی نیست
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سروان صاحبکاران گفت: کاربران عزیز اطلاعات شخصی و عکس‌های خصوصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی رد و بدل نکنند زیرا امکان هرگونه هک و سرقت اطلاعات در این شبکه‌ها وجود دارد.
 
وی افزود: اگر از این فضا به طور صحیح استفاده نشود به تهدید تبدیل شده و خطرات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.
 
‌این مقام انتظامی اظهار کرد: بسیاری از پرونده‌های مربوط به سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی افراد، ناشی از نداشتن اطلاعات کافی در حوزه امنیت، نگهداری و حفظ اطلاعاتشان می‌باشد و این امر موجب شده تا افراد سود‌جو و فرصت طلب از این موضوع سوء‌استفاده  نمایند.
 
وی در توصیه به کاربران گفت: از ذخیره اطلاعات شخصی و محرمانه خود بر روی رایانه‌هایی که با آنها مستقیماً به اینترنت متصل می‌شود خودداری نموده و سعی کنید برای ذخیره سازی اطلاعات از لوح‌های فشرده و هاردهای اکسترنال که در آنها تکنولوژی های رمزکننده به کاربرده شده، استفاده نمایید.
 
سروان صاحبکاران با بیان اینکه جهت تعمیر رایانه خود به افراد قابل اعتماد و نمایندگی‌های مجاز مراجعه نمایید، افزود: تا حد ممکن در هنگام تعمیر و یا نصب هرگونه برنامه توسط مراکز تعمیر در کنار رایانه خود حضور داشته باشید.
 
مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان تاکید کرد: اطلاعات خصوصی و مهم خود مثل اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی و ... را بر روی رایانه ذخیره نکنید.
 
وی به کاربران توصیه کرد: از کلمه‌های عبور ترکیبی برای افزایش امنیت استفاده کنید و  کلمه‌ عبور خود را به هیچ عنوان به نمایش نگذارید. ضمن آن‌که پوشه‌های حاوی اطلاعات خود را رمزگذاری نمائید.
 
سروان صاحبکاران به کاربران تاکید کرد: اطّلاعات و تصاویری را که نشان‌دهنده‌ هویّت شماست، به هیچ عنوان به اشتراک نگذارید.
 
وی برای جلوگیری از هک شدن گفت: از باز کرن ایمیل‌ها ، تصاویر و فایل‌هایی که حاوی محتوای مشکوک هستند خودداری نمایید و حتما آنتی ویروس سیستم خود را به طور مرتب به روز رسانی کنید.
 
این مقام انتظامی با بیان اینکه جهت استفاده از اینترنت و فضای مجازی با برنامه عمل كنید و بی هدف اقدام به بازكردن لینك‌ها و صفحات نكنید، افزود: قبل از اینکه چیزی را به اشتراک بگذارید و یا با فشار کلید اینتر ارسال کنید خوب فکر کنید که آیا حاوی اطلاعات شخصی و محرمانه است یا خیر!؟
 
مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان گفت: فضای مجازی حریم امن و خصوصی شما نبوده و افراد فرصت طلب و کلاهبردار نیز از این فضا و فرصت به دست آمده غافل نشده و به دنبال دریافت اطلاعات شخصی و بانکی شما و سوء استفاده از آن هستند.
 
سروان صاحبکاران در پایان گفت: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخشش ارتباطات مردمی گزارش نمایید.
 
منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار