ترامپ به افشای اطلاعات محرمانه به روسیه متهم شد

دو مقام آمریکایی مدعی شدند ترامپ در ملاقات اخیر خود با وزیر خارجه روسیه اطلاعاتی سری را در اختیار او قرار داده است.

ترامپ به افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده به روسیه متهم شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دو مقام آمریکایی روز دوشنبه در گفتگو با واشنگتن پست اعلام کردند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار اخیر خود با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، اطلاعاتِ به شدت طبقه‌بندی شده‌ای را درباره گروه تروریستی داعش‌ در اختیار او قرار داده است.

به گفته این دو مقام آگاه، اطلاعاتی که هفته گذشته از سوی ترامپ در اختیار لاوروف و «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در واشنگتن قرار گرفت از سوی یکی از متحدان آمریکا ارائه شده بود. آنها مدعی‌اند این اطلاعات سری حتی هنوز در اختیار متحدان آمریکا نیز قرار نگرفته‌اند.

کاخ سفید این اتهامات را که نخست از سوی واشنگتن‌پست مطرح شدند، رد کرده است. ژنرال هربرت مک‌مستر مشاور امنیت ملی ترامپ نیز در یک نشست خبری، داستان ارائه اطلاعات فوق سری به وزیر خارجه روسیه را دروغ خواند.

همچنین، «رکس تیلرسون» وزیر کشور آمریکا گفت داستان واشنگتن‌پست دروغ است و در جلسه مذکور میان ترامپ و وزیر خارجه روسیه مسائلی مانند مبارزه با تروریسم به بحث گذاشته شد.

با این حال، به نظر می‌رسد ادعای واشنگتن پست، دوره ریاست جمهوری پرحاشیه ترامپ را طی روزهای آینده با حاشیه‌های بیشتری همراه کند. همچنانکه "باب کورکر" رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا، ادعای این روزنامه را در صورت صحت، "بسیار نگران‌کننده" خوانده است.

طبق گزارش واشنگتن پست، ترامپ در ملاقات هفته گذشته خود با لاوروف و کیسلیاک قصد داشته میزان اطلاعات آمریکا در مورد داعش را به رخ روس‌ها بکشد، اما در عمل، اطلاعاتی بسیار حساس و و فوق سری که هنوز در اختیار شرکای آمریکا نیز قرار نگرفته است را به آنها لو داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار