رئیس سازمان امور دانشجویان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

آماده شدن طرح واگذاری دانشگاه‌های کوچک به دانشگاه‌های مادر

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در این طرح زیر ساخت دانشگاه هایی که مشکل و نیاز به سرمایه گذاری دارند به طور گسترده باید حل شود و در زیر مجموعه دانشگاه مادر شوند تا بتوان در این موضوع تصمیم گیری شود.

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به منظور ایجاد بستر مناسب برای تقویت زمینه‌های مشارکت، همفکری، تصمیم سازی، برنامه ریزی و همکاری دانشجویان در امور صنفی و حفظ و پیگیری حقوق و حریم دانشجویی، شورای صنفی دانشجویان با حمایت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشوراین طرح به حالت اجرا دربیاید.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت آموزش عالی به خوبی استفاده کنیم در حال برنامه ریزی هستیم تا دانشگاههای کوچک به دانشگاههای بزرگ و مادر تبدیل شوند و در حال حاضر برنامه وزارت علوم برای طرح آمایش دانشگاه‌های کوچک آماده شده است.

معاون وزیر علوم بیان کرد: موضوع ادغام واحدهای کوچک دانشگاهی در دانشگاه‌های بزرگ با هدف کاهش پراکندگی واحدهای دانشگاهی در کشور مطرح شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کلیت طرح براین است که دانشگاه هایی که ظرفیت و ساختار توسعه را دارند حمایت شوند.

صدیقی افزود: در این طرح زیر ساخت دانشگاه هایی که مشکل و نیازبه سرمایه گذاری به طور گسترده دارند حداقل استاندارد را پیدا کنند و حل شود و در زیر مجموعه دانشگاه مادرشوند تا بتوان در این موضوع تصمیم گیری شود.

وی یادآورشد: در پذیرش دانشجویان باید برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد تا در آینده جامعه بتواند از خروجی آموزش عالی استفاده لازم و بهتری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار