آمریکا: کمتر از 10 سازمان دولتی هدف باج افزار جدید قرار گرفته است

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد تاکنون کمتر از 10 سازمان دولتی هدف باج‌افزار جدید قرار گرفته‌اند.

آمریکا: کمتر از 10 سازمان دولتی هدف باج افزار جدید قرار گرفته استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد تاکنون کمتر از 10 سازمان دولتی هدف باج‌افزار جدید قرار گرفته‌اند. 

براساس این گزارش، حمله جهانی این باج افزار 300 هزار رایانه در 150 کشور را مورد هدف قرار داده است. این بدافزار رایانه‌ای از زمان شروع انتشار در جمعه جاری، بیمارستان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر اماکن عمومی را مورد حمله قرار داده است. 

در سوی دیگر، دادگاه فدرال آلمان امروز (سه شنبه) به اپراتورهای دولتی اینترنت اجازه داد در صورت ضرورت برای مقابله با حملات سایبری، "نشانی پروتکل اینترنت" (IP) افراد را ذخیره کند. 

صاحبان وبسایت‌ها به طور معمول آی پی مخاطبان را ذخیره می‌کنند. این امر می‌تواند مکان دقیق رایانه مخاطب را نشان دهد؛ بنابراین زمانی که حملات سایبری رخ دهد، کارآگاهان می‌توانند با استفاده از این امکان، عامل حمله را شناسایی کنند. 

دادگاه فدرال آلمان پس ازصدور این حکم، بر اهمیت بازدارندگی آن تاکید کرد. حکم دادگاه فدرال آلمان در راستای مبارزه با افزایش حملات سایبری صادر شد. 

پیش‌تر، شرکت‌های امنیت سایبری سیمانتیک و کاسپرسکای روسیه حملات گسترده باج‌افزار جدید را به گروه لازاروس که منتسب به دولت کره شمالی است، نسبت داده‌اند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار