مشهد؛

به کار گیری نخبگان جهت اشتغال در شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری خراسان

هدایت نخبگان متخصص خراسان رضوی جهت اشتغال در شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری خراسان از اولویت‌های امسال ماست.

به کار گیری نخبگان جهت اشتغال در شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری خراسانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، اسید سعید احمدی زاده رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی در دیدار با رئیس و برخی مدیران پارک علم و فناوری خراسان با بیان اینکه بکارگیری از تخصص و دانش نخبگان استان در مراکز رُشد و شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری خراسان از اولویت‌های ما در سال جاری است گفت:: در حال حاضر ١٤٤٢ نخبه تحت پوشش بنیاد نخبگان استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ١٥٩ نخبه سطح ٢ و ٣ کشور هستند و مابقی نخبگانی اند که در المپیاد‌های بین المللی و مقاطع مختلف کنکور حائز بهترین رتبه‌ها شده اند که بعضأ طرح‌ها و أیده‌های ارزشمندی را به ثبت رسانده اند.

وی افزود: نخبگان استان می‌توانند با ایجاد بستر مناسب ایجاد شده از سمت بنیاد نخبگان و با حمایت مراکز علمی علی الخصوص پارک علم و فناوری خراسان ایده‌ها و طرح‌های مختلف خود را در زمینه‌های پتروشیمی، نفت، گاز و ... به تولید برسانند و ضمن ایجاد اشتغال، زمینه ساز تحولی عظیم در صنعت کشور باشند.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی گفت:: طبق قانون و آئین نامه‌های مصوب شده در دولت، هر کدام از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان پارک خراسان که نخبگان تحت پوشش بنیاد را بنا به تخصص و نیاز مجموعه بکار بگیرند بنیاد نخبگان سه سال حقوق و مزایای نخبگان را طبق ضوابط (در سال اول ٩٠ ٪‏، سال دوم ٨٠ ٪‏ و سال سوم ٧٠ ٪‏) را به شرکت پرداخت می‌نماید.


احمدی زاده افزود: کمک به ایجاد هسته‌های کارآفرینى در شرکت‌ها با حضور نخبگان در مقاطع کارشناسی، کاشناسی ارشد و دکترا و همچنین بکارگیری نخبگانی که آماده به خدمت هستند توسط شرکت‌ها، با استفاده از تسهیلات نظام وظیفه از دیگری برنامه‌های تسهیل گری برای نخبگان در تعاملات پارک خراسان و بنیاد نخبگان می‌باشد.


دکتر سید حسن علم الهدایی رئیس پارک علم و فناوری خراسان هم در ادامه این نشست با اشاره به فعالیت گسترده شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک گفت:: خوشبختانه امروز شرکت‌های ما در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی‌های نو و تجدید پذیر، داروسازی، گیاهان دارویی و کشاورزی و ... دستاوردهای مهم و ارزشمندی را برای استان و کشور به ارمغان اورده اند و در سطح ملی و بین المللی نیز فعالیت می‌کنند.


وی افزود: پارک خراسان این آمادگی را دارد با توجه به حضور نخبگان تحت پوشش بنیاد در زمینه‌های تخصصی مختلف، شرایط را برای حضور و استفاده أز دانش و تخصص این عزیزان در شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک خراسان فراهم نماید.


رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت:: توانمندی‌های نخبگان تحت پوشش به صورت رسمی از طریق بنیاد نخبگان به روابط عمومی و اموربین الملل پارک خراسان ارسال شود و سرکار خانم نعمتی مدیر روابط عمومی پارک، با بررسی مستندات موجود نخبگان را باتوجه به نیازسنجی صورت گرفته شده به شرکت‌های دانش بنیان پارک معرفی نمایند.

پیش از جلسه، رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی به همراه برخی از مدیران پارک خراسان ضمن بازدید از ساختمان جدید شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک خراسان از شرکت‌های اکسیر رایانه، بهپویان و ماشینهای دوار خاور توس و کاوش صنعت بازدید کرده و از نزدیک دستاوردهای فناورانه تولیدی این شرکت‌ها را مشاهده کردن و نسبت به آخرین بازدیدی که در سال ٨٩ از پارک خراسان داشتند؛ پیشترفت‌های کمی و کیفی شرکت‌ها را به لحاظ زیر ساختی، فضا و مدل‌های جدید در واگذاری‌ها، بسیار چشمگیر برشمردند.

انتهای پیام//م. ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.