افشاگر آژانس امنیت ملی: بازرس ویژه پرونده ارتباط ترامپ با روسیه قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است

ویلیام بینی، افشاگر و کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، گفت رابرت مولر قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، "ویلیام بینی" – افشاگر کنونی و کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا – اعلام کرد رابرت مولر -- بازرس جدید پرونده ارتباط دولت ترامپ با روسیه -- در زمان ریاست پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)، قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است.

بینی تصریح کرد: "مشکل من با مولر این است که وی با برنامه جاسوسی موسوم به «استلار ویند» موافقت کرد و آن را از سال 2001 برای جرائم عادی به اجرا گذاشت. وی در یک مصاحبه در سال 2011 با مجله تایمز به این اقدام خود اعتراف کرد."

بینی اعلام کرد تمایل مولر برای استفاده از روش‌های نظارتی اطلاعاتی و جاسوسی در بازرسی‌های عادی، که تنها باید در مسائل حساس مانند امنیت ملی آمریکا به کار گرفته شوند، نشان‌دهنده تمایل وی برای نقض قانون اساسی آمریکا است.

ویلیام بینی به مدت 36 سال برای آژانس امنیت ملی آمریکا فعالیت کرد و در سال 2001 بازنشسته شد.

شب گذشته (چهارشنبه)، وزارت دادگستری آمریکا رابرت مولر را به عنوان بازپرس ویژه برای تحقیق درباره اتهام وجود روابط بین اطرافیان دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – و دولت روسیه منصوب کرد. کاخ سفید و مسکو این اتهامات را رد کرده اند.

پس از اخراج جیمز کومی – رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا -- قانونگذاران هر دو حزب در کنگره آمریکا درخواست برای انتخاب یک بازرس ویژه برای نظارت بر ترامپ را ارائه کردند.

مولر نیز در پاسخ به انتخاب خود، گفت: "من این مسئولیت را می‌پذیرم و هرچه در توان دارم برای انجام آن به کار خواهم برد."

جیمز کومی بازرسی‌ها درباره ترامپ و روابط احتمالی وی با روسیه را تحت بررسی قرار داده بود؛ اما اخراج وی، گمانه‌زنی‌ها درباره دخالت ترامپ در تحقیقات پلیس فدرال آمریکا را افزایش داد.

پال رایان – رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا – از مولر درخواست کرد بدون هیچ پیش فرض و جهت‌گیری این تحقیقات را ادامه دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار