تلاش سعودی‌ها برای رهایی از وابستگی به نفت/ عربستان شرکت صنایع نظامی احداث می‌کند

صندوق سرمایه‌گذاری عربستان از آغاز به کار احداث شرکت بزرگ صنایع نظامی خود در راستای چشم‌انداز تحول ۲۰۳۰ این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، صندوق سرمایه گذاری‌های دولتی عربستان سعودی از آغاز احداث شرکت بزرگ صنایع نظامی در این کشور تا پایان برنامه چشم انداز ۲۰۳۰  خبر داد. قرار است این شرکت به یکی از ۲۵ شرکت برتر جهان در زمینه صنایع نظامی تبدیل شود و عربستان را به جایگاهی جهانی در تولید قطعات و تجهیزات نظامی تبدیل کند.

مقامات این صندوق که برای رهایی از تکیه بر درآمدهای نفتی در عربستان ایجاد شده اعلام کردند که پروژه مذکور  بیش از ۱۴ میلیارد ریال عربستان به تولید ناخالص ملی این کشور می افزاید و ۶ میلیارد ریال در حوزه تحقیقاتی و توسعه ای سرمایه گذاری می کند.

این شرکت همچنین اعلام کرد: این پروژه بیش از ۴۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و ۳۰ هزار فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد می کند و  با سرمایه گذاری داخلی و خارجی انجام می‌شود.

محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور که رئیس شورای اداری صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان نیز است، اعلام کرد: این شرکت تا سال ۲۰۳۰، ۵۰ درصد از هزینه‌های ما برای تامین تجهیزات نظامی کاهش می دهد و می توانیم به موجب آن به توان داخلی خود اتکا کنیم.

شرکت صنایع نظامی عربستان در زمینه‌های سیستم‌های هوایی از جمله نگهداری و تعمیرات هواپیما، ساخت پهپاد و نگهداری از آن، ساخت و تعمیر خودروهای زرهی، تولید انواع سلاح، مهمات، موشک، انواع رادارها و حس‌گرهای هشدار سریع و نیز سیستم‌های ارتباطی و جنگ الکترونیک خواهد بود.

عربستان با توجه به اینکه در چند سال اخیر با کاهش بودجه شدید مواجه شده است، چشم اندازی برای سال ۲۰۳۰ تدوین کرده است که بر اساس آن اتکای اقتصاد از فروش نفت برداشته شود.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
خخخخخخخ اگه تا 2030 عربستان پا برجا موند بسازه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۴۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
واقعآخنده دارنیست این رژیم وابسته چه فکری کرده .رژیم وهابی تکفیری سعودی به جزنفت-تروریسم هیچی دیگه نداردواین بیشترتبلیغات رژیم است.
آخرین اخبار