معاونت علمی در هفته‌ای که گذشت؛

تولید صنعتی ۶ قلم داروی جدید در کشور /استقبال بنیاد علم از گسترش زیرساخت‌های علمی کشور

تولید صنعتی ۶ قلم داروی جدید با حمایت معاونت علمی، تولید تجهیزات آموزشی ارزان قیمت با کیفیت در کشور و استقبال بنیاد علم از گسترش زیرساخت‌های علمی کشور از اخبار مهم معاونت علمی در هفته گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استارت‌آپ‌ها به فضای دانشگاه تزریق شود، استقبال بنیاد علم از گسترش زیرساخت‌های علمی کشور، تولید صنعتی ۶ قلم داروی جدید با حمایت معاونت علمی، از جمله اخبار مهم معاونت در هفته گذشته است.

***استقبال بنیاد علم از گسترش زیرساخت‌های علمی کشور
نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران گفت: ما باید از ظرفیت‌های علمی کشور استفاده بهینه را ببریم تا زیرساخت‌های کشور توسعه پیدا کنند.

وی بیان کرد: صندوق از گسترش و توسعه زیر ساخت‌ها استقبال می‌کند و با برنامه دقیقی سعی در رقم زدن آینده‌ای خوب برای کشور است. 
 
ضرغام ادامه داد: مراکز آموزشیار ظرفیت‌های بالقوه خوبی برخوردار هستند که اگر به آن‌ها پرداخته شود به سرمایه‌های بالفعل اضافه می‌شوند بنابراین با توجه به این ظرفیت‌های بالقوه می‌توان سرمایه تولید کرد. 
 
وی عنوان کرد: اتاق علم با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی علم در صندوق تشکیل شده است و در این راستا صندوق حمایت ویژه‌ای از جوانان نخبه دانشگاهی انجام می‌دهد.

***استارت‌آپ‌ها به فضای دانشگاه تزریق شود
پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: برای استحکام پایه‌های اقتصادی باید از ایده‌های تازه حمایت کرد و صنایع به حوزه دانش‌بنیان روی آورد.

وی ادامه داد: تعداد زیادی شرکت دانش‌بنیان در کشور شکل گرفته و تعداد زیادی اختراع از سوی این شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

مشاور معاون فناوری ریاست جمهوری افزود: خوشبختانه در این چند سال شاهد راه‌اندازی مراکز نوآوری در دانشگا‌ها بودیم که با راه اندازی مراکز نوآور در دانشگاه‌ها قدرت فکر کردن به فضای دانشگاه‌ها تزریق شده است.

***تولید صنعتی ۶ قلم داروی جدید با حمایت معاونت علمی
مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: با تولید داروهای پیشرفته در طرح‌های زیست فناوری از خروج ارز به میزان بیش از ۵۰۰ میلیون دلار جلوگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: داروهای حوزه زیست فناوری برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج مانند سرطان و ام‌اس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قانعی ادامه داد: با حمایت معاونت علمی در زمان تحریم کشور، شاهد راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان فراوانی بودیم که نخبه‌های دانشگاهی در این مکان‌ها مشغول به فعالیت شدند.

***تولید تجهیزات آموزشی ارزان قیمت با کیفیت در کشور
حامد ملا احمدیان مدر عامل یک شرکت فناور گفت: در حدود ۴۰ مرکز آموزشی معتبر کشور بوسیله تولیدات این شرکت در زمینه تجهیزات برق مجهز شده است.
 
وی بیان کرد: دوره‌های آموزشی، طراحی و ساخت منابع تغذیه، درایو موتورهای الکتریکی و ابزار‌دقیق نیز از برنامه اولویت دار این شرکت محسوب می‌شود.
 
ملا احمدیان عنوان کرد: طراحی ماژولار، قابلیت کنترل و مانیتورینگ از طریق کامپیوتر از دیگر ویژگی‌های محصولات این شرکت است.
 
وی تاکید کرد: متاسفانه تجهیزات آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در رشته مهندسی برق با قیمت گزافی از کشورهای اروپایی خریداری می‌شد که نبود پشتیبانی مناسب و ناهمخوانی تجهیزات خریداری شده با سرفصل‌های آموزشی ایران، مشکلاتی را برای استفاده کنندگان ایرانی بوجود آورده بود.

***آشنایی نوجوانان با علوم قدیم
سیف الله جلیلی رئیس موزه ملی علوم و فناوری گفت: امروزه کمتر علمی پیدا می‌شود که در آن دانشمندان و مفاخر ایران زمین و مسلمان در کسب آن دست نداشته باشند. به طور کلی همه دانشمندان ایرانی نقشی اساسی در تولید علم از دیرباز داشته‌اند.

وی بیان کرد: موزه‌های علم و فناوری، تاریخ گذشته علمی کشورمان را به زبان ساده به نسل جوان منتقل می‌کند و این کار سبب آشنایی هر چه بیشتر این نسل و مفاخر و مشاهیر ایران زمین می‌شوند.

جلیلی عنوان کرد: متاسفانه امروزه دانش‌آموزان در کتاب‌های درسی خود نامی از دانشمندان ایران زمین در علوم مختلف نمی‌آ‌ورند و این موزه باعث معرفی دانشمندان کشورمان می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.