نقطه وصل نظام و مردم/90

کدخدایی: مشغول بررسی اعتراضات هستیم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مشغول بررسی اعتراضات هستیم و با همکارانمان در وزارت کشور در ارتباطیم و باید با بررسی‌های دقیق‌تر نتیجه اعلام شود.

کدخدایی: مشغول بررسی اعتراضات هستیم/ برخی از این گزارشات صحت ندارد
به گزارش خبرنگار حوزه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه تاکنون چه تعداد گزارش به ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات رسیده است و در مورد اعتراض نماینده یکی از کاندیداها، اظهار داشت: مشغول بررسی اعتراضات هستیم و با همکارانمان در وزارت کشور در ارتباطیم و باید با بررسی‌های دقیق‌تر نتیجه اعلام شود.

وی در مورد اینکه آیا این تخلفات گزارش شده تأثیرگذار بوده یا خیر، گفت: این گزارشات باید بررسی شود و چون نمی‌توان نظر قطعی داد و در حال حاضر روند برگزاری اخذ رأی را در دستور کار داریم و گزارشاتی که به دفاتر می‌رسد ما نیز پیگری خود را انجام می‌دهیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه ستاد یکی از کاندیداها اعتراض شدیدی نسبت به برگزاری زمان انتخابات دارد،‌ گفت: برخی از این گزارشات صحت ندارد اما برخی دیگر درست است و در ساعات آینده نتیجه آن را مشخص خواهیم کرد و همه گزارشات و تخلفات از نهادهای مختلف برای ما ارسال شده است.

کدخدایی در پاسخ به این سوال که آیا اعزام دو تیم به استان‌ها جهت بررسی تخلفات سابقه داشت یا خیر، اظهار داشت: ما بازرسان سیار هم داریم و در استان‌های کشور سرکشی می‌کنند و در شعبی که امکان تخلف وجود دارد که تخلف آنها گزارش شده منتظر بررسی نتایج هستیم و اعلام نتیجه بازرسی‌ها نیز زمان‌بر است و پس از پایان ساعت رأی گیری گزارشات و نظر شورای نگهبان را بررسی می‌کنیم و این روند ممکن است زمان‌ۤبر باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تخلفی گزارش شده که در روند کلی انخابات موثر باشد، اظهارا داشت: تعداد این گزارشات تاکنون زیاد است و نمی‌توان در مورد تاثیرگذاری آنها اظهار نظر کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان در مورد آ‌مار مشارکت مردم در انتخابات گفت: آمار دقیق وجود ندارد اما از میان تعرفه‌هایی که وجود دارد مشارکت خوبی داشته‌ایم و اکنون نمی‌توان آ‌مار دقیقی از مشارکت بیان کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.