مهماندوست:سرمربی ایران شاگرد من است/ باخت تکواندوی ایران ارتباطی به داوران ندارد

سرمربی تیم ملی تکواندو جمهوری آذربایجان گفت: تکواندوکاران ایران نباید شکست در رقابت ها را به داوری ربط بدهند.

رضا مهماندوست در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره ادعای تیم ملی ایران مبنی بر ناداوری در وزن منفی 78 کیلوگرم بازی های کشورهای اسلامی مقابل تکواندوکار جمهوری آذربایجان بیان کرد: تکواندوکاران به جای اینکه تمرین کنند و با قدرت وارد بازی شوند متاسفانه به حاشیه می پردازند.داور ممکن است اشتباه کند اما به نفع بازیکنی سوت نمی زند. در سه ثانیه پایانی این رقابت تکواندوکار ما با دو ضربه پیاپی به صورت احمد محمدی 6 امتیاز گرفت و در بازی پیروز شد.

وی ادامه داد: اکثر ملی پوشان ایران نتیجه را مقابل تکواندوکاران جمهوری آذربایجان واگذار کردند و این رفتار درست نیست که باخت را برگردن داور بیاندازیم. هر ورزشکار باید تلاش کند تا نتیجه لازم را کسب کند. در حال حاضر این تیم ملی ایران عملکرد خوبی در بازی ها داشت که اگر به درستی حمایت شود موفقیت های بیشتری را کسب خواهد کرد. پس نیازی نیست با حاشیه سازی شکست خود را توجیه کند.

مهماندوست افزود: در تکواندو اکثر کشورهای صاحب نام مانند ایران، ترکیه، جمهوری آذربایجان و ....جزو کشورهای اسلامی هستند و در این بازی ها کار سنگینی داشتیم چرا که باید در 4 مسابقه به مدال طلا دست پیدا می کردیم و فرصت برای تکواندوکاران کم بود.

وی عنوان کرد: این دوره از رقابت ها از کیفیت خوبی برخوردار بود و ما در مجموع مردان و زنان توانستیم در جایگاه قهرمانی قرار بگیریم.تعداد بانوان شرکت کننده تیم ما چهار نفر بود که این موضوع کار ما را برای کسب قهرمانی سخت می کرد اما با این وجود به هدفمان رسیدیم.

سرمربی تیم ملی جمهوری آذربایجان اظهار داشت: ما تا المپیک 2020 توکیو برنامه ریزی لازم را برای موفقیت تیم کردیم. برنامه مسابقات بین المللی مشخص است و برای افزایش رنکینگ ملی پوشان در تمام رقابت ها شرکت می کنیم.

مهماندوست تصریح کرد: بعد بازی های کشورهای اسلامی به مدت سه روز به بازیکنانم استراحت دادم و بعد آن با تمام توان برای موفقیت در کره جنوبی تلاش می کنیم چراکه در این مسابقات تیم های قوی ایران و کره حضور دارند.

سرمربی تیم ملی جمهوری آذربایجان در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر نمی توان در مورد تیم ملی ایران و کادر فنی آن نظر بدهم. مهدی بی باک شاگرد من بود و من امیدوارم باز هم شاهد اقتدار تکواندو ایران در مسابقات باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
شرق: آذربایجانی‌ها همچنان در کمین ورزشکاران ایرانی‌اند. مسوولان ورزش این کشور که تا پیش‌ازاین دست روی کشتی‌گیران فرنگی تیم‌ملی کشورمان گذاشته بودند، حالا به سراغ تکواندوکاران ایران رفته‌اند تا آنها را به تابعیت آذربایجان درآوردند؛ آذربایجانی که طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری گسترده‌ای روی ورزش کشورش کرده و با جذب قهرمانان و مدال‌آوران کشورهای همسایه، در تلاش است، خود را به دنیا معرفی کند.
احمد محمدی و سینا بهرامی، دونفر از تکواندوکاران شناخته‌شده و سابق تیم‌ملی مردان هستند که به‌تازگی شنیده می‌شود، به آذربایجان مهاجرت کرده‌اند و قرار است به عضویت تیم‌ملی تکواندوی این کشور درآیند. محمدی، قبل از بازی‌های آسیایی2014 اینچئون کره‌جنوبی (‌حدودا هشت‌ماه پیش) باید برای حضور در ترکیب اصلی تیم‌ملی با یوسف کرمی، قهرمان جهان در وزن‌هفتم، مبارزه انتخابی برگزار می‌کرد، اما به‌یک‌باره اردوی تیم را ترک کرد و به اروپا رفت. درهمان‌زمان مسوولان فدراسیون تکواندو وقت، اعلام کردند محمدی برای ادامه تحصیل راهی اروپا شده، اما حالا شنیده می‌شود از آنجا عازم آذربایجان شده است. در کنار این دوملی‌پوش سابق تیم مردان، خبر حضور سه‌نفر دیگر از تکواندوکاران زن نیز در تیم‌ملی بانوان آذربایجان، بر سر زبان‌ها افتاده است.
خبری که رضا مهماندوست، سرمربی اسبق تیم‌ملی تکواندوی کشورمان آن را تایید می‌کند
مهماندوست، پرافتخارترین مربی تکواندوکار ایران که دوسال پیش، قبل از بازی‌های المپیک2012 لندن به‌دلیل اختلاف با محمدرضا پولادگر، رییس فدراسیون تکواندو، از کار برکنار شد، به‌تازگی سرمربیگری تیم‌ملی تکواندوی آذربایجان را برعهده گرفته است. اهالی تکواندو بر این باورند که کوچ تکواندوکاران مرد و زن ایران به آذربایجان، از طرف مهماندوست صورت گرفته و او برای اینکه بتواند انتقام برکناری‌اش را از فدراسیون پولادگر بگیرد، دست به این کار زده است.
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۱۳:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
ببینید دوستان گویا یادتون رفته پس باید به یادتون بیارم علتی که تکواندو ایران اون قدرت گذشته را نداره تنها بی لیاقتی رییس فدراسیون تکواندو است یادتونه همین اقای مهماندوست ایران را قهرمان اسیا کرد بعد که از طرف دولت پاداش به همه ورزشها پرداخت شد و به حساب خود ورزشکار هم واریز میشد رییس فدراسیون تکواندو پاداش تکواندوکاران را ................. و گفت خودمون به حساب تکواندو کاران واریز میکنیم و واریز هم نکرد بعد که اقای مهماندوست اعتراض کرد و گفت که یا پاداش بچه ها را بده یا استعفا میکنم این .............. با خونسردی تمام استعفای اقای مهماندوست را پذیرفت و اخراجش کرد ......بله اکنون ببنید که از تیم آذربایجان چه تیم قدرتمندی ساخته خواهش میکنم اقای مهماندوست را سرزنش نکنید و تهمت خیانت بهش نزنید مقصر رییس فدراسیون بی لیاقتمان است همین ......والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
چند نفر از بازیکنان تیم آذر بایجان ایرانی هستند باید دید آنها به چه صورت جذب تیم ملی آذربایجان شده اند آیا با کمک همین آقای مهماندوست نبودکه بخاطر محق نشان دادن خودش بازیکنان تیم ملی تکواندو ایران را با هزار ترفند راضی کرد تابعیت آذربایجان را بگیرند تا روبروی کشورشان مسابقه دهند.آیا همین مسئله در تیم کشتی آذربایجان اتفاق نیفتاد تا به مربی ایرانی گفتند بالای چشمت ابروست هم خود به آذربایجان فت هم تنی چند از ملی پوشان را با تغییر تابعیت به آذربایجان برد.ای دیده اید یک مربی شنای آمریکایی رموز شنای تیم ملی شنای آمریکا را به کشوری یاد ذهد چه برسد که زیر پای بازیکنان ملی پوش کشورش بشیند که آنها را به کشور دیگری ببرد که میخواهد خودش را ثابت کند .مگردر نخواندید که یکی از مربیان تیم شنای آمریکا بخاطر دادن اطلاعات مختصری در رابطه با قسمتی از شنای کرال سینه به چین به سه میلیون دلار جریمه چند سال زندان و محرومیت از مربیگری محکوم شد فکر نمیکنید بهتر است منصفانه به قاضی برویم
Iran (Islamic Republic of)
ما
۱۳:۲۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
اره همه تون برید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
اون دوستمون که میگن نیمار یا مسی باید میماندند در کشور شان باید خدمتشان عرض کنم مسی و نیمار و... در تیمهای باشگاهی حضور دارنداگر میخواهید مقایسه کنید حالتی را در نظر بگیرید که مسی تابعیت برزیلی بگیرد و روبروی آرژانتین بازی کند یا نیمار برعکس بعد ببینید چه ماجرا ها که پیش نمی آید مربی اگر خواست به کشور دیگری برود لازم نیست تغییر تابعیت بدهد ولی ورزشکاری که با پول این ملت به مقامی رسیده تابعیت عوض میکند و روبروی هم وطن خود که باهم پله های طرقی را طی کرده اند و از تمام نقاط قوت و ضعف او خبر دارد می ایستد مسئله ای جدا دارد. باید اینگونه ورزشکاران را بخاطر آن پیره مرد وپیره زن محروم روستایی که با پرداخت مالیات هزینه های رشدشان را فراهم کرده اند صلب تابعیت کرد تا به محرومینی که هزینه رشد امثال این ورزشکاران ترک تابعیت کرده را مهیا کرده اند خیانت نکرد.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۵۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
رضا مهمان دوست از مربیآن خوب ایران بود که با بی درایتی مسولین فدراسیون مجبور شد به آذربایجان بره و قدرشو ندونستن. رضا تکواندو آذربایجان رو به اوج رونده و حتما تو المپیک 2020 آذربایجان قهرمان المپیک میشه. متاسفم برای مسئولین ...
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۱:۵۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
یه جوری میگه ایران .انگار خودش ایرانی نیست هه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
یعنی چون شاگرد شمابوده باخته ناداوری را خیلی از کارشناسان تاییدکردندمنصوریان شاگردبرنکو بوده بنابر گفته مهماندوست بایدداییم ببازد
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۰:۲۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
یادمه مربیبودی وباختیم گفتی داور سرماروبرید حالا چقدر دوروئی میگی داور خوب بود ایرانیها تمرین نکردن وباختن .واقعا که کوفی صفت کهمیگن همینه ..........
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۵۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
شاید واقعا آن زمان همینطور بوده و از داوری ضربه خوردند این دلیل نمیشه که بگیم اون دروغ میگه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۵۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
حرف شما دوست عزیز اما اقای مهماندوست تو. ایران شد بهترین مربی وگرنه جای دیگه قبولش نمی کردن
خوب نیست که تو ایران واسه خودت اسم دست وپا کنی بعد بری جای دیگه واسه پول بیشتر
Germany
سجاد
۱۰:۲۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
دوست عزیز یعنی شما میگید که مسی،نیمار،رونالدو، که تو کشور خودشون اسمی دست و پا کردن باید میموندن تو کشور خودشون بازی میکردن؟؟؟
استعداد باید بره جایی که شکوفا تر بشه،جایی که امکانات و شرایط براش محیا باشه،
لطفا قبل از نظر دادن یکم فکر کنید.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۳۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
جناب مهمان دوست حرف های قشنگی زدی ولی ای کاش با تکواندو کار هاری ایرنی ایم مقام هارو نمیگرفتی همه اونایی که مقام آوردن تو این مسابقات با هزینه و با زحمت مربیان پایه ای ایران بوده نه آذرباییجان این رو نگفتی عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
حیف مسولبن عرضه نداشتن نتونستن آقای مهماندوست رو نگه دارن اگه منم بودم میرفتم جایی که امکانات زیاده
آخرین اخبار