وحشت غرب از "واحد 180" آژانس اطلاعاتی کره شمالی

برخی کارشناسان امنیت سایبری نسبت به توان بالای "واحد 180" در آژانس اطلاعاتی کره شمالی هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ تعدادی از اتباع فراری کره شمالی، مقامات و کارشناسان امنیت سایبری مدعی شدند آژانس اطلاعاتی پیونگ یانگ دارای یک واحد ویژه به نام "واحد 180" است که احتمالا مسئول تعدادی از حملات سایبری در سطح جهان بوده و آسیب‌هایی به زیرساخت‌های اینترنتی غرب وارد کرده است.

کره شمالی در چند سال اخیر بارها مورد اتهام سازمان‌دهی حملات سایبری به ویژه در شبکه‌های مالی قرار گرفت که اغلب آنها در آمریکا، کره جنوبی و چندین کشور دیگر بوقوع پیوستند.

کارشناسان امنیت سایبری همچنین مدعی شدند به شواهد فنی دست یافتند که نشان می‌دهد کره شمالی با باج‌افزار "واناکرای" نیز مرتبط بوده است. این باج‌افزار تاکنون صدها هزار رایانه در 150 کشور جهان را آلوده کرده است. با این حال، پیونگ یانگ اتهامات اخیر را "مضحک" خوانده است. 

معمای اتهامات علیه کره شمالی به ارتباط این کشور با گروه هکرهای "لازاروس" مربوط می‌شود. این گروه هکری مسئول سرقت 81 میلیون دلار پول در سال گذشته از بانک مرکزی بنگلادش و حمله سایبری سال 2014 به استودیو سونی هالیوود شناخته می‌شود. دولت آمریکا، کره شمالی را مسئول حمله سایبری به استودیو سونی معرفی کرد و برخی دادستان‌ها در این کشور تحقیقاتی را در ارتباط با دخالت احتمالی پیونگ یانگ در سرقت اینترنتی از بانک مرکزی بنگلادش آغاز کردند. 

با این وجود، تاکنون هیچ مدرک موثقی در این باره به دست نیامده و کره شمالی در هیچ دادگاهی که به منظور حملات سایبری تشکیل شد، متهم شناخته نشده است.

"کیم هئونگ کوانگ"، یک کارشناس رایانه‌ای که سال 2004 از کره شمالی به کره جنوبی فرار کرد، در این باره مدعی شد: حملات سایبری پیونگ یانگ از سوی "واحد 180" برنامه‌ریزی می‌شود. این واحد بخشی از "اداره کل شناسایی" در آژانس اطلاعاتی کره شمالی است.

این کارشناس علوم رایانه‌ای در ادامه افزود: بسیاری از شاگردانم برای کار و فعالیت به فرماندهی استراتژیک سایبری کره شمالی ملحق شده‌اند که واحد 180 را پشتیبانی می‌کند. شیوه کار آنها نفوذ در شبکه‌های مالی کمپانی‌های بزرگ در دیگر کشورها به ویژه چین و آسیای جنوبی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار