زاهدان؛

فشارخون عامل مهم خطر مرگ و ناتواني

فشارخون عامل مهم خطر مرگ و ناتواني است.

فشارخون عامل مهم خطر مرگ و ناتوانيبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی از مقدار فشارخون خود مطلع شوید.
 
طباطبایی افزود: همه مردم استان می توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاههای بهداشتی از مقدار فشار خون خود مطلع شوند و مشاوره پزشکی رایگان دریافت نمایند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد : فشارخون بالا عامل مهم خطر مرگ و ناتواني در دنياست و يكي از موانع مهم در كنترل مؤثر فشارخون بالا عدم اطلاع مردم از بالا بودن ميزان فشارخون خودشان است در حالی که اقدامات ساده اي براي ادغام ارزيابي معمول فشارخون در ارائه خدمات بهداشتی درمانی، مدارس، دانشگاه ها و محل هاي كار، جامعه و نيز تمام جوامع، وجود دارد که مي تواند نقش مهمي در شناسایی و درمان این بیماری داشته باشد.
 
وی ادامه داد:طبق آمار، حدود 3 نفر از هر ده نفر در سراسر دنیا از فشارخون بالا رنج می برند و تقریبا" 1.8 میلیارد نفر در دنیا فشارخون بالا دارند که 50 درصد از آن ها کاملا" از وضعیت خود بی اطلاع هستند و بعضی از آن هایی هم که از وضعیت خود مطلع هستند، هیچ اقدام درمانی دریافت نمی کنند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: این بیماری براحتی با یک اندازه گیری ساده فشارخون در پایگاهها بهداشتی یا مراکز درمانی با استفاده از دستگاه فشارخون، قابل تشخیص و بدنبال آن قابل درمان و کنترل است و كساني كه فشارخون آن ها  اندازه گیری شده است از میزان فشارخون خود و مفهوم آن مطلع می شوند و افرادی كه فشارخون بالا دارند، برای ارزیابی بیشتر و درمان از طریق ارجاع به پزشکان و مراقبت های باليني خدمات سلامت را دریافت می کنند.
 
دکتر طباطبایی به مردم توصیه کرد ورزش و تحرک کافی را در اولویت برنامه های زندگی خودشان قرار دهند زیرا ورزش نقش بسزایی در کنترل میزان فشار خون وپیشگیری از انواع بیماریها دارد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار