روزنامه تایمز اسرائیل: چاپلوسی بیش از حد اعراب در برابر ترامپ کار را برای نتانیاهو دشوار می‌کند

یک روزنامه صهیونیستی به چاپلوسی اغراق‌آمیز مقامات سعودی از "دونالد ترامپ" اشاره کرد و آن را مایه دردسر "نتانیاهو" دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی "تایمز اسرائیل" در مطلبی پیرامون اولین سفر خارجی ترامپ نوشت: "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، در سفر به ریاض چنان مورد استقبال گرم و چاپلوسی بی‌حد اعراب قرار گرفت که تحلیلگران معتقدند کار را برای "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برای امتیازگیری از او سخت کرده است.

روزنامه تایمز اسرائیل: چاپلوسی بیش از حد اعراب کار را برای نتانیاهو سخت می‌کند

قرار است ترامپ پس از سفر سه روزه به عربستان، دوشنبه راهی فلسطین اشغالی شود و برای نخستین بار یک پرواز مستقیم از ریاض به تل‌آویو انجام خواهد شد.

مقامات سعودی در دیدار با ترامپ ابراز اطمینان کردند وی می‌تواند اقدامی سازنده در جهت به نتیجه رساندن توافق صلح اسرائیل و فلسطین انجام دهد.

روزنامه تایمز اسرائیل: چاپلوسی بیش از حد اعراب کار را برای نتانیاهو سخت می‌کند

"عادل جبیر"، وزیر خارجه عربستان، در دیدار با "رکس تیلرسون"، همتای آمریکایی‌اش، گفت نسبت به موفقیت ترامپ در به نتیجه رساندن صلح در خاورمیانه خوش‌بین است. وی همچنین تاکید کرد به مهارت و توانایی بالای ترامپ برای این کار اطمینان دارد و عربستان نیز حاضر است در کنار آمریکا به برقراری صلح میان فلسطین و اسرائیل، و همچنین اسرائیلی‌ها با اعراب کمک کند.

روزنامه تایمز اسرائیل: چاپلوسی بیش از حد اعراب کار را برای نتانیاهو سخت می‌کند

تایمز اسرائیل در ادامه نوشت: ترامپ در عربستان با استقبال گرمی مواجه شد بطوریکه "سلمان بن عبدالعزیز"، پادشاه سعودی، شخصا به پیشواز او در فرودگاه ریاض رفت و برخلاف قوانین اسلامی، با "ملانیا ترامپ"، بانوی اول کاخ سفید، نیز دست داد. این مسئله گویای آن است که مقامات عربستان به خوبی اهمیت روابط نزدیک و دوستانه با رئیس جمهور آمریکا را دریافته‌اند. 

اما نزدیک شدن روابط واشنگتن و ریاض در حالی صورت می‌گیرد که "بنیامین نتانیاهو" بدون شک با ترس و نگرانی به این دوستی پُر دردسر نگاه می‌کند.

مقامات سعودی توانستند از سفر ترامپ به عربستان نهایت بهره را ببرند بطوریکه قراردادهایی مجموعا به ارزش 380 میلیارد دلار برای یک دوره 10 ساله میان دو کشور امضا شد با این توضیح که بیش از 110 میلیارد دلار از این حجم به خرید تسلیحات نظامی عربستان از آمریکا مربوط می‌شود.

روزنامه تایمز اسرائیل: چاپلوسی بیش از حد اعراب کار را برای نتانیاهو سخت می‌کند

این روزنامه صهیونیستی در پایان نوشت: بنابراین، با توجه به اینکه اسرائیل باید برتری نظامی خود را در منطقه حفظ و شرایط موردنظر خودش را نیز در مذاکرات احتمالی صلح بگنجاند، نتانیاهو باید برنامه ویژه‌ای برای سفر ترامپ به اراضی اشغالی تدارک ببیند تا بتواند در برابر چاپلوسی مقامات عرب امتیازهای لازم را از او بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار