در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

کاهش چشمگیر اشتغال در صنعت نساجی مازندران/ جرقه‌های امید برای احیای کارخانه قدیمی

رضیان گفت: با وجود تمام اتفاقات نامطلوبی که در این سال‌ها در نساجی مازندران افتاده درصدد هستیم تا با راه اندازی دستگاه‌های جدید در جهت اشتغال ۴۰۰ جوان مازندرانی گام مثبتی برداریم.

عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:میزان اشتغال در نساجی مازندران از6000نفر در ابتدای انقلاب اسلامی  به 600 نفر رسیده است و اصلی ترین عامل این اتفاق نامبارک سوء مدیریت ها بویژه از سمت مدیران دولتی بوده است.
 
وی در ادامه اضافه کرد:همچنین واگذاری این کارخانه  بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واقعی نبوده و در واقع باعث ایجاد یک شرکت خصولتی شده است. به عنوان مثال در سال ۸۶ ،سهام این شرکت،بدون هیچ تعهدنامه ایی  به یک سرمایه گذاری ترک فروخته  شد که آن هم به جای تزریق سرمایه به این کارخانه حدود 100میلیارد از تجهیزات آن را به خارج ازکشور منتقل کرد.
 
نماینده مردم قائمشهر در خانه ملت اظهار داشت:پس از آن  این کارخانه به سرمایه‌گذار داخلی واگذار شد اما متاسفانه سرمایه‌گذار داخلی هم در حال حاضر به خارج از کشور رفته و تنها کاری که مسئولین استان توانستند انجام دهند این بود که یک مدیر را برای کارخانه  منصوب کنند تا چرخ های آن بچرخد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با وجود تمام اتفاقات نامطلوبی که در این سال‌ها در نساجی مازندران افتاده درصدد هستیم تا با راه اندازی 200 میلیون تومانی دستگاه های جدید در جهت اشتغال 400 جوان مازندرانی گام مثبتی برداریم.  
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار