در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

در صدد ورود بیمه به ایمونوتراپی سرطان‌های کشور هستیم/ آمار روبه رشد سرطان‌های ریه در کشور

رئیس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران گفت: با توجه به آمار سرطان در کشور بحث ایمونوتراپی با ورود بیمه در سال‌های آتی پاسخگوی بیماران سرطانی خواهد بود.

در صدد ورود بیمه به ایمونوتراپی سرطان‌های کشور هستیم/ آمار روبه رشد سرطان‌های ریه در کشور
محمدرضا قوام نصیری رئیس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: ایمونوتراپی یک از درمان‌های سرطان در کنار شیمی درمانی است و در نظام سلامت جای کار بسیاری دارد.
 
وی افزود: سرطان ریه و امثال آن مثل ملانوم بدخیم پوست، ضایعات روده بزرگ و موارد دیگر با ایمونوتراپی تا حد زیادی بهبود می‌یابد، اما باید بدانیم ضایعات سرطانی با بهره‌گیری از ایمونوتراپی صرف بهبود نمی‌یابند و اگر در کنار شیمی درمانی و ملاحظات خاص مسیر خود را طی کند بهبودی حاصل می‌شود.
 
قوام نصیری گفت: درمان‌های هدفمندی که در حال حاضر با استفاده از دارو‌هایی که در بحث ایمونوتراپی استفاده می‌شود یک حالت خاصی را به وجود آورده و کشور ما طی پنج یا شش سال کارهای خوبی را انجام داده است و با توان محققان و عرصه پزشکی می‌توان به آینده ایمونوتراپی کشور امیدوار بود.
 
وی اظهار داشت: تحقیقات نشان داده سرطان‌هایی از جمله سرطان‌های ریه با ایمونوتراپی بهبود پیدا کرده و سال ۲۰۱۵ مشاهدات و تحقیات بنده در وین اتریش و همچنین سال گذشته در آسیا گواه توانمندی محققان در عرصه ایمونوتراپی و ارائه مطالب علمی در مجامع بین المللی است.
 
قوام نصیری در ادامه گفت: درمان سرطان بحث ترکیبی و مداخلاتی است که در حال حاضر دارو درمانی، شیمی درمانی و رادیوتراپی بنابر صلاحدید پزشک به بیمار توصیه می‌شود که در بحث درمان سرطان با استفاده از دارو‌های جدید کلیات مسائل ایمنی مدنظر محققان ایرانی قرار گرفته است و از آنجایی که در ارتباط با سرطان معمولا سیستم ایمنی با هر نوع تهاجمی که از خارج بدن وارد بدن شود مداخله می‌کند این بحث بطور جد در حال پیگیری از سوی محققان است.
 
وی تصریح کرد: از آنجایی که برخی سرطان‌ها مثل سرطان‌های دهانه رحم با ویروس همراه است در بعضی مواقع برخی ویروس‌ها را پیدا نمی‌کنیم، متخصصین ما ترشحات مواد متلاشی از ویروس‌ها را اندازه‌گیری کرده و بحث ضعیف شدن سیستم ایمنی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند و باید این نوع درمان را بطور جدی در درمان سرطان کشور مطرح کنیم.
 
قوام نصیری گفت: ایمونوتراپی امروزه در بحث درمان سرطان‌ها مطرح شده و هم راستای شیمی درمانی قرار دارد، زیرا در درمان بعضی از سرطان‌ها شیمی درمانی به نتیجه نمی‌رسند که در بحث سرطان‌های بسیار بدخیم بحث ایمونوتراپی بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
 
قوام نصیری افزود: سرطان‌های ریه در کشور رو به افزایش است و در این زمینه آگاهی‌های خوبی به جامعه نداده ایم و محققان باید ایمونوتراپی در درمان این سرطان را جدی‌تر دنبال کنند، زیرا انواع شیمی درمانی نتایج مطلوبی نداشته و باید درمان هدفمند با ایونوتراپی در کشور را مدنظر درمان قرار دهیم.
 
رئیس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران در ادامه با تاکید بر روش ایمونوتراپی یادآور شد: هزینه درمان این روش بالاست، چون هزینه درمان در بیمه دیده نشده و داروهای جدید در یکی دو سال آینده نیازمند ورود بیمه و تربیت نیروی متخصص است که درصدد تربیت و اعزام پنج نفر در سال در مجامع بین المللی و بهره مندی در مراکز داخلی کشور هستیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار