تاج: شمار تماشاگران ایرانی در آسیا استثنایی است/ با هواداران خاطی به سختی برخورد می شود/ کسانی فدراسیون فوتبال را نقد می کنند که قانون را نمی دانند

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در مورد مسائل مهم و به روز این رشته ورزشی توضیحاتی را ارائه داد.

تاج:از لحاظ تماشاگر در آسیا استثنائی هستیمبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مهدی تاج در مورد دیدار نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: ما در حال حاضر در خصوص هواداران با مشکلاتی رو به روییم و به فکر حل این شرایط هستیم چرا که داشتن تماشاگر برای کشورمان یک فرصت استثنائی است و سایر کشورهای آسیایی از داشتن چنین نعمت بزرگی محروم هستند.
 
وی افزود: چیزی که اکنون برای ما به تهدید تبدیل می‌شود این است که بازی پرسپولیس باید بدون تماشاگر برگزار شود و ممکن است با ادامه‌ این روند استقلال هم دچار چنین مشکلی شود.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه‌ داد: جریمه‌های سنگین مالی که متوجه فدراسیون و باشگاه‌ها شده بسیار شکننده است. صحبتی با وزیر ورزش و جوانان داشتم، وی هم نقطه نظراتی داشتند که مطرح کردند. در نخستین کار گروهی که امروز در فدراسیون فوتبال داشتیم، فرماندهان یگان ویژه‌ کشورپت حضور داشتند. همین طور مسئولان حراست وزارت ورزش و جوانان و مدیر کل حراست به علاوه دستگاه‌های ذیربط مثل شورای عالی امنیت ملی در جلسه حضور داشتند.

تاج همچنین گفت‌: قرار است 10 روز دیگر جلسه بعدی را برگزار کنیم و همین طور این روند ادامه‌ داشته باشد، اگر فدراسیون فوتبال به این تشخیص برسد که حضور هواداران مشکلاتی را به وجود می آورد، احتمال دارد بازی ها را با ۳۰ یا ۴۰ درصد ظرفیت ورزشگاه ها برگزار کرده و به یگان ویژه‌ کمک کنیم تا بتواند محیط را به خوبی کنترل کند. قراراست صدا و سیما هم در این زمینه اطلاع رسانی خوبی داشته باشد. باید جلسات آموزشی برای هواداران گذاشته شود که بدانند نارنجک یا لیزر می‌تواند باعث جریمه یا محرومیت شود چراکه AFC نسبت به این مسائل بسیار سختگیر است.

وی با اشاره به اینکه از امروز دیگر هیچ بازی بدون بلیت فروشی برگزار نمی شود، تصریح کرد: تمام اعضای حاضر در نشست قبول کردند که دیگر  هیچ بازی با بلیت رایگان برگزار نشود. فدراسیون فوتبال  با رایگان کردن هیچ مسابقه‌ای موافق نیست چرا که این امر سبب می شود تا برخی افراد به هر شکلی وارد ورزشگاه شوند.

تاج ادامه داد: دستگاه قضایی به شدت با کسانی که ترقه می‌اندازند برخورد می‌کند. همچنین مسئولان قضایی فدراسیون فوتبال یعنی کمیته‌ اخلاق و کمیته‌ انضباطی کلیه افرادی را که در نظم ورزشگاه اخلال ایجاد کنند، از ورود به ورزشگاه‌ها محروم می‌کند. بحث استفاده از بلیت الکترونیک و نشستن افراد روی صندلی خود در کنار نصب دوربین در ورزشگاه‌ها و فروش بلیت با کد ملی از دیگر مواردی است که می‌توان با آغاز لیگ برتر آن ها را اجرا کرد. البته این کارها تنها از عهده فدراسیون بر نمی آید،‌ بلکه باید تمام ارگان‌ها همکاری کنند.
 
رئیس فدراسیون فوتبال درباره محرومیت پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس از 2 فصل پیش محرومیت تعلیقی داشت و هفت روز به اتمام این محرومیت باقی‌ مانده بود اما یک نفر در ورزشگاه فشفشه‌ای را روشن کرد و بعد از آن ترقه انداخت. این فرد خاطی شناسایی شده و با وی برخورد می شود اما پرسپولیس از حضور هوادارانش در بازی با لخویا محروم شد. هوادار تنها امتیاز باشگاه های ما در لیگ قهرمانان آسیاست و باید از این امتیاز حراست کنیم.

تاج درباره نصب گیت در ورزشگاه آزادی گفت: یگان ویژه‌ قرار است محدودیت‌های را اعمال کند. البته ماموران باید دقت کنند تا کسی با خود نارنجک به ورزشگاه نبرد. چاره‌ای جز قرار دادن گیت‌های مخصوص نداریم و این کار را در آینده انجام می‌دهیم.

وی درمورد مشکلات تیم های خصوصی مانند نفت تهران اظهار داشت: این گرفتاری دارای ریشه‌های زیادی است و در کل مشکلات بخش خصوصی در فوتبال ما نیاز به تحلیل 200 صفحه ای دارد. مسائل حقوقی در این فوتبال محترم شمرده نمی شود و پول فوتبال در اختیار دستگاه های دیگر قرار می گیرد. از آنجایی که در تمام دنیا پول فوتبال به خودش باز می گردد، بورس ها ترغیب می شوند که سهام باشگاه ها را به فروش برسانند. شاید در آینده ای نزدیک با رفع برخی مشکلات موجود، بخش خصوصی مایل شود تا در فوتبال ایران سرمایه گذاری کند.

تاج ادامه داد: تیم هایی مانند نفت تهران و استقلال خوزستان مشکلات زیادی دارند و به زحمت توانستیم استقلال خوزستان را برای دیدار با الهلال به عمان بفرستیم. با همین وضعیت مالی و  تنها بودجه ای 45 میلیاردی توانسته‌ایم فوتبال ملی‌ خود را آقای آسیا نگه داریم و سه تیم باشگاهی‌مان به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند. این گونه نمی توان تیم داری کرد و اگر در سال آینده استقلال خوزستان نتواند تیم داری کند، تیم دیگری جایگزین آن شود. آئین نامه مشخص است و بحث خرید و فروش در میان نیست. نفت، استقلال خوزستان و سپیدرود مشکلات زیادی دارند اما امیدوارم در لیگ برتر بمانند. باشگاه نفت از ما وقت مذاکره خواسته اما اگر ببینیم این مسئو.لان باشگاه توانایی رفع مشکلات خود را ندارد، تصمیم جدیدی می گیریم.

وی درمورد قوانین فصل نقل‌ و انتقالات و ممنوعیت تیم های بدهکار از جذب بازیکن خارجی بیان کرد‌: برخی رسانه ها  نوشته‌اند فدراسیون نمی‌تواند محدودیت‌ ایجاد کند اما بهتر است بدون مطالعه حرف نزنند چراکه با این کار به مخاطبان خود آسیب می‌زنند. وضعیت باشگاه‌هایی که به بازیکنان و مربیان خارجی بدهکارند 2 حالت دارند، اگر تکلیف بدهی خود را مشخص کرده باشند مشکلی ندارند و می توانند بازیکن خارجی جذب کنند. این امر در تمام دنیا طبیعی است. حالت دوم این است که شکایتی از آنها به AFC و فیفا یا هر جای دیگر مطرح شده باشد و تاکنون حکم قطعی دریافت نکرده باشند. البته پرونده داشتن، به معنای محکوم شدن نیست. رسانه ای که به فدراسیون اتهام زده نمی‌تواند کاری انجام دهد، این قسمت را نخوانده بود. باشگاه‌هایی که پرونده حکم محرومیت برای آن ها صادر شده و وقت تجدید نظر در CAS ندارند، نمی‌توانند بازیکن و مربی خارجی جدید بگیرند.

رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت‌: قانون AFC و فیفا به ما اجازه می‌دهد که این کار را انجام دهیم.  یک کارشناس گفته بود اقدام فدراسیون قانونی نیست اما بهتر است تصمیم‌ها با اطلاع کافی و درست نقد شوند و فدراسیون و سازمان لیگ هم جواب بدهند.

تاج درمورد مطالبات داوران فوتبال ایران گفت: داوران لیگ برتری تمام پولشان را گرفته‌اند. داوران دسته یک، دو و سه بخشی از حقوق خود را دریافت نکرده اند. روند فوتبال ما از نظر مالی خوب نیست. تیم‌ ‌ملی جوانان  که به جام جهانی رفته هزینه داشته و نیز تیم‌ ‌ملی فوتبال ساحلی که به جام جهانی رفت حدود یک میلیارد تومان هزینه داشت. ملی پوشان ساحلی یک هفته‌ زودتر به باهاما رفتند و چند بازی تدارکاتی هم برگزار کردند اما هنوز پاداش‌ نگرفتند. 

رئیس فدراسیون فوتبال درباره تاخیر در زمان بازگشت ملی پوشان فوتبال ساحلی از باهاما به ایران توضیح داد: تیم‌ ‌ملی ساحلی یک هفته‌ پس از پایان مسابقات به ایران برگشت چرا که نمی‌توانستیم بلافاصله اعضای این تیم را به ایران بازگردانیم. از آنجاییکه آمریکا اجازه نمی‌داد که آنها وارد خاک آن کشور شوند، مجبور شدند به انگلیس بروند و در 2 پرواز جداگانه به کشور دیگری و از آن جا هم به یک کشور دیگر و سپس به ایران بازگردند.  با وجود تمام این مشکلات با سرافرازی کار خود را پیش می بریم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار