ساری،

برگزاری مراسم بزرگداشت فردوسی و خیام در نکا

آیین بزرگداشت فردوسی و خیام دو تن از شاعران نامی ایران زمین، در شهرستان نکا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا اعلام کرد آیین بزرگداشت فردوسی و خیام دو تن از شاعران نامی ایران زمین، عصر چهارشنبه به همت این اداره و کانون بسیج هنرمندان، انجمن شعر و ادب نیما، دانشگاه پیام نور، موسسه همیاری آیندگان و موسسه فرهنگی هنری علم آگین در سالن مجتمع فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع) این شهرستان برگزار شد.

در این ویژه برنامه فرهنگی هنری، اساتید شعر و ادب، هنرمندان، هنردوستان و علاقمندان به فرهنگ غنی ایران حضور داشتند و در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آثار خوشنویسی حسین شفیع پور با مضامین و اشعاری از خیام نیشابوری و تابلوهای نقاشی با مضامین داستان هایی از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی با هنرمندی میثم رایکا و امین مجلسی برپا شد.

اجرای شاهنامه خوانی، نقالی سنتی و حماسی، خوشنویسی زنده از اشعار فردوسی و خیام توسط حسین شفیع پور و فریبرز نوری دو تن از اساتید خوشنویسی در نکا، ترسیم زنده یکی از داستان های شاهنامه در مراسم توسط میثم رایکا یکی از نقاشان برجسته استان، سخنرانی پیرامون اندیشه و اشعار فردوسی و خیام، موسیقی سنتی و بومی، تجلیل از هنرمندان، شاهنامه خوانی دو کودک خردسال، مسابقه مشاعره، رونمایی از کتاب خوشنویسی شده علیرضا اکرمی به خط لاتین از اشعار خیام نیشابوری و ... از جمله برنامه هایی بود که در این مراسم برگزار شد و مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

مهدی روحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا، نیز در این مراسم با اشاره به غنای فرهنگ و ادب ایران اسلامی، از فردوسی و خیام به عنوان بزرگان شعر و ادب این سرزمین یاد کرد و پیرامون این دو شخصیت بزرگ ادبی و تاریخی کشورمان سخنانی ایراد کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.