در دومین اجلاس سفرای کشورهای محور مقاومت و حامی فلسطین؛

ضرورت تشکیل اجلاس سران کشورهای اسلامی و علمای جهان اسلام بررسی شد

دومین اجلاس سفرای کشورهای محور مقاومت و حامی فلسطین به ابتکار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین اجلاس سفرای کشورهای محور مقاومت و حامی فلسطین با دعوت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی امروز در مجلس شورای اسلامی با حضور سفرای کشورهای فلسطین، عراق، الجزایر، تونس، عمان، سوریه و لبنان تشکیل شد.

مسائل محور مقاومت و حمایت از آرمان فلسطین، مسئله تروریسم و حمایت غربی ها و رژیم صهیونیستی از تروریسم در منطقه اعم از داعش، القاعده، بوکو حرام و ... تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه، مسئله سوریه، عراق، یمن، افغانستان و ... از جمله مسائل مطرح در این اجلاس بود.

سید حسین نقوی حسینی در همین رابطه گفت: در این اجلاس سفیر فلسطین دو پیشنهاد تشکیل اجلاس سران کشورهای اسلامی و  تشکیل اجلاس علمای جهان اسلام با هدف تبیین شرایط موجود جهان اسلام و منطقه ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.  

وی افزود: بروجردی در این اجلاس اعلام کرد که دو پیشنهاد مطرح از طرف سفیر فلسطین از طرف مجلس شورای اسلامی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کیمسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: لازم به تصریح است که به اتفاق سفرای حاضر برگزاری انتخابات با شکوه و با مشارکت حداکثری ملت ایران و انتخاب رئیس جمهور روحانی را تبریک گفتند.

نقوی حسینی اظهار داشت: همچنین در این جلسه پس از اظهارنظر سفرای حاضر کواکبیان، جمالی، حسن بیگی و صفاری نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

 وی ادامه داد: در این اجلاس به حضور ترامپ رئیس جمهور آمریکا در منطقه که پیام آور حمایت از تروریسم ، تقویت مسابقه تسلیحاتی بین کشورهای منطقه با قراردادهای کلان نظامی که ترامپ همراه خود به عربستان آورده و اختلاف افکنی و ایجاد مناقشه بین کشورهای اسلامی و منطقه است، مطرح شد و اهداف سلطه گرایانه، تفرقه افکنانه و جنگ طلبانه آمریکا در منطقه محکوم شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، اجلاس ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار