مجمع جهانی اقتصاد گزارش داد:

ایران ارزانترین مقصد گردشگری در جهان

مجمع جهانی اقتصاد برای سومین سال متوالی ایران را به ‌عنوان مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین مقصد گردشگری در جهان برای گردشگران خارجی معرفی کرد.

ایران ارزانترین مقصد گردشگری در جهان
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری پرس تی وی، مجمع جهانی اقتصاد در گزارش شش ماهه خود اعلام کرد ایران در زمینه هزینه‌های گردشگری ارزان‌ترین مقصد گردشگری جهان محسوب می‌شود و بازدید از کشورهای دیگر مانند مصر، مالزی، روسیه، ترکیه، یونان، اسپانیا، ایالات‌متحده، فرانسه و ایتالیا پرهزینه‌تر از ایران است.

در انتهای این فهرست نام 10 کشور شامل پرو، استرالیا، دانمارک، سنگال، نروژ، ایسلند، باربادوس، انگلیس و سوئیس آمده که گران‌ترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شوند.

در تهیه این فهرست هزینه‌های گردشگری ازجمله قیمت بلیت، مالیات، نرخ سوخت، قیمت هتل، نرخ خدمات و قیمت مواد غذایی در نظر گرفته شده‌اند.

ایران همچنین به لحاظ منابع و مقاصد فرهنگی در رده 38 جهان قرار گرفته که نسبت به برخی کشورهای اروپایی از جمله جمهوری چک (42)، دانمارک (43)، مجارستان (45)، رومانی (46) رده بالاتری دارد.

 مجمع جهانی اقتصاد در گزارش خود افزود: رده ایران در این فهرست طی دو سال اخیر چهار امتیاز بالا رفته و به 66.6 رسیده است.

در فهرست مناسب‌ترین مقاصد گردشگری با در نظر گرفتن عوامل مختلف که برای یک گردشگر خارجی اهمیت دارد از جمله امنیت، هزینه‌ها و تعداد جاذبه‌ها، بهداشت، بازار و دسترسی به اطلاعات، ایران در میان 136 کشور در رده 93 قرار گرفته است.

در میان کشورهای خاورمیانه عربستان سعودی (رده 63)، قطر (رده 47) و امارات متحده عربی (رده 29) وضعیت بهتری از ایران دارند.

در صدر این فهرست 10 کشور اسپانیا، فرانسه، آلمان، ژاپن، انگلیس، آمریکا، استرالیا، ایتالیا، کانادا و سوئیس قرار گرفته‌اند.

در انتهای فهرست مناسب‌ترین مقاصد گردشگری نیز 10 کشور بنین، لسوتو، نیجریه، مالی، سیرالئون، موریتانی، کنگو، بوروندی، چاد و یمن به ‌عنوان بدترین مقاصد گردشگری معرفی شده‌اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
متاسفانه واقعیت داره.
در مورد ارتشهای جهان نمیدونم، اما بعنوان متخصص گردشگری عرض میکنم کشورهای بسیاری پر جاذبه تر از ایران هستند و عدد 37 اصلا غیر منطقی به نظرم نمیاد.
وضع بهداشت و جاذبه های عربستان هم در مقایسه با ما بسیار بهتره، بخصوص در اماکن بازدیدی.
بد نیست یه سوزن به خودمون بزنیم بعد یه جوالدوز به دیگران!
از وضع واقعا افتضاح سرویسهای ضد بهداشتی بین راهی گرفته تا حتی سرویس اتاقهای بعضی هتلهای سه و چهار ستاره - با اون قیمتهای فضائی به نسبت قیمت جهانی- براتون بگم یا ... ؟
برای پیشرفت مناسب در گردشگری باید ضعفهامون را بپدیریم و با تمرکز و جدیت روش کار کنیم، وگرنه از این هم عقبتر میفتیم، چون مهم پیشرفت نیست، مهم شتاب پیشرفت نسبت به دیگران هست.
امیدوارم همگی در این امر موفق باشیم.
Mauritius
مهدی
۰۸:۱۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
اره چون پولمون بی ارزش شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
ارزانتر برا خارجیها و گرانتر برا ایرانيا.
Germany
ناشناس
۲۱:۲۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
ببین دیگه چقدر پولمون کم ارزش شده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
آره چون بهشون گمرک تعلق نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
zak
۱۹:۰۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
چرت و پرت محضه
مثل همون زده بندی قویترین ارتش ها بود که ایران رو گذاشته بودن رتبه 22
یعنی 37 کشور جاذبه های بیشتری از ما دارن؟؟اونا هرچی دارن همه جا داره،،وصع بهداشت و جاذبه های عربستان بهتر از ماست که شدن 63 و ما 93؟
کاملا مشخصه که اینا همه مغرضانست و در جهت کاهش ورود کردشگر به ایران
آخرین اخبار