حوزه‌های علمیه برای رشد و تعالی باید به خودکفایی مالی برسند

مسئول منابع پایدار و موقوفات حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه های علمیه برای رشد و تعالی باید به خودکفایی مالی برسند که این امر با وقف میسر می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛حجت الاسلام محمد آبادی‌پیشه، مسؤول منابع پایدار و موقوفات حوزه‌های علمیه کشور ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ و وقف که با حضور نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی، همچنین معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیران حوزه‌های علمیه، اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در حسینیه مصلی امام خمینی (ره) اظهار کرد: به علت نبود امکانات، اساتید و تامین هزینه‌ها سالانه تن‌ها یک چهارم متقاضیان ورود به حوزه‌های علمیه پذیرش می‌شوند.

وی گفت:حوزه های علمیه برای رشد و تعالی باید به خودکفایی مالی برسند که این امر  با وقف میسر می شود.

حجت الاسلام آبادی پیشه از تشکیل ستاد عالی وقف و حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: در مدت فعالیت ۱۰ ساله این ستاد، علاوه بر شناسایی و احیاء موقوفات، وقف‌های جدید با نیت حوزه‌های علمیه به ثبت رسیده است.

وی به اجرای طرح هر طلبه یک وقف اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح هر طلبه یک وقف، ۴۰۰ موقوفه در زمینه حوزه‌های علمیه ایجاد شد.

وی تصریح کرد: مبلغان شعار هر طلبه یک وقف را در استان آذربایجان غربی تحقق بخشند تا شاهد افزایش موقوفات حوزه‌های علمیه باشیم.

مسؤول منابع پایدار و موقوفات حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر تشویق مردم به وقف‌های مشارکتی، خاطرنشان کرد: افرادی خیری که تمکن مالی ندارند می‌توانند در حد توان در وقف‌های مشارکتی که به صورت سهام است، مشارکت کنند.

وی در ادامه به انجمن خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و گفت: این انجمن یکی از تشکل‌های مردم نهاد بسیار موفق در زمینه جذب خیرین و مدرسه سازی است که با نامگذاری مدارس خیرساز به نام خیرین، ضمن ارج نهادن به کار خداپسندانه خیرین، مشوقی برای دیگران نیز محسوب می‌شود که لازم است اوقاف نیر در رابطه با موقوفات به این شکل عمل کند.

وی تصریح کرد: نامگذاری حوزه‌های علمیه وقفی به نام واقفین، راهکاری مناسب برای تجلیل از واقفان و تشویق خیرین به این سنت حسنه است.

وی در پایان با بیان اینکه وقف سنت حسنه و ماندگار است، گفت: اگر این سنت حسنه برای حوزه‌های علمیه، تربیت طلاب و ترویج دین باشد، ماندگار‌تر خواهد بود چرا که واقف همواره در ثواب و اجر معنوی تبلیغ دین از سوی مبلغان تربیت یافته در این مراکز بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.