موقوفات آذربایجان غربی به ۶۲۰۰ مورد رسید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: موقوفات آذربایجان غربی به ۶۲۰۰ مورد رسید و بعد از سال ۹۴ تعداد ۴۰۰ موقوفه نیز به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر جوانبخت عصر یکشنبه در همایش طلایه‌داران تبلیغ و وقف اظهارداشت:بیش از ۱۷۳ هزار موقوفه در کشور وجود دارد که سهم آذربایجان غربی در این میان ۶ هزار و ۲۰۰ موقوفه است که حدوداً ۴ هزار و ۵۰۰ موقوفه مربوط به مساجد و حسینیه‌ها می‌شود و ۱۰ موقوفه متصرفی مرتبط با حوزه‌های علمیه سهم حوزه‌ها در استان است که کمتر از یک درصد است.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۵۰۰ موقوفه استان انتفاعی است و عمده نیات موقوفات به عزاداری سیدالشهدا (ع) اختصاص دارد افزود: ۱۶ موقوفه متصرفی و غیرمتصرفی آذربایجان غربی با نیت کمک به حوزه های علمیه وقف شده که رقمی ناچیز به شمار می رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تاکید کرد: ۲۵ درصد از مراکز درمانی توسط خیرین وقف شده ‌و متأسفانه سهم حوزه‌های علمیه در این میان تنها ۲ درصد در کل کشور است و وقف‌های بسیاری در راستای آموزش و پرورش و بهداشت انجام می‌گیرد که بهتر است این موقوفات را به حوزه‌های علمیه اختصاص دهیم.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.