۳ عنوان مجموعه شعر ترکی در حوزه هنری آذربایجان غربی رونمایی شد

سه عنوان مجموعه شعر ترکی با حضور سرپرست حوزه هنری آذربایجان غربی در حوزه هنری آذربایجان غربی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛سه عنوان مجموعه شعر ترکی با حضور سرپرست حوزه هنری استان، مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی و اهالی فرهنگ، هنر و ادب ارومیه در مراسمی ویژه در حوزه هنری آذربایجان غربی رونمایی شد.

«بیزیمده آلاهیمزی وار» نوشته بابا علی جوانمرد، «آجی گولوش» نوشته صادق داسگر و «ائللر ایچینده» نوشته روح الله قنبرپور آثار هستند که در این برنامه ارائه و رونمایی شدند.

قرائت شعر توسط تعدادی از شاعران حاضر در برنامه از جمله، علی محمدیان، حمید اکبری، احمد اسدی، حسین سنجیده، اکبر راکبی، الناز آفاق، غلامعلی کریمی، مصطفی قلیزاده علیار و محمود عالمی از بخش‌های اجرا شده در این مراسم بود.

«بیزیمیده آلاهیمز وار» نوشته بابا علی جوانمرد از شاعران برجسته و پرکار شهرستان ارومیه در زمینه شعر ترکی است که کتاب حاضر شش‌مین اثر منتشر شده از وی می‌باشد و «آجی گولوش» مجموعه شعر طنز ترکی از صادق داسگر است که شاعر در این اثر بسیاری از مسائل روزمره اجتماعی را با زبان طنز در قالب‌های مختلف شعر ترکی بیان کرده است.

ائللر ایچینده مجموعه اشعار هجایی روح الله قنبرپور از شاعران پیشکسوت زبان ترکی در شهرستان ارومیه می‌باشد که با موضوع مختلف دینی و اجتماعی از جمله ائمه اطهار (ع) ارائه شده است.

ویژه برنامه رونمایی از کتاب هنرمندان از برنامه‌های اصلی واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی است که در این راستا بیش از چندین عنوان کتاب از جمله «منیم قیرمیزی چرخیم» نوشته اکبر حمیدی علیار طی سال گذشته رونمایی شده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.