کربکندی: کل فوتبال ایران دست دلال ها افتاده است/ اعتصاب بازیکنان در لیگ ما رایج است

سرمربی پیشین تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: کل امور فوتبال ایران دست دلال ها افتاده و آن ها برای افزایش پورسانت خود قیمت بازیکنان را بالا می برند.

رسول کربکندی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره برتری تیم ملی فوتبال جوانان ایران مقابل کاستاریکا در رقابت های جام جهانی جوانان بیان کرد: جوانان ما فرصت دارند تا با حضور در چنین رقابت هایی با تیم ها و بازیکنان بزرگ تنه به تنه شوند. بازی ایران و کاستاریکا را ندیدم اما شنیده ام که شاگردان امیرحسین پیروانی نمایش چندان خوبی نداشتند. این جوانان آینده سازان فوتبال ایران هستند و باید به آن ها امکانات و بها بدهیم تا در سال های آتی از آن ها به بهترین شکل استفاده کنیم.  
 
وی افزود: نباید تنها چهار روز پیش از دیدارهای رسمی، بازیکنان را دور هم جمع کرده و بلافاصله پس از پایان رقابت ها، آن ها را رها کنیم. روند استعدادیابی و آماده سازی جوانان باید در طول سال تداوم داشته باشد تا آن ها به بلوغ تکنیکی و تاکتیکی برسند.
 
کربکندی در مورد فعالیت تیم های لیگ برتری در فصل نقل و انتقالات گفت: فصل نقل و انتقالات بهترین فرصت است تا تیم ها نقاط ضعف خود را برطرف کنند. البته برخی تیم ها به دلیل بدهی های مالی نمی توانند با بازیکنان خارجی قرارداد ببندند. متاسفانه مشکلات اقتصادی سبب شده تا بیشتر باشگاه های ما نتوانند بازیکنان مطرحی را جذب کنند. در کل در لیگ ایران درآمدزایی معنایی ندارد.
 
وی ادامه داد: اعتصاب تمرینات در فوتبال ما به امری رایج تبدیل شده و هر روز شاهد هستیم که بازیکنان به دلیل پرداخت نشدن مطالبات خود، از حضور در تمرینات خودداری می کنند. با وجود تمام این مسائل برخی تیم ها در روزهای اخیر دنبال رفع نقاط ضعفشان هستند. در این میان تیم هایی که در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند باید بازیکنان حرفه ای و باکیفیت تری جذب کنند. به هر حال نقل و انتقالات در تعیین وضعیت تیم ها در طول فصل تاثیرگذار است.  
 
سرمربی سابق تیم های ذوب آهن و راه آهن درمورد دیدار آتی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ازبکستان، گفت: تقابل های ایران و ازبکستان همیشه حساسیت دارد چراکه سبک بازی ملی پوشان کشورمان با این تیم همخوانی ندارد. با این وجود می توانیم با استفاده  از حمایت تماشاگران و ارائه نمایشی منطقی، این حریف را شکست دهیم و صعود خود به جام جهانی را قطعی کنیم.
 
کربکندی درباره نقش دلال ها در افزایش قیمت بازیکنان بیان کرد: کل فوتبال ما دست دلال ها افتاده است و آن ها نقش تعیین کننده ای در افزایش قیمت بازیکنان و مربیان دارند. هراندازه قیمت بازیکنان بالاتر برود، پورسانت دلال ها هم بیشتر می شود و به همین دلیل آن ها برای درآمدزایی، مبلغ قراردادها را افزایش می دهند.
 
وی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به سطح فوتبال ایران قیمت واقعی بازیکنان چه مقدار است، تصریح کرد: رقم خاصی را اعلام نمی کنم اما با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و سطح فوتبالمان، قیمت بازیکنان بالاست که البته این مبالغ کاذب است. بهترین و شاخص ترین بازیکنان فوتبال ایران باید بین یک تا یک میلیارد و 200 میلیون قرارداد ببندند اما می بینیم که بحث یک میلیارد و 800 میلیون تا 2 میلیارد مطرح می شود.
 
کربکندی درباره اینکه آیا در فوتبال ایران مربیان خارجی بازدهی بیشتری دارند یا مربیان داخلی، توضیح داد: این امر به کیفیت مربیان بستگی دارد. البته مزیتی که مربی خارجی نسبت به مربی ایرانی دارد اینست که تمام خواسته های وی از سوی مدیران باشگاه ها برآورده می شود اما مربیان ایرانی در هر حالتی باید با کمبودها بسازند.
 
وی درمورد فرآیند حضور بازیکنان خارجی در فوتبال ایران بیان کرد: موضوعی که در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان کشورمان منجر به دردسر می شود، به حضور ستارگان نامدار جهان فوتبال در ترکیب حریفان بازمی گردد. سطح فوتبال قطر و امارات به هیچ وجه بالاتر از ما نیست اما بازیکنان نامدار سبب تمایز نمایندگان این کشورها نسبت به تیم های ایرانی می شوند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار